Buemi zwycięża w szalonym wyścigu o ePrix Nowego Jorku

Buemi zwycięża w szalonym wyścigu o ePrix Nowego Jorku

Sebastien Buemi zwyciężył w ePrix Nowego Jorku, prowadząc od startu do mety. Jako drugi linię mety minął Mitch Evans, natomiast trzeci był Antonio Felix Da Costa.

Szwajcar rozpoczął rywalizację z pole position i bez problemu utrzymał swoją lokatę podczas kolejnych okrążeń, choć nie mógł odjechać od swoich rywali, utrzymując stawkę z przewagą jedynie 0.6 sekundy.

Już na jednym z pierwszych zakrętów doszło do kolizji z udziałem Lopeza i Birda. W efekcie pretendent do tytułu Jean- Eric Vergne został uderzony przez swojego partnera z zespołu Andre Lotterera i spadł na trzynastą pozycję. W karambolu uczestniczył także konkurent Francuza w walce o tytuł Lucas di Grassi. Obaj kierowcy DS Techeetah byli zmuszeni zjechać do boksu na wymianę przedniego skrzydła.

Po powrocie na tor, mający przeszło okrążenie straty do lidera, Vergne rzucił się w pościg. Celem było przynajmniej dziesiąte miejsce i punkt za najszybsze okrążenie, do czego kierowca DS Techeetah dążył.

W górę stawki piął się natomiast Lucas di Grassi. Brazylijczyk mimo uczestnictwa w kolizji awansował na jedenastą pozycję. Ważne było dla zawodnika zdobycie przynajmniej sześciu pozycji, aby mieć szansę na tytuł mistrzowski. W międzyczasie sędziowie postanowili wymierzyć karę Samowi Birdowi za wspomniany wcześniej karambol - kierowca otrzymał dziesięć sekund kary.

Na czele Buemi nadal zachowywał pierwszą pozycję, lecz niewiele brakowało, aby ją utracił w chwili włączenia Attack Mode. Szwajcar nie dawał jednak za wygraną i utrzymywał się przed swoim najbliższym rywalem.

Doszło również do kolejnej kolizji, tym razem między jadącym na czwartej lokacie Mitchem Evansem i będącym na trzecim miejscu Danielem Abtem. Niemiec z Audi spadł w efekcie na dziewiąte miejsce.

Przygody nie opuszczały Vergne'a. Francuz starł się odzyskać utracone lokaty, tym razem walcząc z Jeromem d’Ambrosio, co doprowadziło do spadku lidera mistrzostw na siedemnastą lokatę. Kierowca DS Techeetah zdołał jednak odzyskać jedną pozycję i ponownie znalazł się za Belgiem z Mahindry.

Kolejna kolizja między d'Ambrosio i Paffetem pozwoliła Vergne’owi ponownie awansować i być coraz bliżej premiowanej dziesiątki. Kolejne wypadki z udziałem m.in. Rowlanda i Mortary dały Francuzowi możliwość piąć się coraz wyżej.

W pewnym momencie stawka jadąca za Felipe Massą była niezwykle zbita. Vergne’owi brakowało już tylko jednego miejsca do osiągnięcia punktów. Dzięki zamieszaniu, jakie co rusz panowało na torze, Vergne w końcu dotarł do dziesiątej lokaty.

Na ostatnim okrążeniu kierowca DS Techeetah postanowił stoczyć jeszcze walkę z Felipe Massą i wtedy doszło do dramatu. Francuz, jak i Brazylijczyk, nie odpuszczali i doprowadzili do karambolu, blokując prawie cały tor. Do tego jeden z kierowców będący tuż za walczącą parą dosłownie przejechał po stojącym bolidzie Massy i pojechał dalej.

Kierowcy ukończyli ostatecznie rywalizację. Vergne z uszkodzonym całym przodem zameldował się dopiero na piętnastej lokacie, natomiast Massa z uszkodzonym lewym przednim zawieszeniem zjawił się na mecie na szesnastym miejscu.

Na mecie jako pierwszy pojawił się Sebastien Buemi z zespołu Nissan e.Dams, za którym uplasował się Mitch Evans i Antonio Felix Da Costa.

Czwarty finalnie był Sims, tuż przed Di Grassim, który piątą pozycją oraz pechem Vergne'a, podtrzymał swoją szansę na sezonowy triumf.

Na szóstej lokacie pierwszy wyścig w Nowym Jorku zakończył Daniel Abt, przed Pascalem Wehrleinem, Samem Birdem, Jeromem d'Ambrosio i Oliverem Turveyem, który zdobył finalnie jeden punkt.

Poz Nr Kierowca Zespół Czas Okr Strata KM/H
1. 23 Sebastien Buemi Nissan e.dams 46:16.399 36 108.3
2. 20 Mitch Evans Panasonic Jaguar Racing 46:17.331 36 0.932 108.3
3. 28 Antonio Felix Da Costa BMW i Andretti Motorsport 46:17.615 36 1.216 108.2
4. 27 Alexander Sims BMW i Andretti Motorsport 46:19.370 36 2.971 108.2
5. 11 Lucas di Grassi Audi Sport Abt Schaeffler Formula E Team 46:19.936 36 3.537 108.2
6. 66 Daniel Abt Audi Sport Abt Schaeffler Formula E Team 46:20.779 36 4.380 108.1
7. 94 Pascal Wehrlein MAHINDRA RACING 46:22.942 36 6.543 108.0
8. 2 Sam Bird Envision Virgin Racing 46:30.228 36 13.829 107.8
9. 64 Jerome d'Ambrosio MAHINDRA RACING 46:40.118 36 23.719 107.4
10. 16 Oliver Turvey NIO Formula E Team 46:41.437 36 25.038 107.3
11. 17 Gary Peffett HWA RACELAB 46:44.230 36 27.831 107.2
12. 7 Jose Maria Lopez GEOX DRAGON 46:51.128 36 34.729 107.0
13. 5 Stoffel Vandoorne HWA RACELAB 47:06.963 36 50.564 106.4
14. 22 Oliver Rowland Nissan e.dams 47:40.361 36 1:23.962 105.1
15. 25 Jean-Eric Vergne DS TECHEETAH 47:50.907 36 1:34.508 104.7
16. 19 Felipe Massa Venturi Formula E Team 45:11.810 35 +1 okr 107.8
17. 36 Andre Lotterer DS TECHEETAH 47:16.952 35 +1 okr 103.0
Niesklasyfikowani
6 Maximilian Gunther GEOX DRAGON 36:40.363 28 +8 okr
48 Edoardo Mortara Venturi Formula E Team 35:24.978 27 +9 okr
3 Alex Lynn Panasonic Jaguar Racing 22:12.568 18 +18 okr
4 Robin Frijns Envision Virgin Racing 19:08.181 15 +21 okr
8 Tom Dillmann NIO Formula E Team 1:29.282 1 +35 okr
Pole Position
23 Sebastien Buemi Nissan e.dams 1:10.188 119.0 KM/H
Najszybsze okrążenie
25 Jean-Eric Vergne DS TECHEETAH 1:12.063 115.9 KM/H
Najszybsze okrążenie w Top 10
66 Daniel Abt Audi Sport Abt Schaeffler Formula E Team 1:12.063 115.9 KM/H