17-latek stoi przed szansą na historyczne osiągnięcie. Sztuka już teraz jest najlepszym polskim kierowcą w historii cyklu, który jest jednym z przystanków przed Formułą 1 i innymi prestiżowymi seriami. W F4 Sztuka wywalczył trzynaście miejsc na podium, w tym aż 8-krotnie zwyciężał.
Szczególnie udane były ostatnie tygodnie i weekendy na torach Paul Ricard we Francji oraz Mugello we Włoszech. Polak wygrał wszystkie sześć wyścigów, a to pozwoliło mu awansować na pozycję lidera.
„Oczywiście czuję presję, ale to normalne, kiedy jest się liderem” – przyznał Kacper Sztuka. „Zdaję sobie sprawę z tego, że mam szansę osiągnąć coś wielkiego, lecz to dla mnie dodatkowa motywacja. Opanowanie w takich sytuacjach to coś, nad czym także trzeba stale pracować. Wiem, że stać mnie na kolejne zwycięstwa i to jest mój cel przed tym weekendem”.
Vallelunga to obiekt doskonale znany zawodnikom rywalizującym w F4. Sztuka miał już okazję do testów i ścigania się nieopodal Rzymu. Przed rokiem Polak był o włos od wywalczenia pole position. Wówczas w trakcie sesji kwalifikacyjnej przeszkodził mu inny zawodnik. W tym roku reprezentant ORLEN Teamu spędził na torze Vallelunga dwa dni testowe.
„To bardzo ciekawy tor. Z jednej strony ma długą prostą i kilka szybkich, dynamicznych zakrętów, a z drugiej to właśnie tam znajduje się najwolniejsza sekcja w całym kalendarzu”.
„Przed weekendem czeka nas jeszcze dodatkowa sesja, więc będę mógł lepiej wczuć się w tor i wspólnie z zespołem US Racing znaleźć optymalne ustawienia. Zapowiada się wspaniały finał sezonu, który nie byłby możliwy bez moich partnerów PKN ORLEN, Extral Aluminium, Akademia ORLEN Team, Tenutado oraz Drew-Lech” — zapowiada Kacper Sztuka.
We włoskiej F4 ścigają się najbardziej utalentowani młodzi kierowcy z Europy i świata. O zwycięstwo w klasyfikacji generalnej Sztuka walczy z podopiecznymi juniorskich programów Red Bulla i McLarena. Przed decydującymi wyścigami Polak ma 1,5 punktu przewagi nad Arvidem Lindbladem. W grze o tytuł pozostaje jeszcze Ugo Ugochukwu, który traci do lidera osiemnaście „oczek”. Dodatkowo szanse na zwycięstwo zwiększa system punktacji w F4. Do finalnego dorobku zawodników nie będzie liczone pięć najniżej punktowanych wyścigów z całego sezonu.
Runda 7, Autodromo Vallelunga: (Godziny podane dla polskiej strefy czasowej)
Piątek, 13 października:
- 8:30 Trening 1
- 12:20 Trening 2
- 16:10 Kwalifikacje 1
- 16:35 Kwalifikacje 2
Sobota, 14 października:
- 11:00 Wyścig 1
- 16:55 Wyścig 2
Niedziela, 15 października:
- 11:00 Wyścig 3
Źródło: Kacper Sztuka Racing