Formuła 1

Circuit de Spa-Francorchamps

Żwirowe pułapki w zakręcie Raidillon na torze Spa-Francorchamps

Władze toru Spa-Francorchamps mają nadzieję, że jeszcze w tym roku zatwierdzą plany wprowadzenia żwirowych pułapek w zakręcie Raidillon.

Żwirowe pułapki mają zostać wprowadzone na 24-godzinny motocyklowy wyścig Długodystansowych Mistrzostw Świata FIM, który został zaplanowany na 2022 rok.

Sprawa zyskała nowy rozgłos po poważnej kolizji w ostatnią sobotę, kiedy podczas wyścigu Formuły 2 doszło do ogromnego wypadku, w którym zginął Anthoine Hubert.

"Tor zawsze współpracował z FIA w celu poprawy bezpieczeństwa" - przyznała Nathalie Maillet, szefowa toru Spa-Francorchamps. "Musimy poczekać na raport i przeanalizować dokładnie przyczyny wypadku."

"Pracujemy nad licencją FIM klasy C. Wciąż rozmawiamy z FIA i FIM o homologacji toru. Planowane są prace w Raidillon dla motocyklowego 24-godzinnego wyścigu, który odbędzie się w 2022 roku."

"Strefy wyjazdowe zostaną powiększone i starannie zaprojektowane, aby uniknąć czołowych zderzeń. Nie planujemy modyfikować aktualnego układu Raidillon. Pewne jest jednak, że zainstalujemy żwirowe pułapki. Przepisy dotyczące motocykli są bardziej surowe."

Szefowa obiektu dodała także, że wypadek w ostatnią sobotę nie zagraża przyszłości toru w Formule 1, a wszelkie zmiany dla motocykli będą także dobre dla samochodów.

"Fakt, że tor będzie pasował do motocykli, będzie miał także pozytywny wpływ na samochody. Nadal trwają dyskusje na temat dokładnej lokalizacji żwirowych pułapek, ich głębokości i tego, czy będą pokrywać cała długość zakrętu, czy nie."

"Postaramy się sfinalizować wszystko do końca roku, abyśmy mogli ubiegać się o pozwolenie na budowę."

"Ten wypadek nie podważa przyszłości toru Spa-Francorchamps w Formule 1. To, co się wydarzyło, jest incydentem wyścigowym. Oczywiście wszyscy jesteśmy zasmuceni tym, co się stało. Musimy nadal rozwijać tor" - dodała Maillet.

© 2011-2019 Motorsport Grand Prix. Wszelkie Prawa Zastrzeżone