Aston Martin Racing zmienia skład kierowców w FIA WEC

Aston Martin Racing zmienia skład kierowców w FIA WEC

Zespół Aston Martin Racing potwierdził zmianę składu kierowców w klasie LMGTE Am na sezon 2019/20 Długodystansowych Mistrzostw Świata. Do Paula Dalla Lany dołączą Darren Turner i Ross Gunn.

Brytyjska ekipa po długoletniej współpracy z Pedro Lamym i Mathiasem Laudą postanowili zmienić swój skład kierowców w klasie LMGTE Am. Na pełen etat w samochodzie amatorskiej klasy powróci Darren Turner, który wziął udział w czterech wyścigach w ubiegłym sezonie w klasie LMGTE Pro, podczas gdy Ross Gunn zadebiutuje w FIA WEC.

"Jestem bardzo podekscytowany rozpoczęciem tego nowego rozdziału mojej kariery na szczycie wyścigów GT i będę dążył do uzyskania solidnego wyniku" - powiedział Ross Gunn.

"Czułem się bardzo komfortowo w samochodzie podczas Prologu w Barcelonie i czuję, że możemy, wraz z Darrenem i Paulem, walczyć o podium na Silverstone."

W samochodzie z numerem #98 pozostanie Paul Dalla Lana, który wraz ze swoimi byłymi kolegami wywalczył trzynaście zwycięstw, a także mistrzostwo w klasie w sezonie 2017. Kanadyjczyk podziękował swoim kolegom za wspólne ściganie.

"Chciałbym złożyć hołd moim dawnym kolegom z zespołu, Pedro Lamy i Mathiasowi Laudzie, którzy byli świetni przez lata" - powiedział Dalla Lana.

"Pomogli nam wygrać tak wiele, a tytuł z 2017 roku jest najważniejszym punktem mojej kariery."

"Jednak patrząc w przyszłość, Darren jest najbardziej utytułowanym kierowcą GT w zespole. Posiada tempo i doświadczenie, które poprowadzą nas do przodu, podczas gdy Ross jest super szybki i bardzo utalentowany."

"Jestem bardzo podekscytowany naszym nowym składem i tym, co możemy wspólnie osiągnąć" - dodał.

Niezmieniony skład Aston Martina w klasie LMGTE Pro

Aston Martin nie zdecydował się tymczasem na zmianę w dwóch samochodach w klasie LMGTE Pro.

W samochodzie z numerem #98 nadal będą rywalizować Nicki Thiim i Marco Sorensen, natomiast w aucie oznaczonym numerem #97 Alex Lynn i Maxime Martin.

"Po osiemnastu miesiącach ciągłego rozwoju i doskonalenia, które doprowadziły do tego, że Vantage GTE wygrał i osiągnął najlepsze czas w kwalifikacjach w Le Mans, jesteśmy teraz gotowi ponownie rzucić wyzwanie mistrzostwom świata na najwyższym poziomie" - powiedział David King, prezes AMR.

"Vantage GTE już udowodnił, że jest wyjątkowym samochodem, zgody z tradycjami i standardami swoich poprzedników."