Marc Marquez podtrzymuje swoją dominację na torze Sachsenring. Dziesiąte zwycięstwo z rzędu dla Hiszpana

Po wywalczeniu w sobotę dziesiątego z rzędu pole position na torze Sachsenring Marc Marquez triumfował również po raz dziesiąty w wyścigu. Hiszpan potwierdził więc swoją dominację w Grand Prix Niemiec. Obok lidera klasyfikacji generalnej na podium znaleźli się również Maverick Vinales i Cal Crutchlow.

W niedzielę niebo nad torem Sachsenring było zachmurzone, lecz nie spodziewano się opadów deszczu. Tuż przed startem wyścigu temperatura powierzchni wynosiła niespełna 20 stopni Celsjusza, natomiast nawierzchnia rozgrzana była do 32.

Choć po starcie z pól Marc Marquez miał trochę problemów, tak w pierwszym zakręcie udało mu się utrzymać prowadzenie. Na drugie miejsce przesunął się natomiast Maverick Vinales, który próbował na pierwszym okrążeniu wyprzedzić lidera klasyfikacji generalnej. Dobrze wyścig rozpoczął Jack Miller, który awansował na trzecią lokatę. Start nie wyszedł za to Fabio Quartararo, który pierwsze okrążenie zakończył dopiero na siódmym miejscu. Chwilę później Francuz wywrócił się w zakręcie numer trzy, próbując wyprzedzić Danilo Petruciego. Kolejnym kierowcą, który się wywrócił był Miguel Oliveira.

Po trzech okrążeniach uformowała się na czele pięcioosobowa grupka - Marc Marquez, Maverick Vinales, Alex Rins, Jack Miller i Cal Crutchlow. Do niej dojechał jednak bardzo szybko Danilo Petrucci. Tuż za Włochem byli Andrea Dovizioso, Franco Morbidelli i Valentino Rossi. Czołową dziesiątkę zamykał Joan Mir. W międzyczasie upadł z kolei Johann Zarco.

Z okrążenia na okrążenie Marc Marquez podkręcał tempo i zaczął odjeżdżać Alexowi Rinsowi, który wyprzedził Mavericka Vinalesa. Zawodnik Suzuki wydawał się dysponować świetnym tempem w pierwszej fazie wyścigu, gdyż bardzo szybko odskoczył od zawodnika Yamahy. Mimo to nie był w stanie utrzymać się za Marquezem, który po sześciu okrążeniach miał już nad nim ponad sekundę przewagi. Zwycięzca z Austin miał jednak twardą tylną oponę, która w drugiej części wyścigu powinna się lepiej spisywać od pośredniej w motocyklu Marca.

W ścisłej czołówce nie działo się zbyt wiele, gdyż na 21 okrążeń przed metą Marquez miał już nieco ponad 2 sekundy przewagi nad Rinsem. Ten z kolei jechał niezagrożony na drugiej pozycji, gdyż Vinales tracił do niego prawie 1,5 sekundy. Zwycięzca z Assen musiał natomiast mieć się na baczności, gdyż bardzo blisko niego jechał Cal Crutchlow. Dość ciekawie było jednak w pojedynku o siódme miejsce - w tym momencie na tej pozycji był Danilo Petrucci, ale tuż za nim jechali Franco Morbidelli oraz Valentino Rossi.

Na 18 okrążeń przed metą Danilo Petrucci wyprzedził Andreę Dovizioso i awansował na szóste miejsce. W tym momencie zwycięzca z toru Mugello miał bardzo dobre tempo, gdyż szybko odrabiał czas do jadącego przed nim Jacka Millera. Do skutecznego ataku Włocha na Australijczyka doszło trzy okrążenia później. Zawodnik zespołu Pramac Racing chwilę później został wyprzedzony również przez Andreę Dovizioso. Na kolejnym okrążeniu na dziewiątą pozycję przesunął się Joan Mir. Debiutujący w MotoGP Hiszpan wyprzedził Valentino Rossiego, który nie miał zbyt dobrego tempa.

12 okrążeń przed metą z wyścigu odpadł jadący na drugim miejscu Alex Rins. Zawodnik Suzuki wywrócił się w zakręcie numer 11, lecz na szczęście nie stało się mu nic poważnego. Jest to jednak pokaźna strata punktowa, zwłaszcza że nie ukończył on również TT Assen. Z kolei jego zespołowy partner miał doskonałe tempo po wyprzedzeniu Rossiego. Joan Mir szybko znalazł się też przed Franco Morbidellim, Jackiem Millerem i Andreą Dovizioso. Włoch zdołał jednak skontrować Hiszpana kilka minut później.

7 okrążeń przed metą przewaga Marca Marqueza nad Maverickiem Vinalesem urosła już do ponad 5,5 sekundy. Lider klasyfikacji generalnej miał wszystko pod kontrolą i pewnie zmierzał po swoje dziesiąte z rzędu zwycięstwo w Grand Prix Niemiec. Szykowały się jednak emocje o drugą pozycję, gdyż bardzo blisko Vinalesa jechał Cal Cruthclowa. Ta dwójka mogła spokojnie walczyć między sobą, gdyż jadący na czwartym miejscu Danilo Petrucci tracił do nich 9 sekund.

Bardzo ciekawie zapowiadał się także pojedynek o czwartą lokatę. Danilo Petrucci, Andrea Dovizioso, Jack Miller, Alex Rins oraz Valentino Rossi jechali bardzo blisko siebie, co zwiastowało liczne próby ataków. I tak też właśnie się działo - 4 okrążenia przed metą Dovizioso wyprzedził Petrucciego, lecz pod koniec "kółka" doszło do kontrataku. 28-latek podjął się kolejne próby wyprzedzenia swojego zespołowego partnera chwilę później, lecz obaj pojechali bardzo szeroko, co wykorzystał Jack Miller. Obaj zawodnicy fabrycznego zespołu Ducati zdołali jednak dość szybko wyprzedzić Australijczyka.

Pechowo wyścig zakończył dla Aleixa Espargaro, który wywrócił się w jednym z zakrętów. Jego upadek oznaczał, że na dziesiąte miejsce awansował Stefan Bradl, który zastępuje kontuzjowanego Jorge Lorenzo. Ta pozycja oznacza, że pobił najlepszy wynik Hiszpana w barwach zespołu Repsol Honda.

Rywalizację w Niemczech ostatecznie wygrał Marc Marquez, który o 4,5 sekundy wyprzedził Mavericka Vinalesa. Na trzecim miejscu do mety dojechał za to Cal Crutchlow. Kolejne pozycje w czołowej dziesiątce zajęli Danilo Petrucci, Andrea Dovizioso, Jack Miller, Joan Mir, Valentino Rossi, Franco Morbidelli oraz Stefan Bradl.

Poz Nr Kierowca Zespół Czas Okr Strata KM/H Naj okr
1. 93 Marc Marquez Repsol Honda Team 41:08.276 30 160.6 1:21.228 5
2. 12 Maverick Vinales Monster Energy Yamaha MotoGP 41:12.863 30 4.587 4.587 160.3 1:21.863 6
3. 35 Cal Crutchlow LCR Honda Castrol 41:16.017 30 7.741 3.154 160.1 1:21.693 6
4. 9 Danilo Petrucci Ducati Team 41:24.853 30 16.577 8.836 159.5 1:22.104 3
5. 4 Andrea Dovizioso Ducati Team 41:24.945 30 16.669 0.092 159.5 1:21.984 7
6. 43 Jack Miller Pramac Racing 41:25.112 30 16.836 0.167 159.5 1:21.846 6
7. 36 Joan Mir Team SUZUKI ECSTAR 41:25.432 30 17.156 0.320 159.5 1:22.075 6
8. 46 Valentino Rossi Monster Energy Yamaha MotoGP 41:27.386 30 19.110 1.954 159.3 1:22.007 4
9. 21 Franco Morbidelli Petronas Yamaha SRT 41:28.910 30 20.634 1.524 159.2 1:22.050 5
10. 6 Stefan Bradl Team HRC 41:30.984 30 22.708 2.074 159.1 1:22.282 4
11. 53 Tito Rabat Reale Avintia Racing 41:34.621 30 26.345 3.637 158.9 1:22.309 6
12. 44 Pol Espargaro Red Bull KTM Factory Racing 41:34.850 30 26.574 0.229 158.9 1:22.187 6
13. 29 Andrea Iannone Aprilia Racing Team Gresini 41:41.029 30 32.753 6.179 158.5 1:22.502 4
14. 30 Takaaki Nakagami LCR Honda Idemitsu 41:41.201 30 32.925 0.172 158.5 1:22.310 6
15. 17 Karel Abraham Reale Avintia Racing 41:46.210 30 37.934 5.009 158.1 1:22.316 6
16. 55 Hafizh Syahrin Red Bull KTM Tech 3 41:49.891 30 41.615 3.681 157.9 1:22.491 9
17. 63 Francesco Bagnaia Pramac Racing 42:04.465 30 56.189 14.574 157.0 1:22.623 5
18. 88 Miguel Oliveira Red Bull KTM Tech 3 42:05.653 30 57.377 1.188 156.9 1:22.149 9
Niesklasyfikowani
41 Aleix Espargaro Aprilia Racing Team Gresini 38:40.398 28 +2 okr +2 okr 159.4 1:22.068 6
42 Alex Rins Team SUZUKI ECSTAR 24:38.068 18 +12 okr +10 okr 160.9 1:21.355 5
5 Johann Zarco Red Bull KTM Factory Racing 2:49.822 2 +28 okr +16 okr 155.6 1:23.265 2
20 Fabio Quartararo Petronas Yamaha SRT 1:25.030 1 +29 okr +1 okr 155.4 - -
Najszybsze okrążenie
93 Marc Marquez Repsol Honda Team 1:21.228 162.6 Km/h 5