Formuła 1

AlphaTauri z zadowoleniem kończy przygotowania na torze Imola

Zespół AlphaTauri powrócił do pracy, przygotowując się do zbliżającego się pierwszego wyścigu sezonu 2020 i wykorzystał tor Imola do przeprowadzenia dnia filmowego.

Po ponad trzech i pół miesiąca od braku aktywności na torze Pierre Gasly i Daniił Kwiat powrócili do kokpitów bolidów, aby przygotować się do sezonu 2020, który wystartuje z początkiem lipca na torze Red Bull Ring, gdzie odbędzie się podwójna runda.

Ekipa z siedzibą w miejscowości Faenza na torze Imola skorzystała z dwóch bolidów, STR13 z sezonu 2018, którym mogli pokonać wiekszą ilość okrążeń, a także tegoroczną konstrukcję AT01, która została wykorzystana do przeprowadzenia dnia filmowego.

"Bardzo się cieszyłem, że wróciłem na tor po tak długim oczekiwaniu" - powiedział Pierre Gasly. "Naprawdę tęskniłem za jazdą, więc powrót do STR13 i AT01 był niesamowity."

"Mieliśmy bardzo spokojny dzień, pokonując kilka okrążeń w obu samochodach. Rano obudziłem się podekscytowany i szczęśliwy, a później tej nocy zasnąłem w tym samym nastroju."

"Wyjątkowym także było pojechanie bolidem Formuły 1 na torze Imola, który jest jednym z moich ulubionych obiektów. Myślę, że teraz jesteśmy gotowi na Austrię."

Daniił Kwiat, drugi kierowca zespołu AlphaTauri, dodał: "Będąc na Imoli, czułem się świetnie! Znam ten tor już od jakiegoś czasu, ponieważ wykonałem tu jeden z moich pierwszych testów w Formule BMW w 2010 roku i ścigałem się w Formule Renault Alps w 2012 roku, więc cudownie było wreszcie wrócić na dzień filmowy z zespołem."

"Imola to obiekt, po którym naprawdę miło się jeździ, z dużą ilością zakrętów i myślę, że zasługuje na powrót do kalendarza F1. To było szczególne uczucie, gdy wróciłem do samochodu po tak długiej przerwie i bardzo mi się podobało."

"Długa przerwa sprawiła, że jazda bolidem F1 wydaje się jeszcze bardziej ekscytująca niż zwykle."

Dla zespołu AlphaTauri wybór toru Imola do przeprowadzenia dnia filmowego był oczywisty ze względu na jego bliskość z fabryką, jednak to nie jedyny powód, dla którego włoska stajnia zdecydowała się na właśnie ten obiekt.

Imola może powrócić do kalendarza Formuły 1 w sezonie 2020 i stworzyć potrójną włoską rundę z Monzą oraz Mugello, o co zabiega Umberto Selvatico Estense, szef obiektu, a zebrane dane przez AlphaTauri dadzą im niewielką przewagę nad konkurencją.

Daniił Kwiat - Scuderia AlphaTauri / © Getty Images / Red Bull Content Pool
Image: © Getty Images / Red Bull Content Pool

Estense: Musimy przywrócić F1 na Imolę w tym roku

Szef toru Imola, Umberto Selvatico Estense, naciska na władze Formuły 1, aby ten legendarny obiekt zagościł w Europejskiej części tegorocznego kalendarza jako zakończenie potrójnej serii wyścigów we Włoszech.

Imola / © AdrenalMedia
Image: © AdrenalMedia

Zanardi pozostanie w śpiączce co najmniej do przyszłego tygodnia

Przedstawiciele szpitala Santa Maria alle Scotte we włoskiej Sienie, do którego trafił po wypadku podczas wyścigu handbike’ów Alex Zanardi, poinformowali, że pozostanie on utrzymany w śpiączce farmakologicznej co najmniej do przyszłego tygodnia. Zanardi doznał ciężkiego urazu głowy po zderzeniu z samochodem ciężarowym.

Alex Zanardi / © BMW AG
Image: © BMW AG

Formuła 1 wprowadza nowe grafiki TV na sezon 2020

Formuła 1 wraz z Amazon Web Services opracowała i zaprezentuje nowe grafiki telewizyjne, aby poprawić wrażenia z oglądanych wyścigów. Pierwsza część nowych grafik zadebiutuje już od GP Austrii.

Nowa grafika TV / © Formula 1
Image: © Formula 1

Romain Grosjean straci fotel w Haasie na rzecz płatnego kierowcy?

Szef zespołu Haas, Guenther Steiner zapowiedział, że jego zespół nie zamierza spieszyć się z wyborem kierowców na sezon 2021. Włoch zaznaczył również, że obecna kryzysowa sytuacja może spowodować, iż w kokpicie amerykańskiej ekipy, w najbliższej przyszłości, zasiądzie płatny kierowca.

Romain Grosjean - Haas F1 Team / © Haas F1
Image: © Haas F1

F1 rozpoczyna akcję promującą różnorodność w sporcie

F1 rozpoczęła akcję „WeRaceAsOne” przeciwko rasizmowi i promującą większą różnorodność w sporcie. Wyrazem tego będzie motyw tęczy, złożonej z kolorów każdego zespołu, który widoczny będzie na wszystkich bolidach oraz torach.

McLaren F1 team / © F1
Image: © F1

Kubica: Żałuję straconej szansy na mistrzostwo w sezonie 2008

Robert Kubica przyznał, iż wciąż żałuje, że nie udało mu się wywalczyć mistrzowskiego tytułu w sezonie 2008, kiedy po jego zwycięstwie w GP Kanady i wyjściu na prowadzenie w klasyfikacji generalnej, zespół BMW Sauber zadecydował o zatrzymaniu rozwoju ówczesnego samochodu.

Robert  Kubica - BMW Sauber / © BMW AG
Image: © BMW AG

Lewis Hamilton zakłada organizację walczącą z rasizmem

Sześciokrotny mistrz świata Formuły 1, Lewis Hamilton powołał organizację „The Hamilton Commission”, która będzie działać na rzecz zwiększenia różnorodności kulturowych i rasowych w motorsporcie.

Lewis Hamilton - Mercedes AMG Petronas Motorsport / © Mercedes AMG Petronas Motorsport
Image: © Mercedes AMG Petronas Motorsport

FIA zmienia procedurę startową przed pierwszym GP w Austrii

Światowa Rada Sportów Motorowych ratyfikowała szereg zmian w regulacjach Formuły 1, aby ułatwić powrót do rywalizacji, a także zapewnić bezpieczeństwo samym uczestnikom, również podczas samego startu do każdego Grand Prix.

Aston Martin Red Bull Racing / © Getty Images / Red Bull Content Pool
Image: © Getty Images / Red Bull Content Pool

Haas nie zamierza opuszczać F1

Guenther Steiner zaprzeczył plotkom na temat częściowej lub całkowitej sprzedaży zespołu przez Gene’a Haasa. Wyraził też nadzieję, że nowy limit budżetowi ułatwi ekipie utrzymać się w stawce F1.

Romain Grosjean - Haas F1 Team / © Motorsport Grand Prix
Image: © Motorsport Grand Prix