George Russell najszybszy podczas drugiego dnia testów na Yas Marina

George Russell, reprezentujący drugiego dnia testów zespół Mercedes AMG Petronas Motorsport, okazał się najszybszym kierowcą na torze, pokonując okrążenie w czasie 1:37.204.

Dla Brytyjczyka była to druga możliwość przetestowania bolidu Mercedesa W010 w tym roku, kiedy po raz pierwszy zasiadł do maszyny ze Stuttgartu w Bahrajnie, podczas testów dla młodych kierowców.

Russell swoje najlepsze okrążenie pokonał finalnie w czasie 1:37.204, co pozwoliło o dwie dziesiąte sekundy wyprzedzić drugiego w zestawieniu Charlesa Leclerca.

Monakijczyk w bolidzie Ferrari, mimo dobrego tempa, przedwcześnie zakończył drugi dzień testowy. W połowie popołudniowej sesji wyjechał poza tor w zakręcie numer trzynaście, co wywołało, jedyną tego dnia, czerwoną flagę, jednak po wznowieniu sesji nie pojawił się ponownie na pętli.

Ostatnim kierowcą, któremu udało się zejść poniżej 1:38 był Lance Stroll z zespołu SportPesa Racing Point. Kanadyjczyk swoje najlepsze okrążenie pokonał w czasie 1:37.999, co pozwoliło utrzymać za sobą Pierre'a Gasly'ego (1:38.166) oraz Carlosa Sainza (1:38.729), który zamknął czołową piątkę.

Kolejne ważne doświadczenia zebrał natomiast Esteban Ocon, który powróci do Formuły 1 w przyszłorocznym sezonie wyścigowym za sterami bolidu Renault. Francuz uzyskał szósty czas 1:38.950 ze stu dwudziestoma ośmioma okrążeniami na koncie, pozostawiając za sobą Alexandra Albona (1:39.181), Antonio Giovinazziego (1:39.811) oraz debiutującego w F1 Nicholasa Latifiego, który uzyskał dziewiąty czas 1:40.188.

Czołową dziesiątkę zamknął Pietro Fittipaldi z Haasa (1:31.047), natomiast jedenasty był Roy Nissany z Williamsa, który swoje najszybsze kółko pokonał w czasie 1:43.892.

Dwudniowe testy na torze Yas Marina były okazją do porównania różnych rodzajów mieszanek z sezonu 2019 oraz 2020. Zespoły po przeanalizowaniu danych będą głosować, czy w przyszłorocznym sezonie kierowcy rywalizować będą na mieszankach z tego roku, czy przejdą na mieszanki na 2020 rok.

Jeśli siedem z dziesięciu zespołów zagłosuje za oponami z 2019 roku, zostaną zachowane, w przeciwnym razie w sezonie 2020 zadebiutują te nowe.

Decyzja wszystkich zespołów musi zapaść do najbliższego poniedziałku.

Poz Kierowca Zespół Czas Okr Strata Mieszanka
1. George Russell Mercedes AMG Petronas Motorsport 1:37.204 145 C5*
2. Charles Leclerc Scuderia Ferrari 1:37.401 103 0.197 0.197 C5
3. Lance Stroll SportPesa Racing Point F1 Team 1:37.999 132 0.795 0.598 C5*
4. Pierre Gasly Red Bull Toro Rosso Honda 1:38.166 146 0.962 0.167 C5*
5. Carlos Sainz McLaren F1 Team 1:38.729 112 1.525 0.563 C5*
6. Esteban Ocon Renault F1 Team 1:38.950 128 1.746 0.221 (C4)
7. Alexander Albon Aston Martin Red Bull Racing 1:39.181 139 1.977 0.231 (C4)
8. Pietro Fittipaldi Haas F1 Team 1:39.682 135 2.478 0.501 C5
9. Antonio Giovinazzi Alfa Romeo Racing 1:39.811 115 2.607 0.129 C5*
10. Nicholas Latifi ROKiT Williams Racing 1:40.188 107 2.984 0.377 (C4)*
11. Roy Nissany ROKiT Williams Racing 1:43.892 38 6.688 3.704 (C4)*

Oznaczenia mieszanek z sezonu 2019:

Oznaczenie Typ mieszanki
C1 Białe Twarde
(C2) Białe Twarde
(C3) Żółte Pośrednie
(C4) Czerwone Miękkie
C5 Czerwone Miękkie

Oznaczenia mieszanek z sezonu 2020:

Oznaczenie Typ mieszanki
C1* Białe Twarde
(C2)* Białe Twarde
C2B Nieoznaczone Twarde
(C3)* Żółte Pośrednie
(C4)* Czerwone Miękkie
C5* Czerwone Miękkie