Antonio Felix da Costa zwycięzcą ePrix Marrakeszu

Antonio Felix da Costa zwycięzcą ePrix Marrakeszu

Antonio Felix da Costa z zespołu DS Techeetah okazał się najszybszym zawodnikiem ePrix Marrakeszu, piątej rundy sezonu Formuły E. Portugalczyk, który wywalczył również pole position, został nowym liderem klasyfikacji generalnej. Drugie miejsce zajął z kolei Maximilian Guenther (i Andretti Motorsport), który w samej końcówce wyścigu pokonał Jean'a Erica Vergne'a, zespołowego kolegę da Costy.

Antonio Felix da Costa na pole position

W bardzo emocjonującej sesji Super Pole najlepszy czas osiągnął Antonio Felix da Costa. Kierowca zespołu DS Techeetah okrążenie toru w Marrakeszu przejechał w 1:17,158 i o 0,069 sekundy wyprzedził Maximiliana Guenthera (BMW i Andretti Motorsport). Trzecie pole startowe wywalczył z kolei Andre Lotterer, który do Portugalczyka stracił zaledwie 0,095 sekundy. Kolejne miejsca zajęli z kolei Nyck de Vries, Edoardo Mortara oraz Sebastien Buemi.

Do sesji Super Pole nie zakwalifikowali się dwaj czołowi kierowcy klasyfikacji generalnej. Liderujący w tabeli Mitch Evans nie zdążył rozpocząć pomiarowego okrążenia w grupie 1, w związku z czym wyścig musiał rozpoczynać z końca stawki. Z kolei zajmujący drugie miejsce Alexander Sims zajął w ogólnej klasyfikacji ósme miejsce i do szóstego – premiowanego awansem do Super Pole – zabrakło mu 0,051 sekundy.

Z kolei po punkcie – za wygranie poszczególnych grup kwalifikacyjnych – wywalczyli: Antonio Felix da Costa, Maximilian Guenther, Sebastien Buemi oraz Brendon Hartley.

Da Costa bierze wszystko

Antonio Felix da Costa, który startował do rywalizacji z pole position, utrzymał prowadzenie przed Maximilianem Guentherem w pierwszym zakręcie toru. Dobrze wystartował też Nyck de Vries, który z czwartej pozycji przesunął się na trzecie miejsce. Niestety, kierowca zespołu Mercedes, nie cieszył się z niej zbyt długo, gdyż po kilku okrążeniach musiał poddać się karze przejazdu przez aleję serwisową, za przekroczenie mocy podczas odzyskiwania energii.

Da Costa wraz z Guentherem dysponowali najlepszym tempem w pierwszej połowie wyścigu i dość szybko odskoczyli Andre Lottererowi, który awansował na trzecie miejsce po karze dla de Vriesa. Ich przewaga oscylowała w granicach 2-3 sekund i wydawało się, że to oni będą toczyć pojedynek o zwycięstwo. Przedsmak tego mieliśmy po około 20 minutach rywalizacji, gdy Guenther zaczął atakować da Costę. Choć pierwsza próba ataku była nieudana, tak już druga zakończyła się powodzeniem. Niemiec nie był jednak w stanie uciec swojemu rywalowi.

Kilka minut później da Costa wykorzystał natomiast po raz drugi w wyścigu Tryb Ataku i dzięki temu zdołał wyprzedzić Guenthera. Portugalczyk prowadzenia nie oddał już do samego końca rywalizacji, tym samym potwierdzając swoją dominację w Maroku. Ponadto kierowca zespołu DS Techeetah – z dorobkiem 67 punktów – awansował na pozycję lidera klasyfikacji generalnej. Mitch Evans, który dotychczas prowadził w tabeli, zajął dzisiaj po owocnej pogoni z końca stawki szóste miejsce. Dzięki temu traci tylko 11 punktów do da Costy.

Guenther, który przegrał pojedynek z portugalskim kierowcą, musiał jednak mieć się na baczność. Za jego plecami świetnym tempem dysponował obrońca mistrzowskiego tytułu, Jean Eric Vergne. Choć Francuz startował z jedenastego miejsca, w połowie wyścigu był już trzeci, a chwilę później był w stanie wykorzystać również dekoncentrację Guenthera i awansować na drugą pozycję.

Walka pomiędzy Vergne’em a niemieckim kierowcą była ozdoba końcówki wyścigu, gdyż da Costa szybko zbudował sobie kilkusekundową przewagę i był kompletnie niezagrożony. Francuz walczył więc nie tylko o dobrą pozycję dla siebie, ale również o dublet dla zespołu DS Techeetah.

Ostatecznie jednak na ostatnim okrążeniu skutecznie zaatakował Guenther i zapewnił sobie drugie miejsce w ePrix Marrakeszu. Vergne musiał zadowolić się więc trzecią pozycją, co i tak jest dużym wyczynem po bardzo nieudanej sesji kwalifikacyjnej.

Na czwartym miejscu dojechał do mety Sebastien Buemi, który w końcówce wyścigu bardzo zbliżył się do walczącej przed nim dwójki. Ostatecznie jednak Szwajcar stracił do Vergne’a 0,248 sekundy. Za jego plecami uplasował się natomiast jego rodak, Edoardo Mortara.

W czołowej dziesiątce ePrix Marrakeszu znaleźli się jeszcze: wcześniej wspomniany Evans (6.), Lucas di Grassi (7.), Andre Lotterer (8.), Oliver Rowland (9.) oraz Sam Bird (10.).

Autorem najszybszego czasu okrążenia został Pascal Wehrlein (1:20,345), ale kierowca zespołu Mahindra Racing zajął dopiero 22. miejsce, w związku z czym nie przyznano mu dodatkowego punktu za to osiągnięciem.

Z kolei jedynym zawodnikiem, który nie ukończył rywalizacji w Maroku, był Alexander Sims. Brytyjczyk może mówić o dużym pechu, bo wypadł z wyścigu na ostatnim okrążeniu, a wcześniej znajdował się w punktowanej dziesiątce.

Poz Nr Kierowca Zespół Czas Okr Strata KM/H Naj okr
1. 13 Antonio Felix da Costa DS TECHEETAH 46:52.757 34 129.2 1:21.082 22
2. 28 Maximilian Guenther BMW i Andretti Motorsport 47:04.184 34 11.427 11.427 128.6 1:21.268 22
3. 25 Jean-Eric Vergne DS TECHEETAH 47:04.791 34 12.034 0.607 128.6 1:20.911 26
4. 23 Sebastien Buemi Nissan e.dams 47:05.039 34 12.282 0.248 128.6 1:21.724 26
5. 48 Edoardo Mortara ROKiT Venturi Racing 47:08.414 34 15.657 3.375 128.4 1:21.628 23
6. 20 Mitch Evans Panasonic Jaguar Racing 47:09.092 34 16.335 0.678 128.4 1:20.737 27
7. 11 Lucas di Grassi Audi Sport Abt Schaeffler FE Team 47:11.463 34 18.706 2.371 128.3 1:21.970 23
8. 36 Andre Lotterer TAG Heuer Porsche FE Team 47:12.255 34 19.498 0.792 128.3 1:21.263 25
9. 22 Oliver Rowland Nissan e.dams 47:12.883 34 20.126 0.628 128.2 1:21.988 21
10. 2 Sam Bird Envision Virgin Racing 47:13.052 34 20.295 0.169 128.2 1:21.384 29
11. 17 Nick de Vries Mercedes-Benz EQ FE Team 47:13.314 34 20.557 0.262 128.2 1:21.560 29
12. 4 Robin Frijns Envision Virgin Racing 47:15.130 34 22.373 1.816 128.1 1:21.054 24
13. 64 Jerome d'Ambrosio Mahindra Racing 47:15.542 34 22.785 0.412 128.1 1:22.554 30
14. 66 Daniel Abt Audi Sport Abt Schaeffler FE Team 47:17.837 34 25.080 2.295 128.0 1:21.708 30
15. 5 Stoffel Vandoorne Mercedes-Benz EQ FE Team 47:18.726 34 25.969 0.889 128.0 1:22.055 26
16. 51 James Calado Panasonic Jaguar Racing 47:19.285 34 26.528 0.559 128.0 1:22.286 33
17. 19 Felipe Massa ROKiT Venturi Racing 47:20.243 34 27.486 0.958 127.9 1:21.610 21
18. 18 Neel Jani TAG Heuer Porsche FE Team 47:37.233 34 44.476 16.990 127.1 1:22.821 12
19. 6 Brendon Hartley GEOX DRAGON 47:41.759 34 49.002 4.526 126.9 1:22.611 14
20. 7 Nico Muller GEOX DRAGON 47:45.832 34 53.075 4.073 126.8 1:21.184 31
21. 3 Oliver Turvey NIO 333 FE Team 47:52.726 34 59.969 6.894 126.5 1:22.200 26
22. 94 Pascal Wehrlein Mahindra Racing 48:06.171 34 1:13.414 13.445 125.9 1:20.345 29
23. 33 Ma Qing Hua NIO 333 FE Team 47:25.441 33 +1 okr +1 okr 123.9 1:23.027 32
Niesklasyfikowani
27 Alexander Sims BMW i Andretti Motorsport 45:45.519 33 +1 okr 1:21.714 23
Najszybsze okrążenie
94 Pascal Wehrlein Mahindra Racing 1:20.345 133.1 KM/H 29
Najszybsze okrążenie w Top 10
20 Mitch Evans Panasonic Jaguar Racing 1:20.737 132.5 KM/H 27
Pole position
13 Antonio Felix da Costa DS TECHEETAH 1:17.158 138.6 KM/H