Formuła E

Daniel Abt i Lucas di Grassi już w listopadzie rozpoczną kolejny sezon wyścigów serii Formuła E. Towarzyszyć im będą nowe bolidy Audi o spektakularnym wyglądzie.

Źródło: Audi AG

Neel Jani, etatowy zawodnik fabrycznej ekipy Porsche oraz kierowca testowo-rozwojowy Brendon Hartley, spędzili trzy dni na realizacji szeroko zakrojonego programu testów na torze wyścigowym Calafat w Hiszpanii. W tym czasie za kierownicą bolidu Formuły E przejechali łącznie ponad 1000 km.

Źródło: Porsche

Po wyścigu Sanya ePrix Formuły E w Chinach wielu kierowców zostało ukaranych za przewinienia. Niektóre z nich miały wpływ na ostateczne wyniki, a w niektórych przypadkach zastosowano reprymendy lub kary finansowe.

Jubileuszowy 50-ty wyścig ABB Formuły E na ulicach Hongkongu, po bardzo dramatycznej końcówce, wygrał Sam Bird z Envision Virgin Racing przed Edoardo Mortarą z Venturi Formula E Team, a ostatnie miejsce podium uzupełnił Lucas Di Grassi reprezentujący barwy Audi Sport AB Schaeffler.

Francuski kierowca Jean-Eric Vergne reprezentujący barwy zespołu DS Techeetah przyznał, że jego zachowanie podczas ataku na Sama Birda w pierwszym zakręcie było idiotyczne i jego zdaniem kosztowało go zwycięstwo w ePrix Marrakeszu.

Antonio Felix da Costa obwinia się za starcie między kolegą z zespołu BMW i Andretti, do którego doszło w wyścigu Formuła E w Marrakeszu i uważa, że jego kolega, Alexander Sims, mógł wygrać wyścig gdyby nie doszło do tej kolizji.

Już w najbliższą sobotę odbędzie się drugi wyścig sezonu 2018/19 ABB FIA Formuły E na majestatycznych ulicach Marrakeszu w Maroku. Organizatorzy elektrycznej serii ujawnili także pełną obsadę jednodniowego testu, który odbędzie się w niedzielę 13 stycznia.

Sebastien Buemi przyznał, że nie był w tej samej lidze, co zespół DS Techeetah, który stracił prawdopodobnie pierwszą i drugą pozycję ze względu na kary, jakie zostały nałożone przez sędziów podczas e-Prix Ad Diriyah.

Dla nowo mianowanego, pełnego zespołu fabrycznego BMW i Andretti Motorsport zwycięstwo Antonio Felixa da Costy było czymś więcej niż świetnym początkiem sezonu. Po tym, jak zespół osiągnął najszybsze czasy w dwóch z trzech dni przedsezonowych testów, jego pierwsze zwycięstwo w Arabii Saudyjskiej było dowodem na nowe tempo niemieckiej ekipy.

Stoffel Vandoorne, obecnie ścigający się w F1 z zespołem McLaren potwierdził, że będzie się ścigał w Formule E w zbliżającym się sezonie wyścigowym dla zespołu HWA Racelab, który jest częścią Mercedesa.

Formuła E dogoni Formułę 1 i przejmie pozycje największego na świecie sportu motorowego w ciągu najbliższych pięciu lat, mówi założyciel Formuły E Alejandro Agag.

Kierowca McLarena, Stoffel Vandoorne, nie ma już większych szans na pozostanie w stawce królowej sportów motorowych w sezonie 2019. Jednakże, Belg może znaleźć się w Formule E z pomocą Mercedesa.

Zespól Venturi Formuła E ogłosił przedłużenie kontraktu z Edoardo Mortarą na kolejny sezon Mistrzostw Świata Formuła E, który rozpocznie się w Ad Diriyah na przedmieściach Riyadh w Arabii Saudyjskiej już 15 grudnia.

Dziesiąta runda Mistrzostw Świata Formuły E zawitała po raz pierwszy w historii do Zurychu gdzie triumfował kierowca Audi Sport ABT Scheffler Lucas di Grassi przed Samem Birdem z DS Virgin Racing. Ostatni stopień podium uzupełnił Jerome D´Ambrosio reprezentujący barwy Dragon Racing.

Mistrzostwa Formuły E zadebiutują na Bliskim Wschodzie za sprawą wyścigu w Rijadzie, stolicy Arabii Saudyjskiej, która zorganizuje otwierającą rundę piątego sezonu elektrycznej serii w grudniu. Będzie to także debiut nowych samochodów Gen2.

Tuż przed dziewiątą rundą Mistrzostw Świata Formuły E, która odbędzie się 19 maja w Berlinie, francuski kierowca Stephane Sarrazin dołączył do zespołu MS&AD Andretti i pozostanie w nim do końca sezonu 2017/18.

Sarrazin poprowadzi bolid z numerem #27 MS&AD Andretti ATEC-03 i zastąpi tym samym tegorocznego debiutanta Toma Blomqvista, który do tej pory zdobył zaledwie cztery punkty w całym sezonie.

Blomqvist dołączył do Formuły E przechodząc z niemieckiej serii DTM, teraz jednak, po opuszczeniu Formuły E, ma się skupić na wyścigach BMW GTE w Długodystansowych Mistrzostwach Świata.

Po pierwsze, jesteśmy bardzo wdzięczni za wysiłek i czas, jaki Tom Blomqvist włożył w tym sezonie - powiedział Michael Andretti, szef zespołu.

Stephane Sarrazin przynosi ze sobą bogate doświadczenie w Formule E. Jest jednym z najmądrzejszych, najlepiej zorientowanych kierowców w sportach motorowych i jesteśmy podekscytowani, że jego wiedza zostanie przekazana zespołowi MS And AD Andretti. Będziemy mocno naciskać i miejmy nadzieję zakończyć sezon na wysokim poziomie w ostatnich czterech wyścigach.

Francuz wystartował w 33 wyścigach Formuły E przez trzy sezony, w tym w 20-tu kończył na miejscach w pierwszej dziesiątce i trzy razy stawał podium. 42-letni kierowca zajął szóste miejsce w klasyfikacji generalnej w sezonie drugim, zdobywając punkty w każdym wyścigu sezonu.

Cieszę się, że dołączam do zespołu MS And AD Andretti - dodał Sarrazin. Po trzech sezonach i fantastycznym doświadczeniu, wspaniale jest wrócić do Formuły E. Dam z siebie wszystko dla zespołu i spróbuję zdobyć jak najwięcej punktów w ostatnich czterech wyścigach.

Podczas swojej długiej kariery w sportach motorowych, Sarrazin zebrał imponujące CV, występując w Formule 1, WEC, WRC i wielu innych dyscyplinach. Przyniesie to doświadczenie zespołowi MS And AD Andretti, który pokazywał tempo przez cały sezon, ale szuka przewagi, której potrzebuje, aby znaleźć się na podium.

Jean-Eric Vergne z zespołu Techeetah odniósł trzecie zwycięstwo w sezonie 2017/2018 Formuły E. W wyścigu rozgrywanym na ulicach Paryża Francuz finiszował przed Lucasem di Grassim i Samem Birdem, który linię mety minął z uszkodzonym zawieszeniem po zderzeniu z Andre Lottererem, który stracił energię na ostatnim okrążeniu.

Wszystko wskazywało na to, że to właśnie Mahindra Racing będzie zespołem, który powalczy o tytuł mistrzowski w klasyfikacji konstruktorów.  Ostatnie cztery wyścigi dla tego zespołu były jednak totalną katastrofą. Czy nadal mogą więc liczyć na końcowy sukces?

Siódma runda Mistrzostw Świata ABB Formuły E powróciła na stary kontynent rozgrywając wyścig uliczny po raz pierwszy w historii w centrum Rzymu, na którym triumfował Sam Bird z Virgin Racing przed Lucasem di Grassim z Audi Sport, a trzecie miejsce na podium uzupełnił Andre Lotterer z Techeetah.

Wszystkie drogi prowadzą do Rzymu: w ten weekend ta słynna wypowiedź okaże się jeszcze bardziej prawdziwa dla społeczności sportów motorowych, ponieważ Formuła E wystartuje w sercu prawdziwie kultowego miasta.

Druga połowa sezonu zapowiada się bardzo obiecująco, nie tylko w walce pomiędzy kierowcami o tytuł mistrzowski, ale także o tytuł konstruktorów. Od samego początku sezonu toczy się zaciekła rywalizacja pomiędzy dwoma zespołami TECHEETAH oraz Mahindrą Racing, a każdy z ich kierowców pragnie zdobyć tytuł.

Szwedzki kierowca Felix Rosenqvist reprezentujący zespół Mahindra Racing utrzymał swoje drugie miejsce w klasyfikacji generalnej Mistrzostw Formuły E, pomimo zaledwie piątego miejsca podczas szóstej rundy, która odbyła się na torze ulicznym w Punta del Este.

Strona 1 z 2

© 2011-2019 Motorsport Grand Prix. Wszelkie Prawa Zastrzeżone