Formuła E przekłada wdrożenie bolidu Gen2 EVO na sezon 2021/22

Formuła E przekłada wdrożenie bolidu Gen2 EVO na sezon 2021/22

Formuła E wraz z Międzynarodową Federacją Samochodową zmniejszyły obciążenia finansowe dla swoich zespołów, czego powodem jest światowy kryzys zdrowotny, poprzez obniżenie kosztów rozwoju.

W ramach planów ograniczenia kosztów w Formule E zainteresowane strony, wraz z zespołami i producentami, jednogłośnie zgodziły się przesunąć wprowadzenie samochodu Gen2 EVO na sezon 2021/22.

Na wydłużenie okresu homologacji obecnych aut zgodziła się także Światowa Rada Sportów Motorowych, która ratyfikowała wcześniejszą decyzję, poprzez elektroniczne głosowanie, natomiast producenci otrzymali możliwość zmiany komponentów układu napędowego jedynie raz w ciągu następnych dwóch sezonów.

Co za tym idzie, zespoły będą mogły wprowadzić nowe auto w siódmym sezonie, na dwuletni cykl, lub kontynuować stosowanie instniejącej technologii w następny sezonie, zanim homologują nowy samochód.

Formuła E i FIA przyjęły elastyczne i oparte na współpracy podejście do zmniejszenia wydatków, co spowoduje obniżenie kosztów opracowania samochodów o połowę w ciągu następnych dwóch sezonów. Co więcej, po dyskusji z producentami, dokonano zmian w przepisach technicznych, mając na uwadze długoterminową stabilność finansową uczestników mistrzostw.

"W tych trudnych czasach przyjęliśmy elastyczne podejście. Nie tylko dzięki szybkiej i rozsądnej decyzji o czasowym zawieszeniu sezonu, ale teraz poprzez wdrożenie środków ograniczających koszty rozwoju zespołów" - powiedział Alejandro Agag, założyciel i szef Formuły E.

"Wysłuchaliśmy opinii zespołów i producentów oraz ściśle współpracowaliśmy z FIA, aby cofnąć wprowadzenie bolidu Gen2 EVO i ograniczyć zespoły do jednej homologacji w ciągu najbliższych dwóch lat. W ten sposób obniżyliśmy przewidywane koszty opracowania samochodu o połowę."

"Było to konieczne działanie, aby ograniczyć koszty, biorąc pod uwagę kryzys zdrowotny i otoczenie gospodarcze" - dodał.

Image: © Formula E