Peugeot powraca do FIA WEC od sezonu 2022

Peugeot powraca do FIA WEC od sezonu 2022

Peugeot poinformowało, że od sezonu 2022 zaangażuje się w najwyższą klasę wyścigową w Długodystansowych Mistrzostwach Świata i będzie rywalizował hipersamochodem z napędem hybrydowym.

Francuski producent jest nieobecny w wyścigach długodystansowych od 2012 roku, kiedy zakończył program 908, rywalizując w klasie LMP1. Peugeot potwierdził jednak, że chce powrócić do FIA WEC z początkiem sezonu 2022 i ścigać się w nowopowstającej klasie Hypercar.

"Jestem bardzo podekscytowany perspektywą wykorzystania umiejętności i pasji mojego zespołu w tym projekcie" - przyznał Jean-Marc Finot, dyrektor PSA Motorsport.

"To nowe wyzwanie i wiem, że nasi eksperci podejdą do niego, po raz kolejny pokazując swoją wolę wygrania z innymi markami grupy, napędzane ich wieloletnim doświadczeniem w mistrzostwach i głodem sukcesu."

Największym bodźcem w powrocie Peugeota do Długodystansowych Mistrzostw Świata było znaczące obniżenie kosztów, a także możliwość wykorzystywania hybrydowych układów napędowych w nowej klasie Hypercar, która zadebiutuje od sezonu 2020/21.

"Pasja marki Peugeot do sportów motorowych zawsze odgrywała kluczową rolę w osiąganiu wielu zwycięstw, jakie odnieśliśmy w naszej historii" - powiedział Jean-Pgilippe Imparato, dyrektor marki Peugeot.

"Zmiany, które wprowadza FIA WEC, pasują do tego, co teraz przechodzimy, czyli elektryfikacji naszej oferty i wprowadzeniem na rynek produktów o wysokiej wydajności, opracowanych w ścisłej współpracy z PSA Motorsport i zapowiedzianych przez Concept 508Peugeot Sport Engineered."

"Inicjatywy te są w pełni zgodne z sygnaturą marki Peugeot 'Motion and E-motion'."

Francuski producent nie potwierdził jednak, czy ich program zadebiutuje w kalendarzowym roku 2022, czy raczej w sezonie 2022/23, który będzie trzecim rokiem zgodnym z nowymi regulacjami.