Ducati zaprezentowało nowe rozwiązanie techniczne na testach w Katarze

Ducati zaprezentowało nowe rozwiązanie techniczne na testach w Katarze

Zespół Ducati przygotował bardzo ciekawe rozwiązanie w modelach GP20. Pierwszego dnia testów było do dyspozycji zawodników Pramac Racing, Jacka Millera i Pecco Bagnai, a podczas drugiego dnia już wszystkie cztery motocykle Ducati Desmosedici GP20 mogły przetestować, co przygotowała do nich fabryka.

Rozwiązanie to jest zaczerpnięte z rowerów MTB. Polega na zablokowaniu przedniego zawieszenia za pomocą manetki zamontowanej na lewej stronie kierownicy. Dzięki blokadzie zawieszenia motocykl można maksymalnie obniżyć, co wpłynie korzystnie na prędkość maksymalną.

Dziennikarze z Sky zrobili zdjęcie kierownicy - nowe rozwiązanie Ducati bardzo mocno przypomina manetkę blokady w rowerach MTB producenta SR Suntor. 

Szefowie techniczni MotoGP potwierdzili, że nowe rozwiązanie Ducati jest zgodne z regulaminem technicznym. W regulaminie technicznym jest zapis, że „elektryczne lub elektroniczne sterowanie zawieszeniem, wysokością jazdy i amortyzacją układu kierowniczego są niedozwolone. Korekty zawieszenia i amortyzatora układu kierowniczego mogą być dokonywane tylko ręcznie przez człowieka i mechanicznie bądź hydraulicznie”.

Ducati po raz kolejny pokazało, że doskonale potrafi wykorzystać zapisy w regulaminie technicznym. W ciągu najbliższych kilku tygodni powinniśmy zauważyć podobne rozwiązanie u innych zespołów.