Antonio Felix Da Costa wygrywa pierwsza rundę nowego sezonu Formuły E

Antonio Felix Da Costa wygrywa pierwsza rundę nowego sezonu Formuły E

Pierwszą rundę Mistrzostw Formuły E na torze w starożytnej okolicy Ad Diriyah, po bardzo dramatycznym wyścigu, wygrał zdobywca pole position Antonio Felix Da Costa, przed obrońcą mistrzowskiego tytułu Jean-Eric Vergne. Podium uzupełnił Jerome D´Ambrosio z zespołu Mahindra.

Już przed wyścigiem zapowiadało się dużo emocji, po odwołanym pierwszym treningu z powodu trudnych warunków atmosferycznych. Sytuacja ta spowodowała, że zawodnicy nie mieli odpowiedniej ilości czasu na oswojenie się z ciasnymi zakrętami i przygotowaniem do walki o pierwsze pole startowe.

Z pierwszej linie wystartował Antonio Felix da Costa reprezentujący barwy BMW i Andretti Motorsport przed Jose-Marią Lopezem z GEOX Dragon i Sebastienem Buemim z Nissan e.Dams. Mimo złego ustawienia na starcie Portugalczyk zdołał obronić pierwszą lokatę. Już w drugim zakręcie swoją pozycję stracił tymczasem Lopez, który został wyprzedzony przez Buemiego.

Eduardo Mortara podczas pierwszego okrążenia, przy hamowaniu do jednego z zakrętów, uderzył w barierę, co spowodowało spadek na koniec stawki i zjazd do boksów. Szwajcar powrócił na tor jednak z jednym okrążeniem straty do lidera nie miał szans na walkę o pierwsze punkty.

Dobrą jazdą popisywał się natomiast obecny mistrz serii Jean-Eric Vergne przesuwając się z siódmego miejsca na czwarte, a następnie na trzecią pozycję wykorzystując nową opcję - tryb Attack. Vergne kontynuował doskonalą jazdę i po krótkiej walce z Sebastienem Buemim awansował na drugie miejsce rozpoczynając pogoń za liderem wyścigu.

Buemi podczas prób obrony przed atakami Francuza popełniał kolejne błędy, co sprawnie wykorzystał drugi z zawodników ekipy DS Techeetah Andre Lotterer, który tym samym wskoczył do pierwszej trojki, jak również reprezentant Mahindy Racing Jerome d'Ambrosio, który także znalazł się przez kierowcą Nissana.

Obrońca tytułu w trakcie czternastego okrążenia przeprowadził udany atak i wysunął się na pozycję lidera, natomiast Da Costa, po spadku na drugie miejsce, musiał bronić się przed Lottererem, który wielokrotnie próbował ataków, aczkolwiek Portugalczyk zachował zimną krew i obronił swoją lokatę.

W połowie wyścigu sędziowie ogłosili kary przejazdu przez aleje serwisową za wykroczenia techniczne, najpierw dla Felipe Massy, a następnie Andre Lotterera i lidera wyścigu Jean-Eric Vergne, który po zjeździe do boksów stracił pierwszą pozycję.

Na prowadzenie powrócił Antonio Felix Da Costa przed D'Ambrosio i Vergnem. Czwarta lokata należała do Sebastiena Buemiego, za którym plasowali się Mitch Evansem i Andre Lotterer.

Ostatnie minuty rywalizacji w Arabii Saudyjskiej nie należały do przyjemnych dla Jose Marii Lopeza, który z powodu uszkodzeń lewego tylnego koła musiał zatrzymać się na torze, co spowodowało wywieszenie żółtych flag a następnie wyjazd samochodu bezpieczeństwa.

Po wznowieniu wyścigu Vergne ponownie przystąpił do ataku wyprzedzając D'Ambrosio i awansował na drugie miejsce, a Mitch Evans skutecznie zaatakował jadącego na piątej pozycji Buemiego i wskoczył na czwartą lokatę.

Buemi stracił także piąte miejsce na rzecz Andre Lotterera, jednak utrzymał za sobą swojego zespołowego kolegę Olivera Rowlanda, za którym znaleźli się Daniel Abt, Lucas di Grassi i Nelson Piquet.

Jako pierwszy linię mety minął natomiast Antonio Felix da Costa, jednak do ostatnich chwil zmagał się z atakującym go Vergnem. Trzeci finalnie był Jerome d'Ambrosio.

Poz Nr Kierowca Zespół Czas Strata Okr KM/H
1. 28 Antonio Felix Da Costa BMW i Andretti Motorsport 46:29.377 33 107.0
2. 25 Jean-Eric Vergne DS TECHEETAH 46:29.839 0.462 33 107.0
3. 64 Jerome d'Ambrosio MAHINDRA RACING 46:33.410 4.033 33 106.8
4. 20 Mitch Evans Panasonic Jaguar Racing 46:34.760 5.383 33 106.8
5. 36 Andre Lotterer DS TECHEETAH 46:34.956 5.579 33 106.8
6. 23 Sebastien Buemi Nissan e.dams 46:36.002 6.625 33 106.7
7. 22 Oliver Rowland Nissan e.dams 46:38.482 9.105 33 106.6
8. 66 Daniel Abt Audi Sport Abt Schaeffler Formula E Team 46:39.196 9.819 33 106.6
9. 11 Lucas di Grassi Audi Sport Abt Schaeffler Formula E Team 46:40.313 10.936 33 106.6
10. 3 Nelson Piquet Panasonic Jaguar Racing 46:40.941 11.564 33 106.5
11. 2 Sam Bird Envision Virgin Racing 46:41.124 11.747 33 106.5
12. 4 Robin Frijns Envision Virgin Racing 46:41.566 12.189 33 106.5
13. 16 Oliver Turvey NIO Formula E Team 46:42.481 13.104 33 106.5
14. 19 Felipe Massa Venturi Formula E Team 46:42.987 13.610 33 106.5
15. 8 Tom Dillmann NIO Formula E Team 46:43.650 14.273 33 106.4
16. 6 Maximilian Gunther GEOX DRAGON 46:45.538 16.161 33 106.4
17. 5 Stoffel Vandoorne HWA RACELAB 46:49.390 20.013 33 106.2
18. 27 Alexander Sims BMW i Andretti Motorsport 47:17.089 47.712 33 105.2
19. 48 Edoardo Mortara Venturi Formula E Team 47:03.922 +1 okr 32 102.5
Niesklasyfikowani
7 Jose Maria Lopez GEOX DRAGON 32:19.405 +8 okr 25
17 Gary Peffett HWA RACELAB 12:19.479 +24 okr 9
94 Felix Rosenqvist MAHINDRA RACING 11:01.072 +25 okr 8
Pole position
28 Antonio Felix Da Costa BMW i Andretti Motorsport 1:17.728 115.5 KM/H
Najszybsze okrążenie
36 Andre Lotterer DS TECHEETAH 1:12.591 123.7 KM/H
Najszybsze okrążenie w Top 10
36 Andre Lotterer DS TECHEETAH 1:12.591 123.7 KM/H