Kobayashi z najlepszym czasem weekendu podczas trzeciej sesji treningowej na Spa

Kobayashi z najlepszym czasem weekendu podczas trzeciej sesji treningowej na Spa

Kamui Kobayashi ze składu #7 Toyota Gazoo Racing ustanowił najlepsze okrążenie weekendu podczas trzeciej sesji treningowej na torze Spa-Francorchamps, przed sześciogodzinnym starciem Długodystansowych Mistrzostw Świata.

Japończyk swoje najszybsze okrążenie pokonał w czasie 1:54.105, co pozwoliło wskoczyć na prowadzenie i nie oddać pierwszej lokaty do zakończenia godzinnej sesji. Kobayashi od swojego zespołowego kolegi z prototypu #8 Kazuki Nakajimy był szybszy o ponad dwie sekundy.

Trzecia lokata należał do ekipy SMP Racing i prototypu oznaczonego numerem #17, w którym najlepszym okazał się Egor Orudzhev. Rosjanin najszybsze kółko pokonał w czasie 1:56.824, jednak do prowadzącej Toyoty stracił 2.737 sekundy, utrzymując za sobą siostrzany skład z numerem #11.

Piąta i szósta lokata należała do ekipy Rebellion Racing. Bruno Senna z prototypu z numerem #1 wyznaczył czas na poziomie 1:57.816, wyprzedzając skład z numerem #3 o 1.848 sekundy oraz ekipę Bykolles Racing #4.

W klasie LMP2 najszybszym okrążeniem popisał się Jean-Eric Vergne z zespołu G-Drive Racing #26, pokonując pętlę Spa-Francorchamps w czasie 2:01.143, co dało 0.683 sekundy przewagi nad drugim Jackie Chan DC Racing #37 oraz kolejne 1.004 sekundy nad siostrzaną ekipą oznaczoną numerem #38.

Czwarta lokata finalnie należał do zespołu DragonSpeed #31 (2:02.969), natomiast czołową piątkę klasy LMP2 zamknął TDS Racing #28, który do lidera stracił niecałe dwie sekundy.

W LMGTE Pro najszybsze okazało się tymczasem Porsche GT z numerem #91, w której najlepszy czas należał do Gianmarii Bruni 2:13.772 i pozwoliło wyprzedzić skład Forda #67 o 0.223 sekundy.

Na trzeciej pozycji uplasował się siostrzany skład Porsche z numerem #92 (2:14.264), tracący 0.758 sekundy, jednak zdołał utrzymać za sobą Forda #66 i obie ekipy AF Corse.

Zespół Dempsey - Proton Racing okazał ponownie najszybszy w klasie LMGTE Am, jednak tym razem na prowadzeniu znalazł się skład z numerem #88, który ustanowił czas w postaci 2:15.190. Drugi był siostrzany skład #77 ze stratą 0.190 sekundy, natomiast czołową trójkę zamknęli kierowcy ekipy Team Project 1 z numerem #56.

Poz Nr Kierowcy Zespół Klasa Czas / Strata
1. 7 M. CONWAY / K. KOBAYASHI / J. LOPEZ Toyota Gazoo Racing LMP1 - H 1:54.105
2. 8 S. BUEMI / K. NAKAJIMA / F. ALONSO Toyota Gazoo Racing LMP1 - H 2.246
3. 17 S. SARRAZIN / E. ORUDZHEV / S. SIROTKIN SMP Racing LMP1 2.737
4. 11 M. ALESHIN / V. PETROV / S. VANDOORNE SMP Racing LMP1 3.370
5. 1 N. JANI / A. LOTTERER / B. SENNA Rebellion Racing LMP1 3.711
6. 3 N. BERTHON / T. LAURENT / G. MENEZES Rebellion Racing LMP1 5.559
7. 26 R. RUSINOV / J. VAN UITERT / J. VERGNE G-Drive Racing LMP2 7.038
8. 37 D. HEINEMEIER-HANSSON / J. KING / W. STEVENS Jackie Chan DC Racing LMP2 7.721
9. 38 H. TUNG / G. AUBRY / S. RICHELMI Jackie Chan DC Racing LMP2 8.725
10. 31 R. GONZALEZ / P. MALDONADO / A. DAVIDSON DragonSpeed LMP2 8.864
. . .