Jerome D´Ambrosio triumfatorem drugiej rundy Formuły E w Marrakeszu

Jerome D´Ambrosio triumfatorem drugiej rundy Formuły E w Marrakeszu

Druga runda Formuły E zawitała na uliczny tor do Marrakeszu, gdzie po bardzo trudnym wyścigu triumfował Jerome D´Amdrosio z zespołu Mahindra Racing przed Robinem Frijnsem z Envision Virgin Racing oraz zespołowym kolegą Samem Birdem.

Sam Bird najszybszy podczas Superpole

Do sesji Superpole awansowali Mitch Evans z Panasonic Jaguar Racing, Jean-Eric Vergne z DS Techeetah, Antonio Felix Da Costa wraz z kolegą zespołowym Alexandrem Simsem reprezentującym barwy BMW i Andretti Motorsport, Sebastien Buemi z Nissan e.dams oraz Sam Bird prowadzący bolid Envison Virgin Racing.

Zwycięzcą walki o pierwszą linię został Sam Bird, który do kwalifikacji ruszył z uszkodzonym bolidem. Drugie pole startowe wywalczył Jean-Eric Vergne, a Da Costa, który uzyskał trzeci czas w Superpole, został ukarany przez sędziów przesunięciem o trzy pola startowe i tym samym z trzeciego miejsca do wyścigu wyruszył Sebastien Buemi.

Zwycięstwo Jerome'a D'Ambrosio po kolizji kierowców BMW i Andretti Motorsport

Tuż po starcie już w pierwszym zakręcie na atak zdecydował się Jean-Eric Vergne, który próbował wykorzystać niewielką lukę pozostawioną przez brytyjczyka, jednak zbyt optymistyczny manewr wyprzedzania zakończył się kontaktem z liderem wyścigu i obrotem wokół własnej osi. Po błędzie francuskiego kierowcy, który spadł na koniec stawki, na drugą pozycję awansował Alexander Sims a na trzeciej znalazł się Antonio Felix Da Costa.

Już po pierwszych obrażeniach z wyścigu musiał wycofać się Pascal Wehrlein z Mahindra Racing, ze względu na problemy techniczne z bolidem, a kolejnym, który pożegnał się z rywalizacją był Gary Paffett przebijając niefortunnie tylną oponę.

Na czele Bird sukcesywnie powiększał swoją przewagę nad Da Costą i Simsem, natomiast w dalszej części stawki Jean-Eric Vergne sukcesywnie przeciskał się z ostatniej pozycji i już po dziesięciu minutach wyścigu awansował o sześć lokat.

Przewaga Sama Birda trwała jednak bardzo krótko, czego potwierdzeniem było lepsze tempo zawodników BMW i Andretti Motorsport, którzy sukcesywnie zbliżali się do lidera wyścigu.

Brytyjczyk na jednym z okrążeń niespodziewanie popełnił błąd na hamowaniu i był zmuszony ściąć szykanę, co spowodowało, że został szybko wyprzedzony przez Antonio Felixa Da Costę a następnie jego zespołowego kolegę Alexandra Simsa i tym samym spadł na trzecie miejsce.

Swoją pozycję Bird utrzymał zaledwie przez dwa okrążenia, tracąc czwartą lokatę na rzecz Robina Frijnsa z Envision Virgin Racing, który utrzymywał za sobą mocno naciskającego Lucasa di Grassiego.

Vergne tymczasem sukcesywnie przesuwał się na przód stawki i na niecały kwadrans przed końcem plasował się na siódmej pozycji, szybko zbliżając się do Sama Birda oraz Lucasa Di Grassiego.

Na dziesięć minut przed końcem, jadący na pierwszej pozycji Da Costa został zaatakowany przez zespołowego kolegę, co zakończyło się kolizją i uderzeniem Portugalczyka w bandę okalającą tor. Alexander Sims kontynuował wyścig, jednak spadł na czwarte miejsce, a na tor wyjechał samochód bezpieczeństwa.

Wznowienie rywalizacji nastąpiło na okrążenie przed zakończeniem wyścigu, co spowodowało niesamowitą batalię pomiędzy większością kierowców i próbami ataku Frijnsa na prowadzącego D'Ambrosio.

Kierowca zespołu Mahindra Racing nie dał jednak za wygraną i utrzymał pozycję lidera do mety, kończąc rywalizację przed Robinem Frijnsem i Samem Birdem.

Zamieszanie, po kolizji kierowców BMW i Andretti Motorsport, wykorzystał natomiast Jean-Eric Vergne, który wskoczył na piąte miejsce, kończąc wyścigu za Alexandrem Simsem.

Jako szósty linię mety minął Andre Lotterer, broniąc się do ostatnich metrów przed atakami Lucasa Di Grassiego. Ósmy był Sebastien Buemi, który w końcówce wyścigu wyprzedził Mitcha Evansa, natomiast pierwszą dziesiątkę zamknął Daniel Abt.

Poz Nr Kierowca Zespół Czas Strata Okr KM/H
1. 64 Jerome d'Ambrosio MAHINDRA RACING 46:45.884 31 118.0
2. 4 Robin Frijns Envision Virgin Racing 46:46.027 0.143 31 118.0
3. 2 Sam Bird Envision Virgin Racing 46:46.345 0.461 31 118.0
4. 27 Alexander Sims BMW i Andretti Motorsport 46:46.624 0.740 31 118.0
5. 25 Jean-Eric Vergne DS TECHEETAH 46:47.116 1.232 31 118.0
6. 36 Andre Lotterer DS TECHEETAH 46:47.341 1.457 31 118.0
7. 11 Lucas di Grassi Audi Sport Abt Schaeffler Formula E Team 46:47.517 1.633 31 118.0
8. 23 Sebastien Buemi Nissan e.dams 46:48.339 2.455 31 117.9
9. 20 Mitch Evans Panasonic Jaguar Racing 46:48.864 2.980 31 117.9
10. 66 Daniel Abt Audi Sport Abt Schaeffler Formula E Team 46:49.898 4.014 31 117.9
11. 7 Jose Maria Lopez GEOX DRAGON 46:50.412 4.528 31 117.8
12. 6 Maximilian Gunther GEOX DRAGON 46:51.918 6.034 31 117.8
13. 48 Edoardo Mortara Venturi Formula E Team 46:52.674 6.790 31 117.8
14. 3 Nelson Piquet Panasonic Jaguar Racing 46:52.717 6.833 31 117.8
15. 22 Oliver Rowland Nissan e.dams 46:53.413 7.529 31 117.7
16. 16 Oliver Turvey NIO Formula E Team 46:55.125 9.241 31 117.7
17. 8 Tom Dillmann NIO Formula E Team 46:55.549 9.665 31 117.6
18. 19 Felipe Massa Venturi Formula E Team 46:56.134 10.250 31 117.6
Niesklasyfikowani
28 Antonio Felix Da Costa BMW i Andretti Motorsport 34:44.633 +6 okr 31
17 Gary Peffett HWA RACELAB 4:26.160 +28 okr 3
94 Pascal Wehrlein MAHINDRA RACING 1:44.873 +30 okr
5 Stoffel Vandoorne HWA RACELAB 2:35.147 +30 okr 1
Pole Position
2 Sam Bird Envision Virgin Racing 1:17.489 138.0 KM/H
Najszybsze okrążenie
11 Lucas di Grassi Audi Sport Abt Schaeffler Formula E Team 1:20.296 133.2 KM/H
Najszybsze okrążenie w Top 10
11 Lucas di Grassi Audi Sport Abt Schaeffler Formula E Team 1:20.296 133.2 KM/H