Mitch Evans dominuje i zwycięża w Mexico City

Mitch Evans dominuje i zwycięża w Mexico City

Mitch Evans z zespołu Panasonic Jaguar Racing nie dał szans swoim rywalom i zdominował czwartą rundę Mistrzostw Formuły E w Mexico City na torze Autodromo Hermanos Rodriguez.

Andre Lotterer z pole position do E-Prix Mexico City

Andre Lotterer z fabrycznego zespołu Porsche osiągnął najlepszy czas okrążenia podczas sesji Super Pole, co pozwoliło mu zdobyć pole position i wystartować do wyścigu z pierwszej lokaty.

Bardzo bliski niemieckiego kierowcy był Mitch Evans z zespołu Panasonic Jaguar Racing, który do pierwszego miejsca stracił zaledwie 0.063 sekundy, utrzymując za sobą Pascala Wehrleina, Nycka de Vriesa, Sebastiena Buemiego i Sama Birda, który finalnie był szósty i do lidera stracił ponad pół sekundy.

Evans nie daje szans swoim rywalom i jako pierwszy mija linię mety

Osiągając optymalny start Mitch Evans już na pierwszym okrążeniu zyskał przewagę nad swoimi rywalami i na milimetry wyprzedził Andre Lotterera w pierwszym zakręcie, aby utrzymać się na prowadzeniu przez kolejne minuty, a także finalnie ostatnie okrążenie.

Walka Andre Lotterera z Mitchem Evansem i włączającym się w to Nyckem de Vriesem spowodowała, że kierowca Porsche wypadł z toru i spadł na piąte miejsce, co wszystko wykorzystał Sebastien Buemi, który awansował na drugą lokatę, po problemach także De Vriesa. Lotterer nie dawał jednak za wygraną i był w stanie częściowi odzyskać stracone miejsce, wskakując na trzecią lokatę, zanim wyścig został wstrzymany przez samochód bezpieczeństwa.

Spowolnienie wyścigu było spowodowane wypadkiem Nico Mullera, który podczas walki o czołową piątkę zbyt późno hamował do zakrętu numer jeden, co spowodowało wypadnięcie z toru i mocne uderzenie przodem w bandę okalającą nitkę obiektu.

Podobnie jak podczas startu, także i podczas restartu Evans nie pozwolił się zaskoczyć i utrzymał pierwszą lokatę przed swoimi rywalami. Taka sztuka nie powiodła się Lottererowi, który musiał uznać wyższość Sama Birda w sekcji stadionowej. Niemiec nic nie poradził także na ataki Robina Frijnsa, a finalnie także Nycka de Vriesa, który znalazł się przed kierowcą Porsche.

Mimo zdobycia pierwszego pola startowego wyścig w Meksyku nie mógł zostać zaliczony do udanych przez Lottereta, który finalnie musiał wycofać się z rywalizacji po jedenastu okrążeniach, czego przyczyną był uszkodzony przód auta.

Nieustanna walka trwała pomiędzy kierowcami DS Techeetah. Jean-Eric Vergne nie dawał za wygraną, jednak lepszym okazał się Antonio Felix Da Costa, który wykorzystał lepsze tempo i zdołał wyprzedzić Sebastiena Buemiego, rozpoczynając pogoń za drugim w zestawieniu Birdem.

Okrążenie później Sam Bird, obawiający się Da Costy, uruchomił tryb "Attack Mode", jednak niewielki błąd spowodował, że bardzo szybko obok Brytyjczyka znalazł się portugalczyk, choć kierowca Virgin Racing zdołał zapanować nad autem i utrzymał drugą lokatę.

Sam Bird finalnie uległ jednak presji i zbyt głęboko wyjechał poza tor w zakręcie numer trzy, co zakończyło się uderzeniem w ścianę. Brytyjczyk dołączył ponownie do wyścigu, jednak ostatecznie zakończył go w sekcji stadionowej, ponownie się rozbijając. To dało Da Costcie drugą lokatę, przed Sebastienem Buemiem i swoim zespołowym kolegą Jean-Erikiem Vergnem.

Jako pierwszy linię mety minął ostatecznie Mitch Evans z przewagą czterech sekund nad Antonio Felixem Da Costą oraz kolejnymi dwoma nad Sebastienem Buemim, który uzupełnił podium.

Czwarta lokata finalnie należała do Jean-Erika Vergne'a, który utrzymał za sobą Alexandra Simsa, Lucasa di Grassiego, Olivera Rowlanda i Edoardo Mortarę, który był ósmy.

Czołową dziesiątkę zamknęli Pascal Wehrlein i Jerome d'Ambrosio z Mahindra Racing, którzy wyścig rozpoczynali z końca stawki za użycie dodatkowych skrzyń biegów.

Końca rywalizacji nie dotrzymał także Stoffel Vandoorne z zespołu Mercedes-Benz i dotychczasowy lider. Zwycięstwo Evansa dało mu awans na pierwszą lokatę w klasyfikacji kierowców i przewagę jednego punktu nad Alexandrem Simsem.

Wyniki wyścigu:

Poz Nr Kierowca Zespół Czas Okr Strata KM/H Naj okr
1. 20 Mitch Evans Panasonic Jaguar Racing 46:42.093 36 120.5 1:11.099 29
2. 13 Antonio Felix da Costa DS TECHEETAH 46:46.364 36 4.271 4.271 120.3 1:10.742 30
3. 23 Sebastien Buemi Nissan e.dams 46:48.274 36 6.181 1.910 120.3 1:11.158 34
4. 25 Jean-Eric Vergne DS TECHEETAH 46:56.424 36 14.331 8.150 119.9 1:11.250 22
5. 27 Alexander Sims BMW i Andretti Motorsport 47:01.337 36 19.244 4.913 119.7 1:10.520 31
6. 11 Lucas di Grassi Audi Sport Abt Schaeffler FE Team 47:10.439 36 28.346 9.102 119.3 1:11.020 31
7. 22 Oliver Rowland Nissan e.dams 47:11.843 36 29.750 1.404 119.3 1:11.266 33
8. 48 Edoardo Mortara ROKiT Venturi Racing 47:12.297 36 30.204 0.454 119.2 1:11.657 30
9. 94 Pascal Wehrlein Mahindra Racing 47:13.225 36 31.132 0.928 119.2 1:10.613 32
10. 64 Jerome d'Ambrosio Mahindra Racing 47:14.911 36 32.818 1.686 119.1 1:11.022 34
11. 28 Maximilian Guenther BMW i Andretti Motorsport 47:17.605 36 35.512 2.694 119.0 1:11.649 34
12. 6 Brendon Hartley GEOX DRAGON 47:18.492 36 36.399 0.887 119.0 1:11.472 14
13. 3 Oliver Turvey NIO 333 FE Team 47:32.981 36 50.888 14.489 118.4 1:11.973 28
14. 18 Neel Jani TAG Heuer Porsche FE Team 47:46.984 36 1:04.891 14.003 117.8 1:11.939 36
Niesklasyfikowani
5 Stoffel Vandoorne Mercedes-Benz EQ FE Team 46:49.093 35 +1 okr +1 okr 1:11.381 22
2 Sam Bird Envision Virgin Racing 40:50.201 31 +5 okr +4 okr 1:10.803 11
66 Daniel Abt Audi Sport Abt Schaeffler FE Team 40:22.897 30 +6 okr +1 okr 1:11.547 27
33 Ma Qing Hua NIO 333 FE Team 34:56.582 25 +11 okr +5 okr 1:12.315 25
17 Nick de Vries Mercedes-Benz EQ FE Team 25:18.722 18 +18 okr +7 okr 1:11.480 13
36 Andre Lotterer TAG Heuer Porsche FE Team 17:18.735 11 +25 okr +7 okr 1:11.925 8
19 Felipe Massa ROKiT Venturi Racing 10:57.511 6 +30 okr +5 okr 1:13.347 2
7 Nico Muller GEOX DRAGON 2:34.101 2 +34 okr +4 okr 1:14.125 2
Zdyskwalifikowani
51 James Calado Panasonic Jaguar Racing 47:12.889 36 1:11.354 33
4 Robin Frijns Envision Virgin Racing 47:15.758 36 1:11.369 30
Najszybsze okrążenie
27 Alexander Sims BMW i Andretti Motorsport 1:10.520 133.0 KM/H 31
Najszybsze okrążenie w Top 10
27 Alexander Sims BMW i Andretti Motorsport 1:10.520 133.0 KM/H 31
Pole position
36 Andre Lotterer TAG Heuer Porsche FE Team 1:07.922 138.1 KM/H