Inne

Bol d'Or 2019

Nowości w regulaminie sportowym i technicznym FIM EWC

W sportowym i technicznym regulaminie motocyklowych mistrzostw świata FIM EWC doszło do kilku zmian na sezon 2019/2020, który rozpoczął się 21 września 24-godzinnym wyścigiem Bol d’Or.

Rozpoczęty w ubiegłym miesiącu sezon będzie wyjątkowy z powodu zmian regulaminowych, jak i nowej, grudniowej rundy, która będzie rozgrywana wspólnie z finałową rundą mistrzostw świata WTCR. Wszystkie szczegóły znajdziecie poniżej:

Dwie klasyfikacje generalne

Począwszy od pierwszej rundy sezonu 2019/2020 (24 godziny Bol d’Or) wprowadzono dwie osobne klasyfikacje dla zespołów i producentów: FIM EWC world championship dla zespołów rywalizujących w klasie Formuła EWC oraz FIM Endurance World Cup dla ekip Superstock. Pod koniec sezonu zostaną ustalone dwie tabele w tych dwóch kategoriach na podstawie klasyfikacji zespołowej dla kierowców, którzy rywalizowali w co najmniej 75% wyścigów w sezonie.

Czas kwalifikacyjny

Aby zawodnik został zakwalifikowany do wyścigu, musi osiągnąć co najmniej 108% (poprzednio było 109%) czasu najszybszego zawodnika w swojej grupie. Przepisy przewidują już ustawienie procentowego limitu czasu na poziom 107% w sezonie 2020/2021.

Limit ilości opon kwalifikacyjnych

Dopuszczalna ilość opon jest ograniczona tylko w kwalifikacjach i jest sprawdzana za pomocą nalepek przydzielonych zespołom. Zarówno w Formule EWC oraz w Superstock ekipie przydzielonych zostaje po siedem nalepek na opony (pięć, jeśli zespół składa się z dwóch zawodników, a nie trzech).

Jeden dostawca paliwa

Ze względu na poprawę bezpieczeństwa, które jest wspólnym priorytetem dla Międzynarodowej Federacji Motocyklowej oraz Eurosport Events, postanowiono zapewnić bezpieczniejsze warunki obchodzenia się z paliwem, jego transportem oraz przechowywaniem podczas wyścigów EWC. Aby zagwarantować, że żaden zespół nie będzie przechowywał więcej niż 60 litrów paliwa w swoim boksie, FIM zgodził się, aby Eurosport Events wyznaczyło jednego dostawcę paliwa na sezon 2019/2020. Tym dostawcą został Panta Racing Fuel, który jest już znany i wykorzystywany w innych Mistrzostwach Świata FIM. Firma ta będzie zarządzała dostawą paliwa do zespołów i transportem na tor, aby żadna ekipa nie musiała transportować własnego paliwa do padoku.

Ze względu, że Le Mans ma już stały system dostarczania paliwa zapewniający optymalny poziom bezpieczeństwa w pit-lane oraz w boksach, Panta będzie dostarczać jedno paliwo na wszystkie wyścigi EWC za wyjątkiem 24-godzinnej rundy na torze Le Mans.

Homologowane kaski

Od 1 stycznia 2020 roku będą musieli korzystać z kasku zatwierdzonego przez FIM. Jest to kolejny punkt Wyścigowego Programu Homologacyjnego FIM obowiązującego już w MotoGP i WorldSBK od 3 czerwca. Lista zatwierdzonych kasków dostępna jest na tej stronie

Homologowane maszyny

Zespoły Formuły EWC mogą zgłaszać dowolną homologowaną maszynę do World Superbike. Poprzednio, Formuła EWC oraz Superstock musiały wybierać spośród maszyn homologowanych do Superstock 1000.

8-godzinny wyścig Sepang

Pierwsza edycja 8-godzinnego wyścigu na torze Sepang, zimowa runda sezonu 2019/2020 FIM EWC, odbędzie się w Malezji w sobotę 14 grudnia. W ten weekend Sepang International Circuit będzie gospodarzem dwóch międzynarodowych imprez: drugiego wyścigu FIM EWC oraz finału sezonu Mistrzostw Świata WTCR/Oscaro.

© 2011-2019 Motorsport Grand Prix. Wszelkie Prawa Zastrzeżone