Maximilian Guenther odnosi pierwsze zwycięstwo w Formule E podczas Santiago E-Prix

Maximilian Guenther odnosi pierwsze zwycięstwo w Formule E podczas Santiago E-Prix

Maximilian Guenther z zespołu BMW i Andretti Motorsport zwyciężył w emocjonującym wyścigu o E-Prix Santiago, pokonując na ostatnim okrążeniu Antonio Felixa da Costę z ekipy DS Techeetah.

Pierwsze pole position dla Mitcha Evansa

Mitch Evans z ekipy Panasonic Jaguar Racing wywalczył pierwsze pole startowe podczas sesji Super Pole, osiągając czas w postaci 1:04.827 i wyprzedzając o ponad dwie dziesiąte sekundy Maximiliana Guenthera z BMW i Andretti Motorsport.

Trzecim najszybszym kierowcą był Pascal Wehrlein (1:05.645), przed Felipe Massą (1:05.645) i Oliverem Turveyem, który zamknął czołową piątkę z czasem 1:05.788.

Najwolniejszym zawodnikiem podczas Super Pole okazał się Sebastien Buemi, który do swojego najbliższego rywala stracił zaledwie 0.021 sekundy.

Guenther zwycięzcą wyścigu o E-Prix Santiago

Startujący z pole position Mitch Evans nie dał szans swoim rywalom i obronił pierwszą lokatę startową przed plasującymi się za nim Guentherem i startującym z trzeciej lokaty Pascalem Wehrleinem, który skorzystał z lepszego refleksu i już podczas pierwszego nawrotu poradził sobie z kierowcą BMW.

Guenther nie dał jednak za wygraną i utrzymywał się bardzo blisko poprzedzającego go niemieckiego kierowcy z ekipy Mahindra Racing, atakując swojego rywala na 23-minuty przed końcem rywalizacji, co zakończyło się awansem na drugie miejsce i rozpoczęciem pogoni za liderującym Mitchem Evansem.

Dobre tempo prezentowali także kierowcy DS Techeetah, którzy wystartowali z dziesiątej i jedenastej pozycji. Jean-Eric Vergne i Antonio Felix da Costa z okrążenia na okrążenie przebijali się na przód stawki i coraz mocniej zbliżali się do prowadzącej trójki.

Na prowadzeniu nadal podążał Evans, jednak nie potrafił zgubić ścigającego go Guenthera, który wykorzystał lepsze tempo i wyszedł na prowadzenie, jednak do samego końca musiał walczyć o swoje pierwsze zwycięstwo w Formule E. Wszystko to za sprawą Da Costy, który na początku uporał się z resztą stawki, a następnie swoim zespołowym kolegą, którego dotknęły problemy z uszkodzonym przednim skrzydłem, które mocno tarło o oponę.

Portugalczyk po wyjściu na drugą lokatę "wrzucił szósty bieg" i w krótkim czasie znalazł się za tylnym skrzydłem prowadzącego kierowcy z ekipy BMW i Andretti Motorsport, którego sprytnym ruchem wyprzedził w dziesiątym zakręcie i wyszedł na prowadzenie.

Wszystko wskazywało na to, że to właśnie kierowca DS Techeetah będzie cieszył się ze zwycięstwa, jednak Guenther nie dał za wygraną i na ostatnim okrążeniu zdołał minąć Portugalczyka przed zakrętem numer dziewięć i jako pierwszy przekroczył linię mety, ciesząc się z pierwszego zwycięstwa w Formule E.

Na drugiej lokacie znalazł się finalnie Antonio Felix Da Costa, przed Mitchem Evansem, który zdołał utrzymać za sobą Pascala Wehrleina i odrabiającego straty Nycka de Vriesa, który finalnie minął metę na piątej lokacie.

Szósty ostatecznie był Stoffel Vandoorne, który także stoczył zacięty bój, przed Lucasem di Grassim i Jamesem Calado, który finiszem na ósmej pozycji dał swojemu zespołowi podwójne punkty.

Kary nałożone po zakończeniu wyścigu dały punkty także Felipie Massie, który w początkowej fazie wyścigu jechał na wysokim czwartym miejscu, a także Samowi Birdowi, który wywalczył jeden punkt.

Kolejna runda Mistrzostw Formuły E odbędzie się 15 lutego w Mexico City na torze Autodromo Hermanos Rodriguez, na której rywalizuje także Formuła 1.

Poz Nr Kierowca Zespół Czas Okr Strata KM/H Naj okr
1. 28 Maximilian Guenther BMW i Andretti Motorsport 46:11.511 40 118.8 1:07.592 40
2. 13 Antonio Felix da Costa DS TECHEETAH 46:13.578 40 2.067 2.067 118.7 1:07.271 33
3. 20 Mitch Evans Panasonic Jaguar Racing 46:16.630 40 5.119 3.052 118.6 1:08.166 21
4. 94 Pascal Wehrlein Mahindra Racing 46:18.561 40 7.050 1.931 118.5 1:07.558 40
5. 17 Nick de Vries Mercedes-Benz EQ FE Team 46:21.394 40 9.883 2.833 118.4 1:07.395 39
6. 5 Stoffel Vandoorne Mercedes-Benz EQ FE Team 46:22.748 40 11.237 1.354 118.3 1:07.311 40
7. 11 Lucas di Grassi Audi Sport Abt Schaeffler FE Team 46:25.948 40 14.437 3.200 118.2 1:07.076 26
8. 51 James Calado Panasonic Jaguar Racing 46:29.766 40 18.255 3.818 118.0 1:07.948 40
9. 19 Felipe Massa ROKiT Venturi Racing 46:31.941 40 20.430 2.175 118.0 1:06.993 21
10. 2 Sam Bird Envision Virgin Racing 46:33.291 40 21.780 1.350 117.9 1:06.948 22
11. 7 Nico Muller GEOX DRAGON 46:35.297 40 23.786 2.006 117.8 1:07.920 10
12. 3 Oliver Turvey NIO 333 FE Team 46:39.289 40 27.778 3.992 117.6 1:08.075 19
13. 23 Sebastien Buemi Nissan e.dams 46:54.768 40 43.257 15.479 117.0 1:07.553 19
14. 66 Daniel Abt Audi Sport Abt Schaeffler FE Team 46:58.709 40 47.198 3.941 116.8 1:07.783 17
15. 4 Robin Frijns Envision Virgin Racing 46:47.294 39 +1 okr +1 okr 114.4 1:07.559 20
16. 33 Ma Qing Hua NIO 333 FE Team 47:04.523 39 +1 okr 113.7 1:09.085 38
17. 22 Oliver Rowland Nissan e.dams 46:43.287 36 +4 okr +3 okr 105.7 1:06.405 26
Niesklasyfikowani
64 Jerome d'Ambrosio Mahindra Racing 48:09.135 40 1:07.991 34
6 Brendon Hartley GEOX DRAGON 41:17.394 35 +5 okr +5 okr 1:08.149 31
25 Jean-Eric Vergne DS TECHEETAH 37:19.383 32 +8 okr +3 okr 1:07.747 16
48 Edoardo Mortara ROKiT Venturi Racing 34:05.084 29 +11 okr +3 okr 1:07.551 17
36 Andre Lotterer TAG Heuer Porsche FE Team 46:59.744 28 +12 okr +1 okr 1:07.535 21
27 Alexander Sims BMW i Andretti Motorsport 4:49.246 4 +36 okr +24 okr 1:08.722 4
18 Neel Jani TAG Heuer Porsche FE Team 4:05.648 2 +38 okr +2 okr
Najszybsze okrążenie
20 Mitch Evans Panasonic Jaguar Racing 1:06.405 124.0 KM/H 26
Najszybsze okrążenie w Top 10
22 Oliver Rowland Nissan e.dams 1:06.948 123.0 KM/H 22
Pole position
2 Sam Bird Envision Virgin Racing 1:04.827 127.0 KM/H