Audi i BMW wezmą udział w dodatkowym teście na torze Spa-Francorchamps

Circuit de Spa-Francorchamps / © Pirelli Motorsport

Audi i BMW wezmą udział w dodatkowym dniu testowym na torze Spa-Francorchamps przed startem sezonu 1-2 sierpnia na tym samym obiekcie.

Seria DTM na początku czerwca potwierdziła przebudowany kalendarz wyścigowy na sezon 2020, w którym dużą niespodzianką okazała się pierwsza runda na torze Spa-Francorchamps, na którym seria DTM nie ścigała się od 2005 roku.

W pierwszej połowie czerwca kierowcy, którzy będą rywalizować w serii DTM w sezonie 2020, mieli okazję przetestować swoje auta oraz nowe procedury na skróconym torze Nurburgring, gdzie odbyły się oficjalne przedsezonowe testy, które potrwały cztery dni.

Audi oraz BMW postanowiło jednak zorganizować dodatkowy dzień testowy dla producentów, który odbędzie się dziewiątego lipca na torze Spa-Francorchamps, co podyktowane jest brakiem odpowiednich danych, doświadczenia obu konstruktorów oraz kwestiami bezpieczeństwa związanych z szybkim ponad siedmiokilometrowym obiektem, który charakteryzuje się szybkimi zakrętami, dużymi siłami przeciążeniowymi, a także inną pracą opon.

Ponadto, pierwsza runda DTM na torze Spa-Francorchamps to dwudniowe wydarzenie, które nie pozwoli konstruktorom na szybką reakcję, jeśli pojawią się jakiekolwiek problemy.

Przed startem sezonu 2020 konstruktorzy wykorzystali jednak już trzy dni testowe, które są dozwolone w przepisach i dlatego na kolejnym posiedzeniu komisji DTM, w której zasiądą przedstawiciele Audi, BMW, DMSB i ITR, odbędzie się głosowanie, które przesądzi o dodatkowym dniu testowym na torze Spa-Francorchamps.

Według informacji "Motorsport Grand Prix" podczas jednodniowego testu, który odbędzie się dziewiątego lipca, BMW oraz Audi wykorzysta po jednym samochodzie na sezon 2020 i skorzysta z kierowców, którzy nie będą ścigali się w tegorocznej kampanii DTM, aby zagwarantować, że żaden zawodnik nie rozpocznie sezonu z przewagą.

BMW i Audi nie potwierdziło jednak, jacy kierowcy zasiądą za sterami BMW M4 DTM oraz Audi RS5 DTM.

Image: © Pirelli Motorsport