Formuła 1

Lewis Hamilton - Mercedes AMG Petronas / © Mercedes AMG Petronas

Zmiany w konstrukcji w bolidzie zespołu Mercedes podczas drugiej tury testów

Zespół Mercedes zapowiadał wprowadzenie zmian w swojej najnowszej konstrukcji – W10, jednak nikt nie przypuszczał, że mogą być to aż tak radykalne zmiany. Modyfikacje przeszedł praktycznie cały bolid, począwszy od przedniego skrzydła, struktury boczne, aż po sam tył bolidu, czyli tylne skrzydło.

Przednie skrzydło oraz nos

Zespół Mercedes wykonał kolejny krok ewolucyjny w kwestii przedniego płata. Inżynierowie odpowiedzialni za projektowanie tego elementu postanowili jeszcze bardziej zwęzić nos oraz dodać do niego trochę unikatowych kształtów. Całość tego zabiegu ma pomóc w lepszym przypływie powietrza pod oraz za nosem.

Aktualizacji nie ominęły również płaty boczne przedniego skrzydła, które przy końcu obydwu krawędzi zostały skrócone. Ten zabieg był już widoczny w poprzednim sezonie, jednak teraz zostało to udoskonalone i lepiej wkomponowane w całość. Płaty boczne zostały oczywiście skierowane na zewnątrz, tak samo, jak małe wycięcie u góry, którego celem jest ulepszenie przepływu powietrza od skrzydła do płaszczyzny końcowej oraz przedniej osi. Jeżeli chodzi o zewnętrze elementy przedniego płata, to tutaj zespół poszedł w stronę rozwiązania, jakie stosuje zespół Renault. Działanie takie ma na celu wzmocnić przepływanie powietrza.

Ciekawe rozwiązanie Mercedes zastosował na wysokości przedniego zawieszenia. Tuż obok systemu S-Duct pojawiły daje nowe lotki w kształcie litery L.

Sekcje boczne

Jeżeli chodzi o sekcje boczne, widać tutaj duże inspiracje projektami Adriana Neweya, znane z bolidów Red Bulla oraz Toro Rosso. Mowa tu oczywiście o wyprofilowanej pokrywie silnika, która została całkowicie zmodyfikowana względem wersji, którą oglądaliśmy przed tygodniem. Przycięcie w taki sposób pokrywy bocznej silnika, jest korzystne pod kątem lepszego przepływu powietrza nad dyfuzorem.

Zespół zdecydował się także przebudować aerodynamikę tuż za przednimi kołami, która zdecydowanie różni się od tej, która była testowana podczas pierwszej tury przedsezonowych testów.

Tył bolidu oraz podłoga

W kwestii tylnego płata zespół dokonał jedynie kosmetycznych zmian, mało widocznych na pierwszy rzut oka. Główna zmiana dotyczy, skrzydła T, które od teraz jest podwójne.

Podłoga w nowym bolidzie Mercedesa posiada wiele ciekawych nacięć, szczególnie w tylnej części bolidu. Zespoły wprowadzają takie rozwiązania do swoich konstrukcji w celu, poprawy przepływu powietrza.

Pliki Cookie

© 2011-2019 Motorsport Grand Prix. Wszelkie Prawa Zastrzeżone