Mitch Evans zwycięzcą przerwanego czerwoną flagą wyścigu o ePrix Rzymu

Mitch Evans z zespołu Panasonic Jaguar Racing jako pierwszy minął linię mety podczas wyścigu o ePrix Rzymu, który po kolizji na pierwszym okrążeniu, został wstrzymany na ponad pół godziny. Podium uzupełnili Andre Lotterer i Stoffel Vandoorne.

Andre Lotterer z zespołu DS Techeetah utrzymał pierwszą lokatę, po starcie z pole position do ePrix Rzymu. Drugi był Mitch Evans oraz awansujący na trzecią lokatę Stoffel Vandoorne.

Bardzo dobrym startem popisał się także Sebastien Buemi, który z szóstej pozycji awansował na czwartą lokatę, utrzymując za sobą Robina Frijnsa, Olivera Rowlanda oraz kierowców Venturi - Felipe Massę i Edoardo Mortarę.

Już na pierwszym okrążeniu problemy dopadły Maximiliana Gunthera, który stracił cały przód swojego bolidu, po utracie panowania nad maszyną, podobnie jak kilka chwil wcześniej Alexander Sims, który wbił się w bandę okalającą tor, jednak zdołał powrócić do rywalizacji.

Do starcia doszło także pomiędzy Jose Marią Lopezem i Samem Birdem, który bardzo mocno został uderzony w tył auta przez Argentyńczyka i bokiem bolidu uderzył w bandę szykany ulicznego obiektu w Rzymie i spadł na ostatnią lokatę.

Pierwsze okrążenie przyniosło także wywieszenie czerwonej flagi. Wcześniej zaangażowany Lopez w kolizję z Birdem, stracił panowanie nad swoją maszyną w zakręcie numer siedemnaście i wbił się w bandę, czego nie spodziewał się Gary Paffett, wjeżdżając w tył bolidu kierowcy Geox, jak również Jean-Eric Vergne, który wjechał pod bolid Brytyjczyka, korkując całkowicie przejazd.

Kierowcy po zjeździe do boksów i długiej przerwie, powrócili na tor za samochodem bezpieczeństwa i po jednym okrążeniu ponownie rozpoczęli rywalizację. Pierwszą lokatę utrzymał Andre Lotterer tuż przed Mitchem Evansem, Stoffelem Vandoornem oraz Sebastienem Buemiem, który zamykał czołową czwórkę. Jedynym kierowcą, który nie zdołał powrócić do walki na ulicznym torze w Rzymie był Gary Paffett z zespołu HWA Racelab.

Duża część kierowców, już podczas jazdy za samochodem bezpieczeństwa, zdecydowała się aktywować "Atack Mode", jednak przez większą część trwania dodatkowej mocy żaden z kierowców nie potrafił wyprzedzić swojego najbliższego rywala, choć bliski był Robin Frijns, który podążał za Buemiem. Kierowca Virgin Racing dwukrotnie próbował wyprzedzić Szwajcara, jednak ten utrzymał się na czwartej pozycji.

Bardzo dobrym tempem, po wznowieniu, dysponował Mitch Evan, który zbliżył się na kilka dziesiątych sekundy do lidera rywalizacji Andre Lotterera, jednak ten nie pozwolił się wyprzedzić i pozostał na czele rundy w Rzymie.

Problemy w tym samym czasie dopadły obu kierowców ekipy Venturi - Edoardo Mortara pożegnał się z rywalizacją na ósmym kółku, natomiast trzy okrążenia później z wyścigu wycofał się Felipe Massa, co wywołało pełną żółtą flagę.

Po krótkiej chwili kierowcy ponownie powrócili do pełnej prędkości, z czego próbował skorzystać drugi w zestawieniu Mitch Evans, który uruchomił "Atack Mode". Kierowca Jaguara zdołał wyprzedzić prowadzącego Lotterera tuż przed prostą startową, spychając niemieckiego kierowcę na bandę. Zawodnik DS Techeetah uniknął uderzenia i utrzymał się na drugim miejscu przed zbliżającym się Stoffelem Vandoornem.

Mimo uruchomienia dwóch "Trybów ataku", Andre Lotterer nie zdołał wyprzedzić prowadzącego Mitcha Evansa, który jako pierwszy minął linię mety, choć obaj, podobnie jak większość kierowców, musiała zdecydowanie zwolnić, aby wystarczyło im energii na dojechanie do mety.

Trzecia lokata finalnie należała do Stoffela Vandoorne'a, który w ostatnich minutach stracił do prowadzącej dwójki, jednak zdołał utrzymać za sobą Robina Frijna, który poradził sobie z Sebastienem Buemiem zamykającym czołową piątkę.

Szósty na mecie zjawił się Oliver Rowland, przed Lucasem di Grassim, Jeromem d'Ambrosio, Antonio Felixem da Costą i zamykającym pierwszą dziesiątkę Pascalem Wehrleinem.

Dobrym tempem, po wznowieniu, dysponował Jean-Eric Vergne. Kierowca DS Techeetah musiał zadowolić się finalnie dopiero czternastą lokatą, czego powodem była kara przejazdu przez boksy za wyprzedzanie podczas żółtych flag.