Formuła E otwiera nowy rozdział w dziejach sportów motorowych

Formuła E otwiera nowy rozdział w dziejach sportów motorowych

Mistrzostwa Formuły E to najbardziej intensywna i progresywna seria wyścigów, która wciąż się rozwija zwiększając swoją popularność na całym świecie.

Formuła E szybko stała się miejscem, w którym producenci mogą skupić się na przyszłości elektryfikacji. Seria ta może poszczycić się jedną z najbardziej wszechstronnych grup międzynarodowych producentów samochodów drogowych i marek samochodowych w sportach motorowych - takich jak Audi, DS, Jaguar, Mahindra i NIO. W tym sezonie Formuła E ma dziewięciu producentów w swoim składzie - w tym Nissana - przejmując dotychczasowy wpis Renault - i BMW łączące się z Andretti.

W nowym sezonie zobaczymy aż pięciu debiutantów, co tylko pokazuje, że ta seria idzie w dobrym kierunku. Zespoły mogą pochwalić się nowymi kierowcami takimi jak: Alexander Sims zadebiutuje w barwach BMW i Andretti Motorsport, Max Gunther w GEOX DRAGON, Stoffel Vandoorne oraz Gary Paffett w zespole HWA RACELAB, Oliver Rowland w Nissan e.dams oraz Felipe Massa, który pojedzie bolidem zespołu VENTURI.

Elektryczna seria wyścigów ulicznych przynosi nieprzewidywalne zainteresowanie w kilku wiodących miastach na świecie, ścigając się na tle ikonicznych linii horyzontu, takich jak Nowy Jork, Hongkong, Paryż i Rzym.

W piątej edycji Mistrzostw Formuły E wystartuje jedenaście zespołów i dwudziestu dwóch kierowców pokonujących trudne tory w dwunastu miastach - na pięciu kontynentach - w celu uzyskania tytułu mistrza.

Początek najbardziej oczekiwanego sezonu Formuły E rozpoczyna się w Ad Diriyah w Arabii Saudyjskiej, gdzie kierowcy będą musieli pokonywać wąski i pofałdowany 2,5 kilometrowy tor.

Oprócz nowego toru, któremu trzeba stawić czoła, pojawiają się nowe innowacje, które jeszcze bardziej uatrakcyjnią wyścig. Tryb ATTACK sprawi, że kierowcy wyruszą w trybie off-line w poszukiwaniu dodatkowych 25 kW mocy, aby powrócić i rzucić wyzwanie rywalom, podczas gdy FANBOOST zobaczy teraz rekordową liczbę pięciu kierowców, którzy otrzymają dodatkowe 100 kJ energii, aby uzyskać maksymalną dostępną moc 250 kW.

Technologia samochodów elektrycznych zyskuje popularność także w śród kobiet, a promotor Formuły E tuż po wyścigu w Ad Diriyah zezwolił na dzień testów z udziałem kobiet, co pokazuje elastyczność tej serii.

Nowe bolidy Gen 2 będą od poprzednich dłuższe, aczkolwiek trochę węższe i będą mogły rozwinąć prędkość maksymalna 280 km/h przyspieszając od 0 do 100 km/h w 2,8 sekundy. Dużą zmianą i nowością jest brak zmiany bolidów przez kierowców, co oznacza, że zawodnicy cały wyścig przejadą autem na tej samej baterii, jednakże wyścig będzie trochę krótszy i ma trwać 45 minut plus jedno okrążenie.

Składy zespołów na sezon 2018/19:

Zespół Kierowcy
Audi Sport ABT Schaeffler #66 Daniel Abt #11 Lucas Di Grassi
BMW i Andretti Motorsport #28 António Félix da Costa #27 Alexander Sims
DS Techeetah Formula E Team #36 Andre Lotterer #25 Jean-Eric Vergne
Envision Virgin Racing #2 Sam Bird #4 Robin Frijns
Geox Dragon #7 Jose Maria Lopez #6 Maximilian Günther
HWA Racelab #5 Stoffel Vandoorne #17 Gary Paffett
Mahindra Racing #64 Jérôme d'Ambrosio #94 Felix Rosenqvist
NIO Formula E team #8 Tom Dillmann #16 Oliver Turvey
Nissan e.dams #23 Sébastien Buemi #22 Oliver Rowland
Panasonic Jaguar Racing #3 Nelson Piquet Jr. #20 Mitch Evans
Venturi Formula E Team #18 Felipe Massa #48 Edoardo Mortara