ePrix Meksyku: Pierwsze w karierze zwycięstwo Daniela Abta, dramat Rosenqvista

ePrix Meksyku: Pierwsze w karierze zwycięstwo Daniela Abta, dramat Rosenqvista

Piąta runda Mistrzostw Świata Formuł E, zawitała do słonecznego Mexico City. Po zaciekłym wyścigu Daniel Abt po raz pierwszy stanął na najwyższym stopniu podium, a towarzyszyli mu - drugi Olivier Turvey oraz trzeci Sebastien Buemi.

Z pierwszego pola startował szwedzki kierowca reprezentujący barwy Mahindra Racing - Felix Rosenqvist, który już poraz drugi w tym roku zdobył pierwsze pole. Obok niego swoją maszynę ustawił Oliver Turvey z NIO Formuła E Team. Trzecie pole należało do Sebastiena Buemi z Renault e.Dams.

Start był dość spokojny i obyło się bez kolizji, mimo iż kilka samochodów w pierwszych sektorach wyjechało poza tor jazdy, jednakże nie dało to żadnych zmian na przodzie stawki.

W dalszej części stawki Lucas di Grassi z Audi Sport już po pierwszych dwóch obrażeniach awansował o trzy pozycje i dalej regularnie przesuwał się do przodu.

Wyścig zdecydowanie kontrolował Szwed, aczkolwiek jadący na trzeciej pozycji Sebastein Buemi bardzo dzielnie się bronił przed atakami Daniela Abta z Audi Sport, który zaś miał niewielka przewagę nad byłym kierowca Formuły 1 Jean-Eric Vergne.

Po trzynastu obrażeniach Rosenqvist zdecydowanie prowadził w wyścigu, a jadący na czwartej pozycji Abt nieco zwolnił i sporo stracił do jadącego na trzeciej pozycji Buemiego. Wyścig przebiegał spokojnie i najwyraźniej żaden z kierowców nie chciał ryzykować utraty pozycji przez zmianą samochodu.

W trakcie piętnastego okrążenia niespodziewanie lider Felix Rosenqvist zatrzymał samochód w ostatnim zakręcie przed prostą startową i spadł na ostatnią pozycję. Tym samym Oliver Turvey został nowym liderem wyścigu.

Trzy okrążenia później ponownie szwedzki kierowca zatrzymał samochód w neutralnej strefie i po restarcie systemu wznowił jazdę.

Na dwudziestym pierwszym okrążeniu kierowca Mahindra Racing zdecydował się na zmianę wadliwego samochodu, jednakże nie miał już szans na zdobycie punktów w tym wyścigu.

Dwa okrążenia później wszyscy kierowcy zaczęli systematycznie zjeżdżać do alei serwisowej na wymianę samochodów, po wyjeździe z boksów na prowadzeniu był Daniel Abt przed Oliverem Turveyem i Sebastienem Buemi, który stracił drugą pozycję tuż przed zjazdem do alei serwisowej.

Na dwanaście okrążeń przed końcem z wyścigu, wycofał się Niemiecki kierowca Nick Heidfled jeżdżący w Mahindra Racing, ze względu na problemy techniczne, a lider wyścigu Abt zdecydowanie powiększał swoja przewagę nad Turveyem i Buemi.

Andre Lotterer z Tacheetah otrzymał karę przejazdu przez aleję serwisową, spowodowaną potrąceniem w trakcie wyjazdu z garażu jednego z członków załogi zespołu.

Jean-Eric Vergne stracił swoją czwartą pozycję i został wyprzedzony przez Nilsona Piqueta Jr, który ruszył w pogoń za jadącym na trzeciej pozycji szwajcarskim kierowcą, który starał się na dwóch ostatnich okrążeniach wyprzedzić Olivera Turveya i awansować na drugie miejsce, jednakże anglik do samego końca nie dał za wygraną.

Jako szósty do mety dojechał Mitch Evans przed Antonio Da Costa i Edoardo Mortarą. Jako dziewiąty linie mety minął brazylijski kierowca, który był bohaterem tego wyścigu przesuwając się aż o 10 oczek - Lucas Di Grassi, pierwszą dziesiątkę zamknął Alex Lynn.