WEC

Racing Team Nederland #29

Nowe przepisy dotyczące klasy LMP2 będą obowiązywać do 2022 roku

Światowa Rada Sportów Motorowych zatwierdziła pozostawienie przepisów dotyczących klasy LMP2 do 2022 roku w przypadku FIA WEC oraz ELMS.

W piątek odbyło się spotkanie Światowej Rady Sportów Motorowych, podczas którego ostatecznie zdecydowano, że obecna klasa LMP2 będzie kwalifikować się do sezonu 2021/22 Długodystansowych Mistrzostw Świata oraz Europejskiej Serii Le Mans. Warto dodać, że przepisy były potwierdzone tylko do końca sezonu 2020 w globalnej konkurencji. Oznacza to, że miały obowiązywać do 24-godzinnego wyścigu Le Mans w 2021 roku w przypadku WEC.

Według nowych przepisów samochody LMP2 zostaną spowolnione na rzecz klasy "Hypercar". Według oficjalnych danych wyznaczono cel 3 minut i 30 sekund na jedno okrążenie w Le Mans w warunkach wyścigowych.

"ACO oraz FIA uzgodniły, że korekty poziomów wydajności, będą dotyczyć parametrów, które nie wpłyną w żaden sposób na homologacje podwozia. Na pewno zmienimy moc silnika" – czytamy w oświadczeniu ACO.

Rzecznik IMSA oznajmił, że piątkowa decyzja nie wpłynie na zakwalifikowanie się samochodów LMP2 do IMSA WeatherTech SportsCar Championship. Dodatkowo, przepisy pojazdów "Hypercar" uzyskały ostateczną akceptację. Do tej pory tylko i wyłącznie Toyota oraz Aston Martin potwierdziły chęć wystawienia swoich samochodów w tej klasie.

Nowe samochody w najwyższej klasie FIA WEC będą wyposażone zarówno w silnik spalinowy, jak i system odzyskiwania energii z przedniej osi, które będą dostępne także w "seryjnych samochodach do użytku drogowego."

Konstruktorzy nowych samochodów "Hypercar" będą mogli dokonywać modyfikacji silnika, wyłączając blok jednostki napędowej i głowicy cylindrów, a także cały zespół hybrydowy. Maksymalna moc nowych samochodów została ustalona na 508kW lub 608 koni mechanicznych, w kwestii silników spalinowych oraz 200kW lub 268 koni mechanicznych, jeśli chodzi o system hybrydowy.

© 2011-2019 Motorsport Grand Prix. Wszelkie Prawa Zastrzeżone