Sam Bird zwycięzcą pierwszego wyścigu o E-Prix Ad-Dirijji w Arabii Saudyjskiej

Sam Bird zwycięzcą pierwszego wyścigu o E-Prix Ad-Dirijji w Arabii Saudyjskiej

Sam Bird z zespołu Envision Virgin Racing zwyciężył w pierwszej rundzie szóstego sezonu Mistrzostw Formuły E w E-Prix Ad-Dirijji, pokonując na ostatnich okrążeniach Andre Lotterera i Stoffela Vandoorne'a.

Alexander Sims z pole position do pierwszej rundy szóstego sezonu Formuły E

Alexander Sims z zespołu BMW i Andretti Motorsport okazał się najszybszym zawodnikiem podczas sesji kwalifikacyjnej do pierwszej rundy Mistrzostw Formuły E.

Zawodnik ekipy BMW i Andretti Motorsport swoje okrążenie, dające mu awans do Super Pole, pokonał w trzeciej grupie i w ogólnym zestawieniu znalazł się na piątej lokacie tuż za Samem Birdem, Nyckiem De Vriesem, Stoffelem Vandoornem oraz Edoardo Mortarą.

W sesji Super Pole Brytyjczyk na torze pojawił się jako drugi i z przekonującą przewagą znalazł się na prowadzeniu po uzyskaniu czasu 1:14.563, oczekując na przejazdy swoich najgroźniejszych rywali.

Finalnie to właśnie Alexander Sims mógł cieszyć się z wywalczenia pierwszego pola startowego, pokonując kierowców Mercedesa, którzy znaleźli się ostatecznie na drugiej i trzeciej lokacie, a także kolejnych w zestawieniu Mortarę, Birda i D'Ambrosio.

Bird najlepszym zawodnikiem na ulicznym torze w Ad-Dirijji

Alexander Sims z ekipy BMW i Andretti Motorsport utrzymał pierwszą lokatę tuż przed Stoffelem Vandoornem oraz Nyckiem de Vriesem. Tuż za czołową trójką plasowali Edoardo Mortara i Sam Bird, który w początkowych sekundach znalazł się przed kierowcę Venturi, jednak po krótkiej chwili musiał uznać wyższość Mortary.

Szósta lokata nadal należała do Jerome'a d'Ambrosio, za którym podążał Andre Lotterer z Porsche, przed Oliverem Rowlandem, Maximilianem Guentherem oraz zamykającym pierwszą dziesiątkę Oliverem Turveyem.

Pierwsze okrążenia należały do kierowcy BMW i Andretii Motorsport, który utrzymywał się na prowadzeniu z sekundową przewagą nad kierowcami Mercedesa, którzy nie dawali za wygraną, próbując utrzymywać tempo lidera wyścigu.

Z sekundową stratą za pierwszymi trzema kierowcami podążał Edoardo Mortara, odpierający ataki Sama Birda, który nie mógł znaleźć odpowiedniego miejsca na wyprzedzenie poprzedzającego go kierowcy ekipy Venturi.

Problemy już na pierwszych okrążeniach dopadły Sebastiena Buemiego z ekipy Nissan e.dams, który zatrzymał swój bolid w czternastym zakręcie po problemach technicznych. Szwajcar, podobnie jak Nico Muller z GEOX Dragon, pojawił się w boksach, kończąc tym samym pierwsze zmagania w szóstym sezonie wyścigowym.

Dobrą jazdą, po włączeniu Trybu Ataku, popisał się Sam Bird, który początkowo stracił piątą lokatę na rzecz D'Ambrosio, jednak kolejne okrążenia przyniosły znaczny awans Brytyjczyka. Początkowo kierowca Envision Virgin Racing poradził sobie z kierowcą Mahindry Racing, a następnie dogonił wyprzedzającego go Mortarę, z którym poradził sobie już na kolejnym okrążeniu.

Bird nie dawał jednak za wygraną i bardzo szybko dogonił dwójkę kierowców Mercedesa, którzy również zdecydowali się na Tryb Ataku, broniąc się tym samym przed ścigającym ich kierowcą Virgin Racing, a także rozpoczynając pogoń za prowadzącym Simsem.

Na niecałe siedemnaście minut przed końcem rywalizacji ponownie o sobie dał znać Sam Bird, który kilka chwil wcześniej, po raz drugi uruchomił Tryb Ataku, co wykorzystał na jadącym przed nim De Vriesem i awansował na trzecią lokatę.

Brytyjczyk już na kolejnym okrążeniu zabrał się za Stoffela Vandoorne'a, którego nie udało się finalnie wyprzedzić, jednak obaj zawodnicy znaleźli się na dwóch pierwszych miejscach, po niewielkim kontakcie Belga z prowadzącym Simsem. Zawodnik niemieckiej ekipy musiał uznać wyższość obu kierowców i spadł na trzecią lokatę, tracąc po kilku zakrętach ponad dwie sekundy do nowego lidera Stoffela Vandoorne'a.

Kolejne okrążenia jazdy zderzak w zderzak, w wykonaniu Vandoorne'a i Birda, przyniosły kolejny zwrot akcji i na dwudziestym siódmym okrążeniu to właśnie kierowca Envision Virgin Racing mógł cieszyć się z prowadzenia.

Do czołowej dwójki bardzo szybko dojechał Andre Lotterer, który nie mógł znaleźć miejsca na wyprzedzenie oraz poszkodowany Alexander Sims, który po raz drugi aktywował Tryb Ataku. Brytyjczyk finalnie nie zdołał powrócić na wcześniejszą lokatę, tracąc czwarte miejsce na rzecz Olivera Rowlanda.

Miejsce do przeskoczenia o kolejną pozycję znalazł finalnie Andre Lotterer, który poradził sobie z Stoffelem Vandorne'm, awansując na drugie miejsce tuż przed wyjazdem na tor samochodu bezpieczeństwa, czego przyczyną było uderzenie w bandę Daniela Abta, po wcześniejszym uszkodzeniu auta w kolizji z Antonio Felixem da Costą.

Kierowcy, po krótkiej chwili powrócili do rywalizacji, co wywołało duże zamieszanie na kilku czołowych lokatach.

Sam Bird finalnie jako pierwszy minął linię mety, pierwszej rundy szóstego sezonu Mistrzostw Formuły E, kończąc rywalizację przed Andre Lottererm i Stoffelem Vandoornem, którzy uzupełnili podium.

Na czwartej lokacie finalnie znalazł się Oliver Rowland, wyprzedzając Robina Frijnsa oraz Nycka De Vriesa, który na ostatnim okrążeniu poradził sobie z Alexandrem Simsem, z którym doszło do kolizji, co wszystko wykorzystał także Edoardo Mortara, plasując się przed Brytyjczykiem.

Za kierowcą BMW i Andretti Motorsport, który finalnie był ósmy, uplasował się Jerome d'Ambrosio i zamykający czołową dziesiątkę Mitch Evans z zespołu Panasonic Jaguar.

Słabej zaprezentowali się kierowcy mistrzowskiej ekipy DS Techeetah. Jean-Eric Vergne nie ukończył wyścigu, pokonując dwadzieścia jedne okrążeń, natomiast Antonio Felix Da Costa zakończył rywalizację na czternastej pozycji.

Poz Nr Kierowca Zespół Czas Okr Strata KM/H Naj okr
1. 2 Sam Bird Envision Virgin Racing 46:17.371 34 110.7 1:14.119 21
2. 36 Andre Lotterer TAG Heuer Porsche FE Team 46:18.690 34 1.319 1.319 110.6 1:14.344 25
3. 5 Stoffel Vandoorne Mercedes-Benz EQ FE Team 46:19.043 34 1.672 0.353 110.6 1:14.902 28
4. 22 Oliver Rowland Nissan e.dams 46:19.315 34 1.944 0.272 110.6 1:14.403 25
5. 4 Robin Frijns Envision Virgin Racing 46:21.354 34 3.983 2.039 110.5 1:14.274 26
6. 17 Nick de Vries Mercedes-Benz EQ FE Team 46:21.931 34 4.560 0.577 110.5 1:14.360 26
7. 48 Edoardo Mortara ROKiT Venturi Racing 46:22.493 34 5.122 0.562 110.5 1:14.717 25
8. 27 Alexander Sims BMW i Andretti Motorsport 46:23.086 34 5.715 0.593 110.5 1:14.331 25
9. 64 Jerome d'Ambrosio Mahindra Racing 46:23.999 34 6.628 0.913 110.4 1:15.045 21
10. 20 Mitch Evans Panasonic Jaguar Racing 46:24.419 34 7.048 0.420 110.4 1:13.947 22
11. 94 Pascal Wehrlein Mahindra Racing 46:24.831 34 7.460 0.412 110.4 1:14.511 16
12. 19 Felipe Massa ROKiT Venturi Racing 46:25.537 34 8.166 0.706 110.4 1:14.271 24
13. 11 Lucas di Grassi Audi Sport Abt Schaeffler FE Team 46:25.775 34 8.404 0.238 110.3 1:14.253 23
14. 13 Antonio Felix da Costa DS TECHEETAH 46:26.224 34 8.853 0.449 110.3 1:13.998 27
15. 3 Oliver Turvey NIO 333 FE Team 46:27.543 34 10.172 1.319 110.3 1:15.053 18
16. 51 James Calado Panasonic Jaguar Racing 46:28.943 34 11.572 1.400 110.2 1:15.620 20
17. 18 Neel Jani TAG Heuer Porsche FE Team 46:32.800 34 15.429 3.857 110.1 1:15.447 27
18. 28 Maximilian Guenther BMW i Andretti Motorsport 46:43.033 34 25.662 10.233 109.7 1:14.666 24
19. 6 Brendon Hartley GEOX DRAGON 46:59.590 34 42.219 16.557 109.0 1:15.984 20
20. 33 Ma Qing Hua NIO 333 FE Team 46:53.945 33 +1 okr +1 okr 106.0 1:16.620 33
Niesklasyfikowani
66 Daniel Abt Audi Sport Abt Schaeffler FE Team 37:36.691 29 +5 okr +4 okr 1:13.742 22
25 Jean-Eric Vergne DS TECHEETAH 27:34.760 21 +13 okr +8 okr 1:14.992 16
23 Sebastien Buemi Nissan e.dams 6:59.927 3 +31 okr +18 okr 1:24.411 1
Nie wystartował
7 Nico Muller GEOX DRAGON
Najszybsze okrążenie
66 Daniel Abt Audi Sport Abt Schaeffler FE Team 1:13.742 121.8 KM/H 22
Najszybsze okrążenie w Top 10
20 Mitch Evans Panasonic Jaguar Racing 1:13.947 121.4 KM/H 22
Pole Position
27 Alexander Sims BMW i Andretti Motorsport 1:14.563 120.4 KM/H