Formuła E

Po raz pierwszy w historii mistrzostw Formuły E ABB FIA wraz z innymi niemieckimi gigantami (Mercedes-Benz, Audi i BMW) znalazł się zespół TAG Heuer Porsche FE . Podczas testów przedsezonowych w Walencji, szef Porsche, Amiel Lindesay wyjaśnił, dlaczego będzie to „piekielna walka” w zbliżającym się czempionacie.

Panujący mistrz Formuły E, Jean-Eric Vergne twierdzi, że nie ma nic do udowodnienia przed rozpoczęciem walki o kolejny tytuł w mistrzostwach. Z dwoma tytułami na swoim koncie, Francuz wciąż chce więcej w swoim dążeniu do pisania historii i zostania "Lewisem Hamiltonem Formuły E".

Pierwszego poranka testów przedsezonowych na torze Ricardo Tormo w Walencji zespoły TAG Heuer Porsche FE i Mercedes-Benz EQ po raz pierwszy wyjechały na tor, uzupełniając najbardziej konkurencyjny skład w historii Formuły E.

Daniel Abt i Lucas di Grassi już w listopadzie rozpoczną kolejny sezon wyścigów serii Formuła E. Towarzyszyć im będą nowe bolidy Audi o spektakularnym wyglądzie.

Źródło: Audi AG

Neel Jani, etatowy zawodnik fabrycznej ekipy Porsche oraz kierowca testowo-rozwojowy Brendon Hartley, spędzili trzy dni na realizacji szeroko zakrojonego programu testów na torze wyścigowym Calafat w Hiszpanii. W tym czasie za kierownicą bolidu Formuły E przejechali łącznie ponad 1000 km.

Źródło: Porsche

Po wyścigu Sanya ePrix Formuły E w Chinach wielu kierowców zostało ukaranych za przewinienia. Niektóre z nich miały wpływ na ostateczne wyniki, a w niektórych przypadkach zastosowano reprymendy lub kary finansowe.

Jubileuszowy 50-ty wyścig ABB Formuły E na ulicach Hongkongu, po bardzo dramatycznej końcówce, wygrał Sam Bird z Envision Virgin Racing przed Edoardo Mortarą z Venturi Formula E Team, a ostatnie miejsce podium uzupełnił Lucas Di Grassi reprezentujący barwy Audi Sport AB Schaeffler.

Francuski kierowca Jean-Eric Vergne reprezentujący barwy zespołu DS Techeetah przyznał, że jego zachowanie podczas ataku na Sama Birda w pierwszym zakręcie było idiotyczne i jego zdaniem kosztowało go zwycięstwo w ePrix Marrakeszu.

Antonio Felix da Costa obwinia się za starcie między kolegą z zespołu BMW i Andretti, do którego doszło w wyścigu Formuła E w Marrakeszu i uważa, że jego kolega, Alexander Sims, mógł wygrać wyścig gdyby nie doszło do tej kolizji.

Już w najbliższą sobotę odbędzie się drugi wyścig sezonu 2018/19 ABB FIA Formuły E na majestatycznych ulicach Marrakeszu w Maroku. Organizatorzy elektrycznej serii ujawnili także pełną obsadę jednodniowego testu, który odbędzie się w niedzielę 13 stycznia.

Sebastien Buemi przyznał, że nie był w tej samej lidze, co zespół DS Techeetah, który stracił prawdopodobnie pierwszą i drugą pozycję ze względu na kary, jakie zostały nałożone przez sędziów podczas e-Prix Ad Diriyah.

Dla nowo mianowanego, pełnego zespołu fabrycznego BMW i Andretti Motorsport zwycięstwo Antonio Felixa da Costy było czymś więcej niż świetnym początkiem sezonu. Po tym, jak zespół osiągnął najszybsze czasy w dwóch z trzech dni przedsezonowych testów, jego pierwsze zwycięstwo w Arabii Saudyjskiej było dowodem na nowe tempo niemieckiej ekipy.

Stoffel Vandoorne, obecnie ścigający się w F1 z zespołem McLaren potwierdził, że będzie się ścigał w Formule E w zbliżającym się sezonie wyścigowym dla zespołu HWA Racelab, który jest częścią Mercedesa.

Formuła E dogoni Formułę 1 i przejmie pozycje największego na świecie sportu motorowego w ciągu najbliższych pięciu lat, mówi założyciel Formuły E Alejandro Agag.

Kierowca McLarena, Stoffel Vandoorne, nie ma już większych szans na pozostanie w stawce królowej sportów motorowych w sezonie 2019. Jednakże, Belg może znaleźć się w Formule E z pomocą Mercedesa.

Zespól Venturi Formuła E ogłosił przedłużenie kontraktu z Edoardo Mortarą na kolejny sezon Mistrzostw Świata Formuła E, który rozpocznie się w Ad Diriyah na przedmieściach Riyadh w Arabii Saudyjskiej już 15 grudnia.

Strona 1 z 2

© 2011-2019 Motorsport Grand Prix. Wszelkie Prawa Zastrzeżone