WEC

Koncepcyjny prototyp Toyoty "Hypercar"

FIA WEC potwierdza nowe przepisy od sezonu 2020

Wyścigi długodystansowe zrobiły znaczący krok w kierunku przyszłości, dzięki zatwierdzeniu przez Światową Radę Sportów Motorowych nowych przepisów, które będą obowiązywać w latach 2020-2025. Nowa era samochodów "Hypercar" zastąpi dotychczasowe prototypy LMP1 od września 2020 roku.

Po miesiącach pracy między ACO i FIA oraz konsultacjach z producentami samochodów na całym świecie, regulacje techniczne dla nowej kategorii zostały przedstawione i zatwierdzone przez Światową Radę Sportów Motorowych podczas posiedzenia w Sankt Petersburgu w Rosji.

Spektakularny wygląd, wysoka technologia, większa wydajność i dostępne dla wielu, dzięki dobrze zdefiniowanej kontroli kosztów.

Nowe samochody w najwyższej klasie FIA WEC będą wyposażone zarówno w silnik spalinowy, jak i system odzyskiwania energii z przedniej osi, które będą dostępne także w "seryjnych samochodach do użytku drogowego".

Konstruktorzy nowych samochodów "Hypercar" będą mogli dokonywać modyfikacji silnika, wyłączając blok jednostki napędowej i głowicy cylindrów, a także cały zespół hybrydowy.

Maksymalna moc nowych samochodów została ustalona na 508kW lub 608 koni mechanicznych, w kwestii silników spalinowych oraz 200kW lub 268 koni mechanicznych, jeśli chodzi o system hybrydowy.

Minimalna waga aut to 1040 kg, w porównaniu do 980 kg, co zostało ogłoszone podczas tygodnia poprzedzającego 24-godzinny wyścig Le Mans w czerwcu, kiedy przedstawiono koncepcję samochodu "Hypercar".

Nowe auta od sezonu 2020 będą mogły posiadać także ruchome aerodynamiczne elementy z przodu, jak i z tyłu, jednak ich regulacja będzie jedynie dwustopniowa i obsługiwana tylko przez kierowcę.

Konstruktorzy oraz producenci nie będą podlegać ścisłej pięcioletniej homologacji i będą mogli stworzyć dwa różne projekty, a także będą dysponowali możliwościami ulepszeń.

Podczas środowego spotkania potwierdzono również poprawki w sportowym regulaminie Długodystansowych Mistrzostw Świata na sezon 2019-2020, w tym rewizja procedur pit stopów i wprowadzenia balastu dla kategorii LMGTE Am. Od następnego sezonu nie będzie już możliwa jednoczesna zmiana opon oraz tankowanie auta.

Włodarze FIA WEC potwierdzili także, że nowa nazwa dla klasy "Hypercar" zostanie wybrana w drodze powszechnego głosowania i ogłoszona w Nowy Rok.

Pliki Cookie

© 2011-2018 Motorsport Grand Prix. Wszelkie Prawa Zastrzeżone