Formuła 1

Start do wyścigu podczas GP Australii

Zmiany w systemie kar Formuły 1 na sezon 2019

FIA dokonała zmian w systemie kar na sezon 2019 Formuły 1. Nowy system ma zachęcać ukaranych kierowców do wzięcia udziału w kwalifikacjach, gdyż dotychczas każdy z zawodników, który otrzymał karę przesunięcia powyżej piętnastu miejsc za wymianę jednostki napędowej lub poszczególnych elementów, był umieszczany na samym końcu stawki.

W przypadku, gdy ukaranych zostało więcej zawodników, wówczas kolejność startowa ustalana była według kolejności popełnionego przewinienia.

Niestety doprowadziło to do sytuacji, że niektórzy kierowcy opuszczali swoje garaże przed rozpoczęciem sesji treningowej i zatrzymywali się na końcu alei serwisowej z włączonym silnikiem, zapewniając sobie tym samym miejsce przed każdym kolejnym kierowcą dołączającym do kolejki.

Zgodnie ze zmianami na sezon 2019, ukarani kierowcy będą ustawiali się w kolejności w jakiej się zakwalifikowali, co tym samym ma zachęcić ich do uzyskiwania konkurencyjnych czasów w kwalifikacjach zamiast uczestniczyć tylko w Q1 i oszczędzać opony.

FIA zaostrzyła także zasadę 107% - każdy kierowca, który nie zmieści się w tej granicy, a może startować, będzie przesunięty na tył stawki za kierowców, którzy otrzymali karę za wymianę silnika lub elementów jednostki.

Zespoły będą także musiały zapewnić, że procedury obsługi paliwa są identyczne dla testów, jak i dla wyścigów.

Z kolei określone środki ostrożności zapobiegające pożarom mają być stosowane zarówno podczas weekendów wyścigowych, jak i podczas testów. FIA bowiem zauważyła, że nie wszystkie zespoły stosowały te same procedury podczas testów.

Nowe przepisy określają także, że danego kierowcę będzie obowiązywał okres żółtej flagi dopóki nie przekroczy on linii kontrolnej po powrocie samochodu bezpieczeństwa do alei serwisowej. Zadecydowano o wycofaniu tablic z napisem "SC", ale żółte flagi nadal będą pokazywane. Lider ujrzy natomiast zielone światło i flagi dopiero na linii.

Istotną zmianą w przepisach jest także umożliwienie przeprowadzania nieograniczonych symulacji CFD w celu rozwoju samochodu zgodnie z przepisami na sezon 2021.

W przypadku przepisów technicznych, do minimalnej masy dodano 3 kg, zwiększając ją z 740 do 743 kg.

Pliki Cookie

© 2011-2018 Motorsport Grand Prix. Wszelkie Prawa Zastrzeżone