- Mateusz Mróz
- WEC
McLaren dołączy do WEC w sezonie 2021?
Zespół McLaren wkrótce może pojawić się na torach kolejnej serii wyścigowej, tym razem ekipa z Woking planuje wystawić swój fabryczny zespół w Długodystansowych Mistrzostwach Świata.
Zespół McLaren wkrótce może pojawić się na torach kolejnej serii wyścigowej, tym razem ekipa z Woking planuje wystawić swój fabryczny zespół w Długodystansowych Mistrzostwach Świata.
Zespół United Autosports potwierdził, że będzie rywalizował w Długodystansowych Mistrzostwach Świata w klasie LMP2 w sezonie 2019/20.
Brabham Automotive potwierdził zamiar wzięcia udziału w Długodystansowych Mistrzostwach Świata w sezonie 2021/22 oraz 24-godzinnym wyścigu Le Mans.
Wyścigi długodystansowe zrobiły znaczący krok w kierunku przyszłości, dzięki zatwierdzeniu przez Światową Radę Sportów Motorowych nowych przepisów, które będą obowiązywać w latach 2020-2025. Nowa era samochodów "Hypercar" zastąpi dotychczasowe prototypy LMP1 od września 2020 roku.
Zespół Toyota Gazoo Racing odniósł zwycięstwo w deszczowym i przerywanym przez wyjazdy samochodów bezpieczeństwa wyścigu na torze Shanghai International, piątej rundzie Długodystansowych Mistrzostw Świata.
Zespół Toyota Gazoo Racing zdobył dwa pierwsze pola startowe do sześciogodzinnego starcia na torze w Szanghaju, piątej rundy super sezonu Długodystansowych Mistrzostw Świata.
Zespół Rebellion Racing okazał się najszybszy podczas sobotniego treningu na torze w Szanghaju, wyprzedzając oba składy Toyoty z przewagą niecałych dwóch dziesiątych sekundy.
Toyota utrzymała prowadzenie i osiągnęła najlepszy rezultat podczas drugiej sesji treningowej 6 Hours of Shanghai Długodystansowych Mistrzostw Świata.
Sebastian Buemi w Toyocie Hybrid TS050 #8 uzyskał najlepszy czas podczas pierwszego deszczowego treningu FIA WEC na torze Shanghai International, wyprzedzając siostrzany skład oraz ekipę SMP Racing oznaczoną numerem #17.
Zespoły LMP1 Długodystansowych Mistrzostw Świata wezmą udział w dodatkowej sesji testowej, która została zaplanowana przed sześciogodzinną rundą na torze Shanghai w Chinach.
Zespół Corvette Racing zaprezentował nowe malowanie, jakim będzie dysponować podczas rundy Długodystansowych Mistrzostw Świata na torze Shanghai International.
Zespół Dempsey - Proton Racing #88 stracił zdobyte podium podczas sześciogodzinnego wyścigu na torze Fuji, czwartej rundy sezonu 2018/19 Długodystansowych Mistrzostw Świata.
Toyota Gazoo Racing potwierdziła swoją dominację w Długodystansowych Mistrzostwach Świata również w 6-godzinnym wyścigu na torze Fuji. W swojej domowej rundzie najszybsza okazała się załoga Toyoty numer 7 - Mike Conway, Jose Maria Lopez oraz Kamui Kobayashi, natomiast na drugim miejscu wyścig ukończyła ekipa siostrzanego samochodu #8 - Fernando Alonso, Kazuki Nakajima oraz Sebastien Buemi.
Kierowcy Toyoty oznaczonej numerem #7 - Kamui Kobayashi i Jose Maria Lopez - stracili pierwszą lokatę startową do sześciogodzinnego wyścigu FIA WEC na torze Fuji, czego przyczyną jest błąd argentyńskiego kierowcy.
Bahrajn i Brazylia oficjalnie powróciły do Długodystansowych Mistrzostw Świata, po piątkowym zatwierdzeniu kalendarza na sezon 2019/20 przez Światową Radę Sportów Motorowych FIA.
Kamui Kobayashi i Jose Maria Lopez wywalczyli pierwsze pole startowe dla składu Toyoty Gazoo Racing z numerem #7, do sześciogodzinnego wyścigu Długodystansowych Mistrzostw Świata na torze Fuji osiągając czas 1:23.557.
Kamui Kobayashi z zespołu Toyota Gazoo Racing osiągnął najlepszy czas w finałowym treningu sześciogodzinnej rundy na torze Fuji.
Oba składy Toyoty Gazoo Racing ponownie znalazły się na dwóch pierwszych miejscach, po zakończeniu drugich przygotowań do sześciogodzinnego wyścigu Długodystansowych Mistrzostw Świata na torze Fuji w Japonii.
Zespół Toyota Gazoo Racing okazała się najszybsza podczas pierwszego treningu Długodystansowych Mistrzostw Świata na torze Fuji, który został przerwany długim okresem czerwonej flagi.
Długodystansowe Mistrzostwa Świata zaprezentowały ostateczną wersję kalendarza na sezon 2019-2020, w którym dokonano zmian dat wyścigów w Japonii i Chinach.
Porsche GT Team #91 w składzie Gianmaria Bruni i Richard Lietz zostało pozbawione drugiej lokaty w sześciogodzinnym wyścigu FIA WEC na torze Silverstone w klasie LMGTE Pro.
Dwa składy zespołu Toyota Gazoo Racing zostały zdyskwalifikowane po dublecie w sześciogodzinnym wyścigu na torze Silverstone Długodystansowych Mistrzostw Świata, czego przyczyną było nieudane badanie kontrolne tuż po zakończeniu rywalizacji.
Kazuki Nakajima, Sebastien Buemi i Fernando Alonso okazali się najlepszą załogą w 6-godzinnej rywalizacji na Silverstone. Toyota oznaczona numerem pokonała w Wielkiej Brytanii bliźniaczą jednostkę o 19 sekund. Podium uzupełniła ekipa Rebelliona #3, za którego kierownicą zasiadali Gustavo Menezes, Mathias Beche oraz Thomas Laurent.
Zespół CEFC TRSM Racing nie weźmie udziału w zbliżającej się rundzie Długodystansowych Mistrzostw Świata na torze Silverstone w dniach 18-19 sierpnia.
Zespół Aston Martin Racing poinformował, że dokona zmian w składach swoich kierowców na pozostałe rundy Długodystansowych Mistrzostw Świata w 2018 roku.
Włodarze serii Długodystansowych Mistrzostw Świata przedstawili kilka szczegółów dotyczących nowej klasy, która ma zastąpić LMP1 od sezonu 2020.
Zespół Rebellion Racing, lider klasy LMP1 wśród prywatnych zespołów przyznał, że najwyższa klasa w Długodystansowych Mistrzostw Świata w Super sezonie 2018/19 będzie nieatrakcyjna, dopóki niehybrydowe prototypy mają większe możliwości od strony technicznej.
Zespół Toyota Gazoo Racing rozpoczął Super Sezon FIA WEC 2018/19 od pierwszego i drugiego miejsca w 6-godzinnym wyścigu na torze Spa-Francorchamps.
Na najwyższym podium stanęła załoga Toyoty TS050 Hybrid #8. Dla Sebastiena Buemiego i Kazuki Nakajimy było to drugie z rzędu zwycięstwo na tym torze. Dzielą oni wygraną z debiutującym w serii FIA WEC Fernando Alonso. Tor w Spa jest hiszpańskiemu kierowcy dobrze znany. Po raz pierwszy Alonso wygrał na belgijskim torze 18 lat temu podczas International Formula 3000.
Mike Conway, Kamui Kobayashi i Jose Maria Lopez prowadzący Toyotę TS050 Hybrid #7 zajęli drugie miejsce, ustępując kolegom z zespołu tylko o 1.444 sekundy.
Było to siedemnaste zwycięstwo Toyoty w wyścigach FIA WEC, trzecie na torze Spa oraz czwarte z rzędu. Na starcie 24-godzinnego wyścigu w Le Mans Toyota Gazoo Racing stanie jako lider klasyfikacji producentów i kierowców. Pierwszy w tym sezonie wyścig w Le Mans odbędzie się 16-17 czerwca tego roku. Drugi zakończy Super Sezon 2018/19 w czerwcu 2019 roku.
Wyścig w Spa rozpoczął Sebastien Buemi startujący z pole position Toyotą #8. Z czasem stopniowo zwiększał swoją przewagę nad samochodami zespołu Rebellion Racing. Do pierwszego pit stopu Buemi uzyskał przewagę ponad 30 sekund, która jednak zmniejszyła się na początku drugiej godziny wyścigu z powodu wyjazdu na tor samochodu bezpieczeństwa.
Po zmianie kierowców zadaniem Fernando Alonso była obrona pozycji lidera, co udało mu się po serii widowiskowych wyminięć samochodów klasy GT. Szybką jazdę przerwał samochód bezpieczeństwa, ale po wznowieniu rywalizacji Alonso wypracował znaczącą przewagę nad rywalami, zanim przekazał kierownicę Kazukiemu Nakajimie.
W tym czasie samochód #7 robił systematyczne postępy i drugą połowę wyścigu rozpoczął na drugim miejscu, około minutę za jadącym na czele stawki TS050 Hybrid #8. W ciągu ostatniej godziny dystans między obydwoma samochodami Toyoty znacząco się zmniejszył. Na pierwszej pozycji wyścig ukończył Fernando Alonso w samochodzie #8, zaś tuż za nim znalazł się Mike Conway w TS050 Hybrid #7.
Jestem zachwycony naszym rezultatem. Cały weekend był wspaniały, jeśli chodzi o wyniki zespołu. Mamy za sobą długie przygotowania, w tym testy zimą i dużo pracy w warsztacie - powiedział Fernando Alonso.
W tej rundzie daliśmy z siebie wszystko. Bardzo się cieszę ze swojego pierwszego zwycięstwa w wyścigu długodystansowym. Sebastien i Kazuki ułatwili mi zadanie i za to im dziękuję.
Wszyscy bardzo się cieszymy z takiego początku sezonu. Ja i Kazuki po raz pierwszy startowaliśmy z Fernando, dlatego zależało nam, żeby wszystko się udało - dodał Sebastien Buemi.
Nie pamiętam, kiedy ostatnim razem w czasie krótkiego, 6-godzinnego wyścigu aż tyle razy na tor wyjechał samochód bezpieczeństwa. Z tego powodu kilka razy straciliśmy naszą przewagę. Jednak skończyło się dobrze i chcę podziękować całemu zespołowi za ciężką pracę. To była rozgrzewka przed Le Mans – następna runda będzie bardzo ważna.
Źródło: Toyota
Zespół Rebellion Racing #1 został wykluczony z wyników sześciogodzinnego wyścigu na torze Spa-Francorchamps Długodystansowych Mistrzostw Świata.
Andre Lotterer, Neel Jani i Bruno Senna zakończyli starcie na belgijskim obiekcie na trzeciej pozycji, dwa okrążenia za zwycięzcami ekipą Toyoty, która uplasowała się na dwóch pierwszych miejscach.
Trio z prototypu LMP1 R-13 oznaczonego numerem #1 zostało jednak zdyskwalifikowane, czego przyczyną było nadmierne zużycie deski zamontowanej pod podłogą, która okazała się 1.2 milimetra pod tolerancją dozwoloną w regulacjach technicznych.
Na trzecią lokatę tym samym awansował siostrzany skład z numerem #3, w którym ścigali się Gustavo Menezes, Thomas Laurent i Mathias Beche.
Czwarta lokata należała finalnie to zespołu Bykolles Racing, natomiast czołową piątkę uzupełnił skład SMP Racing.
Obie Toyoty podczas sześciogodzinnej rundy na torze w SPA zdołały uzyskać dwa najlepsze wyniki. Górą w tym starciu byli jednak Fernando Alonso, Sebastien Buemi oraz Kazuki Nakajima.
Pietro Fittipaldi uległ poważnemu wypadkowi podczas kwalifikacji pierwszej rundy sezonu FIA WEC na torze Spa-Francorchamps. Młody Brazylijczykiem doznał złamania obu nóg.
Skład Toyoty oznaczony numerem #7 stracił pierwszą lokatę startową do sześciogodzinnego wyścigu Długodystansowych Mistrzostw Świata na torze Spa Francorchamps.
Mike Conway i Kamui Kobayashi ze składu Toyoty #7, wywalczyli pierwsze pole startowe do pierwszej rundy Super sezonu 2018/19 Długodystansowych Mistrzostw Świata na torze Spa-Francorchamps.
Przed sesją kwalifikacyjną, zespół Rebellion Racing zdołał uzyskać najlepszy czas pojedynczego okrążenia, wyprzedzając o mniej niż sekundę ekipę Toyoty.
Zespół Toyota Gazoo Racing powiększył przewagę podczas drugiej sesji treningowej na torze Spa-Francorchamps, pierwszej rundy Super Sezonu 2018/19 Długodystansowych Mistrzostw Świata.
Fernando Alonso ustanowił najlepszy czas podczas sesji treningowej sześciogodzinnej rundy na torze Spa.
Jenson Button dołączy do składu SMP Racing w Długodystansowych Mistrzostwach Świata FIA.
Krakowianin uznał, że jednoczesny udział w supersezonie Długodystansowych Mistrzostw Świata i współpraca z zespołem Williams mogłoby się okazać zbyt dużym wyzwaniem. Dlatego też postanowił poświęcić się drugiemu z tych zadań.
Ewolucyjna wersja zwycięskiego w Le Mans Porsche 919 Hybrid ustanowiła nowy rekord toru Spa-Francorchamps.
Zespół Toyota Gazoo Racing z najlepszym czasem zakończył przedsezonowy Prolog Długodystansowych Mistrzostw Świata, który odbył się na francuskim torze Paul Ricard w Le Castellet.
Jan Antoszewski, wicemistrz pucharu LOTOS KIA oraz podopieczny Fundacji Wierczuk Race Promotion, zadebiutował za kierownicą prototypu LMP1, podczas przedsezonowego rozruchu zespołu ByKolles Racing.
Polak potwierdził podczas czwartkowej konferencji prasowej w Warszawie, że nie weźmie udziału w sezonie 2018 Długodystansowych Mistrzostw Świata.
Długodystansowe Mistrzostwa Świata FIA powrócą na tor Interlagos w Brazylii w sezonie 2019/2020.
Supersezon 2018/19 Mistrzostw Świata Wyścigów Długodystansowych (FIA WEC) rozpocznie się od oficjalnego prologu na torze Paul Ricard. Toyota Gazoo Racing wystawi dwa samochody i będzie konkurować w klasie LMP1 z takimi zespołami jak Rebellion Racing, ByKolles Racing czy CEFC TRSM Racing. Test 6 i 7 kwietnia będzie trwał bez przerwy przez 30 godzin.
Będzie to już drugi test Polaka z zespołem startującym w Długodystansowych Mistrzostwach Świata. Pierwszy przejazd Kubicy prototypem Ginetta-Mecachrome G60-LT-P1 został zakłócony przez awarię silnika, jednak kierowca rezerwowy Williamsa otrzyma kolejną możliwość testu, również jak poprzednio na torze Aragon.
Zespół Rebellion Racing zaprezentował nowy prototyp LMP1, którym będą rywalizować w Super Sezonie 2018/19 Długodystansowych Mistrzostw Świata.
Fernando Alonso wziął udział w trwających w tym tygodniu testach Formuły 1 na Circuit de Barcelona-Catalunya i przy okazji wypowiedział się na temat nadchodzącego sezonu, który dla Hiszpana będzie wyjątkowy. Dwukrotny mistrz świata Formuły 1 zawalczy w tym roku o drugą z trzech koron motorsportu – zwycięstwo w 24-godzinnym wyścigu w Le Mans.
Robert Kubica odbędzie drugi test w prototypie LMP1 z zespołem CEFC TRSM Racing, po tym jak jego pierwsze jazdy zostały skrócone z powodu problemów technicznych.
Robert Kubica, który w sezonie 2018 wrócił do Formuły 1 jako kierowca rezerwowy i rozwojowy zespołu Williams, otrzyma szansę przetestowania prototypu LMP1 zespołu Manor, po którym może zagwarantować sobie jeden z foteli wyścigowych w Długodystansowych Mistrzostwach Świata.
Mistrz świata Formuły 1 z sezonu 2009 twierdzi, że decyzja Długodystansowych Mistrzostw Świata o przesunięciu siódmej rundy mistrzostw długodystansowych dla Fernando Alonso to "wstyd".
Po sezonie 2017, w którym zespół Rebellion Racing wywalczył mistrzowskie tytułu w klasyfikacji kierowców oraz zespołów klasy LMP2, szwajcarska ekipa ogłosiła, że wystartuje w Super Sezonie 2018/19 Długodystansowych Mistrzostw Świata, jednak nie będzie broniła mistrzowskich tytułów, a zmierzy się w najwyższej klasie LMP1.
Aż trzydzieści sześć samochodów zostało zgłoszonych do pełnego startu w Super Sezonie 2018/19 Długodystansowych Mistrzostw Świata, który rozpocznie się Prologiem na początku kwietnia.
Organizatorzy Długodystansowych Mistrzostw Świata FIA przesunęli datę japońskiej rundy na Fuji aby umożliwić Fernando Alonso udział w wyścigu.
Zespół CEFC TRSM Racing poinformował, że Oliver Rowland dołączy do ekipy na Super Sezon 2018/19 Długodystansowych Mistrzostw Świata i będzie rywalizował w najwyższej klasie LMP1.
Zespół Toyota Gazoo Racing ujawnił nowy wygląd prototypu LMP1 TS050 Hybrid, którym będzie rywalizował w Super Sezonie 2018/10 Długodystansowych Mistrzostw Świata.
Giancarlo Fisichella, były kierowca Formuły 1, powróci do FIA WEC i w Super Sezonie 2018/19 wystartuje w klasie LMGTE Am z zespołem Spirit of Race.
Konstruktor Oreca został potwierdzony jako producent podwozia LMP1 dla zespołu Rebellion Racing, który powróci do najwyższej klasy Długodystansowych Mistrzostw Świata na Super Sezon 2018/19.
Fernando Alonso, który w super sezonie 2018/19 wystartuje w Długodystansowych Mistrzostwach Świata, przetestował w zeszłym tygodniu nowy prototyp LMP1 zespołu Toyota Gazoo Racing na torze w Aragonii.
Przedstawiciele Długodystansowych Mistrzostw Świata rozważają zmianę kalendarza na super sezon 2018/19, aby uniknąć kolizji rywalizacji na torze Fuji i Grand Prix Stanów Zjednoczonych Formuły 1.
Anthony Davidson pozostanie w zespole Toyota Gazoo Racing i będzie pełnił rolę kierowcy rezerwowego oraz rozwojowego w Długodystansowych Mistrzostwach Świata.
Zespół McLaren potwierdził, że Fernando Alonso będzie mógł wziąć udział w Długodystansowych Mistrzostwach Świata i 24 godzinnej rywalizacji Le Mans wraz z zespołem Toyota Gazoo Racing.
Zespół Toyota Gazoo Racing ukończył pierwsze testy z najnowszą wersją prototypu LMP1 TS050 Hybrid, który będzie rywalizował w super sezonie Długodystansowych Mistrzostw Świata 2018/19.
Zespół AF Corse utrzyma dotychczasowy skład kierowców w Długodystansowych Mistrzostw Świata na Super Sezon 2018/19.
Zespół TF Sport potwierdził, że dołączy do Długodystansowych Mistrzostw Świata i będzie rywalizował w klasie LMGTE Am Astonem Martinem Vantage GTE.
Strona 2 z 2