Inne

Rick Mears: Nowe samochody w Indy będą lepiej pasować Alonso


Czterokrotny triumfator Indianapolis 500, Rick Mears przyznał, że po wprowadzonych zmianach w 2018, IndyCar stało się niezwykle trudne, a to pomoże Fernando Alonso w odniesieniu sukcesu.

Dwukrotny mistrz świata F1 z lat 2005 i 2006 podczas swojego debiutu w Indy 500 w sezonie 2017 miał sporę szanse, aby dowieźć samochód na pierwszym miejscu. Przeszkodą okazał się silnik Hondy, który uległ awarii i spowodował, że Alonso musiał wycofać się z rywalizacji.

Wówczas, panowały czasy „aerokitów”, w których siła docisku była ogromna. Pojazdy IndyCar w roku 2018 przeszły drastyczne zmiany i zmniejszono ową siłę, w wyniku czego Indianapolis 500 przy braku aerodynamicznej przyczepności, stało się widowiskiem, w który wielu kierowców zaliczyło potężne kraksy.

”Uważam, że obecne samochody będą mu lepiej odpowiadały” - przyznał Mears dla Autosport.

”Po wysłuchaniu opinii naszych, jak i innych kierowców, te samochody dają lepsze wyczucie. Oczywiście trudniej je teraz prowadzić, są strasznie niestabilne i nerwowe, lecz dla Alonso nie powinno to stanowić problemu. To jeden z najlepszych zawodników i jest jak Mario Andretti, Parnelli Jones, AJ Foyt. Po prostu wiesz, że wsiądzie w ten samochód i będzie szybki” - dodał.

Oprócz tego, trzykrotny mistrz serii CART uważa, że obecny pakiet wymaga większego wkładu kierowcy, aniżeli jego poprzednik.

”Mogę śmiało powiedzieć, że te samochody przywróciły wydajność do rąk kierowców, a to kolejny plus dla najlepszych zawodników”.

Mears pracuje w Indy 500 dla Helio Castroneves Penska i przyznał, że obserwował trening Alonso podczas 2017 roku.

”Szybko się uczył. Podczas treningu wybierał różne linie przejazdu, starając się dowiedzieć, co jest możliwe, a co nie. Oglądałem go kilka razy i w pewnym momencie pomyślałem: ''Uh, uh, nie rób tego!” i oczywiście w ostatniej chwili potrafił się wycofać i odpuścić.””

”To potwierdziło w moim odczuciu, że myśli tak samo, jak jeździ. Chodzi o to, że odkrywasz najlepsze rzeczy i sposoby do bycia szybszym, jeśli się ich szuka. Dlatego też zbliżał się maksymalnie do ściany lub opóźniał zakręt. Widziałem jak zastanawiał się, w jaki sposób pojechać za kierowcą przed nim, aby następnie wykorzystać tunel aerodynamiczny i wyprzedzić go od zewnętrznej, w środku czy od wewnętrznej. Ryzykował za każdym razem, ale ryzykujesz później w wyścigu, ryzykiem, którego wypróbowałeś w praktyce” - zakończył.

Pliki Cookie

© 2011-2019 Motorsport Grand Prix. Wszelkie Prawa Zastrzeżone