Kierowcy przetestują w Wielkiej Brytanii i Hiszpanii mieszanki opon Pirelli na sezon 2021

Pierre Gasly - Scuderia AlphaTauri / © Motorsport Grand Prix

Firma Pirelli oficjalnie poinformowała, że podczas drugiego weekendu na Silverstone oraz rundy w Hiszpanii zostaną przeprowadzone testy opon na sezon 2021.

Według pierwotnego harmonogramu kierowcy Formuły 1 mieli od sezonu 2021 pójść w ślady zawodników Formuły 2, którzy od tegorocznej kampanii ścigają się na nowych 18-calowych oponach. Pandemia koronawirusa storpedowała jednak plany wielkiej rewolucji F1, która została odroczona do sezonu 2022.

W związku z tym w przyszłym roku w użyciu nadal będą standardowe 13-calowe opony, a zmianie ulegnie tylko ich specyfikacja. Modyfikacja ogumienia jest w tym zakresie podyktowana dość gwałtownie rosnącą siłą docisku, która wymaga od opon coraz to większej wytrzymałości, a sezon 2021 ma być kulminacyjnym momentem jej wzrostu.

Podczas drugiego weekendu na torze Silverstone oraz kolejnej rundy pod Barceloną, wszystkie zespoły będą zobligowane do 30-minutowego testu nowej specyfikacji opon na sezon 2021, który będzie miał miejsce podczas dwóch piątkowych popołudniowych sesji treningowych.

"Podczas drugiego weekendu na torze Silverstone oraz GP Hiszpanii kierowcy będą w trakcie drugiego piątkowego treningu testować przez 30 minut prototypy opon w specyfikacji na sezon 2021" - poinformował szef Pirelli, Mario Isola.

"Przebieg tegorocznego sezonu uniemożliwia rozwijanie naszych opon w normalny sposób, dlatego próbujemy kilku alternatywnych rozwiązań, które pomogą nam lepiej przygotować się do przyszłorocznego sezonu. Zmiana specyfikacji opon na przyszły rok jest wymuszona poprzez rozwój bolidów, które z każdym kolejnym wyścigiem przyszłorocznej kampanii będą generowały coraz więcej docisku."

"Kierowcy będą w trakcie dwóch sesji treningowych testować prototypy na sezon 2021, a zabrane wówczas dane pozwolą nam lepiej zrozumieć testowane ogumienie. Kluczem do sukcesu będzie testowanie różnych rozwiązań, których integralnym punktem będzie ograniczenie przegrzewania się opon" - podsumował Mario Islola.

Image: © Motorsport Grand Prix