Grosjean: Nowy regulamin nie wpłynie zbyt szybko na układ stawki

Grosjean: Nowy regulamin nie wpłynie zbyt szybko na układ stawki

Według francuskiego kierowcy Romaina Grosjeana, wszelkie zmiany dotyczące wyrównania sił w obecnej stawce F1 – po zmianie przepisów w 2021 roku i wprowadzeniu limitów budżetowych – uwidocznią się dopiero po dłuższym czasie.

Grosjean zadebiutował w Formule 1 w 2009 roku, jednak jego kariera na dobre rozpoczęła się dwa lata później w zespole Lotus. Dotychczas wziął udział w 164 wyścigach Grand Prix i dziesięciokrotnie stawał na podium. Ostatnimi czasy jednak Francuzowi nie powodzi się zbyt dobrze – słabe wyniki i spora ilość poważnych błędów, jakie przytrafiały mu się w ciągu ostatnich dwóch sezonów, były powodem do wzbudzenia spekulacji o zakończeniu współpracy z jego obecną ekipą Haas, jak i kariery. Mimo to, pozostaje w F1 na kolejny sezon.

W rozmowie dla serwisu Motorsport oceniał nie tylko minione lata swoich występów w Formule 1. Powiedział również, dlaczego nie wierzy w rychłą zmianę układu sił w stawce po wprowadzeniu nowych przepisów w sezonie 2021.

„W 2021 roku nie powinniśmy spodziewać się jakichkolwiek zmian, ponieważ w zbliżającym się sezonie nadal będą obowiązywać stare regulacje, w których nie ma limitów budżetowych. Duże zespoły znów przeznaczą wszystkie swoje zasoby finansowe, aby jak najlepiej przygotować się na »nową « Formułę 1. Mniejsze zespoły nie mają takiej możliwości, więc na początku różnica pomiędzy nimi pozostanie” – twierdzi Grosjean.

„Ale myślę, że Liberty Media ma kilka dobrych pomysłów, żeby to załagodzić. Sądzę też, że wybrali właściwy kierunek zmian. Osobiście chciałbym, aby limit wydatków był jeszcze mniejszy. Ale jasne jest to, że Liberty Media ma do czynienia z takimi potęgami jak Mercedes, Ferrari czy Red Bull, którzy nie są zbyt skłonni do takich radykalnych cięć, więc musi znaleźć jakieś kompromisy” – dodał Francuz.

„Nowe samochody wyglądają świetnie, a przeprowadzone badania i symulacje dają bardzo interesujące wyniki. Myślę, że jeśli będzie mniej obszarów, w których można znacząco zmienić konstrukcje samochodów, osiągnięcie tak dużej różnicy w prędkości będzie trudniejsze.”

„Najważniejsze jest to, że walka stanie się teraz coraz bardziej wyrównana. Będziemy mogli się ścigać bliżej przeciwnika, przez co wyścigi będą ciekawsze. A jeśli samochody staną się wolniejsze od obecnych, to nie jest to takie ważne” – zakończył Grosjean.