WEC

Zespół Rebellion Racing #1 został wykluczony z wyników sześciogodzinnego wyścigu na torze Spa-Francorchamps Długodystansowych Mistrzostw Świata.

Andre Lotterer, Neel Jani i Bruno Senna zakończyli starcie na belgijskim obiekcie na trzeciej pozycji, dwa okrążenia za zwycięzcami ekipą Toyoty, która uplasowała się na dwóch pierwszych miejscach.

Trio z prototypu LMP1 R-13 oznaczonego numerem #1 zostało jednak zdyskwalifikowane, czego przyczyną było nadmierne zużycie deski zamontowanej pod podłogą, która okazała się 1.2 milimetra pod tolerancją dozwoloną w regulacjach technicznych.

Na trzecią lokatę tym samym awansował siostrzany skład z numerem #3, w którym ścigali się Gustavo Menezes, Thomas Laurent i Mathias Beche.

Czwarta lokata należała finalnie to zespołu Bykolles Racing, natomiast czołową piątkę uzupełnił skład SMP Racing.

Jan Antoszewski, wicemistrz pucharu LOTOS KIA oraz podopieczny Fundacji Wierczuk Race Promotion, zadebiutował za kierownicą prototypu LMP1, podczas przedsezonowego rozruchu zespołu ByKolles Racing.

Supersezon 2018/19 Mistrzostw Świata Wyścigów Długodystansowych (FIA WEC) rozpocznie się od oficjalnego prologu na torze Paul Ricard. Toyota Gazoo Racing wystawi dwa samochody i będzie konkurować w klasie LMP1 z takimi zespołami jak Rebellion Racing, ByKolles Racing czy CEFC TRSM Racing. Test 6 i 7 kwietnia będzie trwał bez przerwy przez 30 godzin.

Będzie to już drugi test Polaka z zespołem startującym w Długodystansowych Mistrzostwach Świata. Pierwszy przejazd Kubicy prototypem Ginetta-Mecachrome G60-LT-P1 został zakłócony przez awarię silnika, jednak kierowca rezerwowy Williamsa otrzyma kolejną możliwość testu, również jak poprzednio na torze Aragon.

Fernando Alonso wziął udział w trwających w tym tygodniu testach Formuły 1 na Circuit de Barcelona-Catalunya i przy okazji wypowiedział się na temat nadchodzącego sezonu, który dla Hiszpana będzie wyjątkowy. Dwukrotny mistrz świata Formuły 1 zawalczy w tym roku o drugą z trzech koron motorsportu – zwycięstwo w 24-godzinnym wyścigu w Le Mans.

Robert Kubica, który w sezonie 2018 wrócił do Formuły 1 jako kierowca rezerwowy i rozwojowy zespołu Williams, otrzyma szansę przetestowania prototypu LMP1 zespołu Manor, po którym może zagwarantować sobie jeden z foteli wyścigowych w Długodystansowych Mistrzostwach Świata.

Mistrz świata Formuły 1 z sezonu 2009 twierdzi, że decyzja Długodystansowych Mistrzostw Świata o przesunięciu siódmej rundy mistrzostw długodystansowych dla Fernando Alonso to "wstyd".

Po sezonie 2017, w którym zespół Rebellion Racing wywalczył mistrzowskie tytułu w klasyfikacji kierowców oraz zespołów klasy LMP2, szwajcarska ekipa ogłosiła, że wystartuje w Super Sezonie 2018/19 Długodystansowych Mistrzostw Świata, jednak nie będzie broniła mistrzowskich tytułów, a zmierzy się w najwyższej klasie LMP1.

Przedstawiciele Długodystansowych Mistrzostw Świata rozważają zmianę kalendarza na super sezon 2018/19, aby uniknąć kolizji rywalizacji na torze Fuji i Grand Prix Stanów Zjednoczonych Formuły 1.

Strona 2 z 2

© 2011-2019 Motorsport Grand Prix. Wszelkie Prawa Zastrzeżone