Pol Espargaro i Repsol Honda? „Obecnie to plotka"

Pol Espargaro i Repsol Honda? „Obecnie to plotka"

Pol Espargaro zaprzeczył pojawiającym się spekulacjom, jakoby miał dołączyć do zespołu Repsol Honda. Zawodnik KTM-a przyznał jednak, że charakterystyka Hondy RC213V mogłaby mu odpowiadać.

Ostatnie dwa sezony MotoGP były zdecydowaną dominacją Marca Marqueza. Jego zespołowi partnerzy – najpierw Dani Pedorsa, a później Jorge Lorenzo – mieli jednak sporo problemów z agresywną charakterystyką modelu RC213V. Wszystko ze względu na to, że Honda rozwija swój motocykl pod agresywny styl jazdy Marca Marqueza. W środowisku dyskutuje się więc, kto najlepiej dopasowałby się do tej maszyny.

Jednym z takich zawodników jest Pol Espargaro. Hiszpan ma podobny styl jazdy do swojego młodszego rodaka, przez co spekuluje się, że mógłby on dobrze odnaleźć się w zespole Repsol Honda. Mówi się więc – głównie w hiszpańskich mediach – że jeżeli Alex Marquez spędziłby w ekipie tylko jeden rok, to jego miejsce mógłby zająć właśnie Pol Espargaro. Zawodnik fabrycznego zespołu KTM jednak temu zaprzecza. Na razie pozostaje wierny swojej obecnej ekipie, choć potwierdza, że Honda RC213V mogłaby pasować do jego stylu jazdy.

„Obecnie to wszystko jest plotką” – podkreśla Pol Espargaro w rozmowie z DAZN. „Może dosiądę teraz KTM-a i wyniki będą niesamowite. Nie opuściłbym go wtedy za żadne skarby”.

„Honda jest dość agresywnym motocyklem, więc mógłbym całkiem dobrze dostosować ją do swojego stylu jazdy. Myślę, że Marc i ja jeździmy podobnie, z niską pozycją na motocyklu, to pomaga. Nawet jeśli kierownica się porusza lub zblokuje, można wtedy uratować się przed tymi upadkami. Mamy bardzo podobne style jazdy”.

Pol Espargaro z powodzeniem rywalizował w mniejszych kategoriach, co potwierdził zdobyciem mistrzostwa świata w klasie Moto2 w 2013 roku. Następnie awansował do MotoGP, lecz satelicka ekipa Yamahy nie dawała wielkich możliwości w walce o najwyższe cele. Stąd też Espargaro zdecydował się na odważną decyzję i w 2017 roku dołączył do fabrycznego zespołu KTM.

Austriacka marka debiutowała wówczas w MotoGP i początki nie były zbytnio udane. Z czasem jednak zauważalny jest postęp KTM-a, choć ciągle odstaje od czwórki czołowych producentów. Espargaro na razie więc nie może liczyć na walkę o tytuł, ale jak przyznaje, robi wszystko, żeby go zdobyć. Z pewnością więc fabryczna Honda RC213V mogłaby być narzędziem, które umożliwi Polowi realizację jego celu.

„Każdy z zawodników ze stawki, od pierwszego do ostatniego, marzy o byciu mistrzem świata – jeśli nie, to jest kłamcą. Wszyscy są tu po to, by poprawić swoją sytuację, zdobyć lepszy motocykl i walczyć o tytuł” – kontynuuje hiszpański zawodnik”.

„To moja jedyna obsesja. Trenuję codziennie, nie po to by wygrywać wyścigi, ale by zdobyć tytuł mistrza świata MotoGP. Po tym wszystkim, co dałem z siebie, wierzę, że na to zasługuję i wierzę, że pracowałem wystarczająco ciężko, by go zdobyć. Dlatego też ciągle walczę”.

Image: © KTM