Formuła 1

Antonio Givinazzi, który otrzymał nową jednostkę napędową oraz skrzynię biegów, wyścig o Grand Prix Belgii rozpocznie z końca stawki.

Podczas sobotnich kwalifikacji, pod koniec Q1, w samochodzie Włocha doszło do awarii silnika, przez co sesję zakończył na piętnastej pozycji.

Kierowca jednak miał możliwość startu z trzynastej pozycji, ze względu na kary przyznane innym kierowcą, lecz ostatecznie Alfa Romeo zdecydowała się umieścić w jego samochodzie nową jednostkę napędową, czyli zaktualizowany silnik Ferrari, dlatego Włoch wystartuje z końca stawki.

Włoch otrzymał: czwarty element silnika spalinowego, turbosprężarki oraz MGU-H oraz elektronikę sterującą.

Robert Kubica z alei serwisowej

Po wczorajszych problemach z silnikiem w samochodzie Roberta Kubicy, Williams był zmuszony naruszyć przepisy parku zamkniętego, przez co Polak do wyścigu ruszy z alei serwisowej.

Kubica otrzymał:

  • silnik spalinowy - wykorzystywany wcześniej, inna specyfikacja;
  • turbosprężarka - wykorzystywana wcześniej, inna specyfikacja;
  • MGU-H - wykorzystywane wcześniej, inna specyfikacja;
  • tylne skrzydło - inna specyfikacja.

Kary dla użytkowników silnika Renualt

Renault przedstawiło w piątek silnik spalinowy w specyfikacji C, a jego montaż spowodował, że kary otrzymali Daniel Ricciardo oraz Nico Hulkenberg. Carlos Sainz z McLarena także dostał nowy model.

Niemniej jednak Renault, już w sobotę rano, powróciło do specyfikacji B. Starszy model pojawił się również w bolidzie Sainza.

Wszyscy trzej kierowcy otrzymali kary przesunięcia o pięć miejsc na starcie.

W przypadku Hiszpana, według najnowszych informacji, wymieniono także MGU-K oraz baterię.

Kierowcy Toro Rosso i Racing Point również ukarani

Alexander Albon Daniił Kwiat i Lance Stroll także rozpoczną wyścig z ostatnich miejsc z powodu wymiany elementów jednostki napędowej. Dodatkowo w samochodzie Kwiata zespół Toro Rosso wymienił skrzynię biegów, co wiąże się z karę przesunięcia o pięć miejsc.

Sergio Perez natomiast powrócił do starej specyfikacji silnika Mercedesa, po tym jak w piątkowym treningu doszło do awarii jednostki w jego samochodzie. Nie otrzyma on jednak kary.

Pozycje startowe do Grand Prix Belgii:

Poz Nr Kierowca Zespół
1. 16 Charles Leclerc Scuderia Ferrari
2. 5 Sebastian Vettel Scuderia Ferrari
3. 44 Lewis Hamilton Mercedes AMG Petronas Motorsport
4. 77 Valtteri Bottas Mercedes AMG Petronas Motorsport
5. 33 Max Verstappen Aston Martin Red Bull Racing
6. 7 Kimi Raikkonen Alfa Romeo Racing
7. 11 Sergio Perez SportPesa Racing Point F1 Team
8. 20 Kevin Magnussen Rich Energy Haas F1 Team
9. 8 Romain Grosjean Rich Energy Haas F1 Team
10. 3 Daniel Ricciardo Renault F1 Team
11. 4 Lando Norris McLaren F1 Team
12. 27 Nico Hulkenberg Renault F1 Team
13. 10 Pierre Gasly Red Bull Toro Rosso Honda
14. 63 George Russell ROKiT Williams Racing
15. 55 Carlos Sainz McLaren F1 Team
16. 18 Lance Stroll SportPesa Racing Point F1 Team
17. 23 Alexander Albon Aston Martin Red Bull Racing
18. 99 Antonio Giovinazzi Alfa Romeo Racing
19. 26 Daniil Kvyat Red Bull Toro Rosso Honda
20. 88 Robert Kubica ROKiT Williams Racing

Wiele osób zadawało sobie przed weekendem w Belgii pytanie, jak spisze się nowy kierowca Red Bulla Alexander Albon, który zajął miejsce Pierre’a Gasly’ego. Młody Taj pokazał się dziś z bardzo dobrej strony, zajmując odpowiednio czwartą i dziesiątą pozycję.

Już od dawna było wiadomo, że weekendy w Belgii oraz Włoszech będą bardzo ciężkie dla ekipy z Grove. Piątek był potwierdzeniem tych przewidywań. Robert Kubica kolejny raz po zakończeniu piątkowych treningów nie miał zbyt wielu powodów do entuzjazmu, a to wszystko za sprawą fatalnie sprawującego się bolidu FW42.

Zgodnie z przewidywaniami wszyscy producenci jednostek napędowych przygotowali na drugą część sezonu kolejne ewolucje swoich konstrukcji, które zaliczą debiut podczas wyścigów w Belgii oraz Włoszech. W związku z wprowadzeniem nowych specyfikacji wielu kierowców może się spodziewać solidnego przesunięcia na starcie w związku z nadprogramową wymianą elementów jednostki napędowej.

Zespół McLaren zapowiedział, że na pozostałą część sezonu ich samochód otrzyma zmodyfikowane malowanie, które zostało nazwane MCL34 x Stealth. Na samochodzie pojawi się więcej czerni kosztem pomarańczowego i niebieskiego.

Na oficjalnej stronie Formuły 1 pierwszy raz zostały zaprezentowane zdjęcia z przeprowadzanych w tajemnicy testów aerodynamicznych modelu samochodu wykonanego według planowanych specyfikacji technicznych na sezon 2021.

Stało się to, co było nieuniknione. Pierre Gasly stracił, po zaledwie połowie sezonu, miejsce w zespole Red Bull Racing. Najpoważniejszym kandydatem do objęcia fotela po francuskim kierowcy był do tej pory Daniił Kwiat, który w tym sezonie spisuje się bardzo dobrze, co tylko zwiększało jego szansę na powrót do głównej ekipy Red Bulla. Decyzja Dr Helmuta Marko była jednak zupełnie inna i dość niespodziewana. Czy Alexander Albon zaprezentuję lepszą formę od Pierra Gasly’ego i zdoła zachować fotel w Red Bull Racing na sezon 2020?

Obecny sezon jest kolejnym bardzo trudnym okresem dla ekipy z Grove, a z każdym kolejnym weekendem pojawiają się coraz to nowsze teorie spiskowe dotyczące różnic w bolidach Roberta Kubicy i George’a Russella. Zdaniem starszego inżyniera wyścigowego Dave'a Robsona różnica pomiędzy Polakiem a Brytyjczykiem jest spowodowana lepszym zrozumieniem tegorocznych opon Pirelli, co daje Russellowi dość sporą przewagę nad polskim kierowcą.

Po znakomitym występie w Niemczech kibice Roberta Kubicy oraz zespołu Williams liczyli na podtrzymanie dobrej passy podczas wyścigu na torze Hungaroring. Pomimo że w kwalifikacjach George Russell pokazał rewelacyjną formę, zajmując 16. pozycję, samochód Roberta Kubicy nie pozwalał mu na walkę o wysokie lokaty.

George Russell po raz pierwszy w tym sezonie miał realne szanse na awans do drugiego segmentu kwalifikacji. Choć do tego zabrakło niewiele ponad 5 setnych sekundy, tak Brytyjczyk poczuł, że jego Williams prowadzi się znacznie lepiej niż w poprzednich rundach.

Antonio Giovinazzi otrzymał karę cofnięcia o trzy pozycje na starcie wyścigu o GP Węgier. Jest to konsekwencją przyblokowania Lance'a Strolla podczas pierwszego segmentu sesji kwalifikacyjnej. Włoch rozpocznie więc jutrzejszy wyścig z 17. pola startowego.

Zespół Red Bull Racing mocnym akcentem rozpoczął weekend wyścigowy na Węgrzech. Max Verstappen zarówno w pierwszym, jak i drugim piątkowym treningu był drugi, natomiast Pierre Gasly w popołudniowej sesji był autorem najlepszego okrążenia, ale ostateczne wyniki były zakłócone przez opady deszczu.

Zespół Mercedes nie tak wyobrażał sobie swój domowy wyścig, podczas którego ekipa z Brackley świętowała swój dwusetny start w Grand Prix oraz 125-lecie w sportach motorowych.

© 2011-2019 Motorsport Grand Prix. Wszelkie Prawa Zastrzeżone