Formuła 1

Siergiej Sirotkin / © Renault Sport

Siergiej Sirotkin i Jack Aitken uzupełniają skład zespołu Renault

Zespół Renault zatrudnił Siergieja Sirotkina na stanowisko trzeciego i rezerwowego kierowcy, z kolei Jack Aitken będzie pełnił rolę kierowcy testowego. Skład zostanie uzupełniony przez Guanyu Zhou, pełniącego obowiązki kierowcy rozwojowego.

Angażując Sirotkina, zespół Renault wziął pod uwagę jego doświadczenie. W 2016r. był ich kierowcą testowym, a w 2017 trzecim i rezerwowym. Rok temu awansował na etatowego kierowcę w zespole Williams.

Sirokin będzie uczestniczył w tym roku także w FIA WEC razem z zespołem SMP Racing.

"Bardzo się cieszę, że mogę ponownie dołączyć do moich przyjaciół w zespole Renault i powrócić do Formuły 1" - powiedział Siergiej Sirotkin. "Dobrze znam ten zespół, spędziłem w nim cały 2017 rok, zarówno w fabryce jak i garażu. Z niecierpliwością czekam, aby zobaczyć jak bardzo Renault posunęło się w rozwoju samochodu w ciągu ostatniego roku. W poprzednim sezonie rywalizowaliśmy i nie mogłem śledzić pracy od środka. Cieszę się, że mogę dołączyć do zespołu jako trzeci i rezerwowy kierowca, współpracując z Nico Hulkenbergiem i Danielem Ricciardo."

Jack Aitken to z kolei absolwent Renault Sport Academy. Wcześniej startował w serii GP3 oraz mistrzostwach Formuły 2 FIA - to właśnie w tej serii będzie ścigał się w tym roku dla zespołu Campos Racing.

"To wspaniałe uczucie móc kontynuować współpracę z Renault F1, jestem im wdzięczny za tę możliwość" - przyznał Jack Aitken. "Byłem częścią zespołu od 2016 roku, więc pozostanie tutaj na czwarty sezon jest przywilejem. Jestem zdeterminowany, aby odpłacić im się za wiarę we mnie. Kilkukrotnie w zeszłym roku jeździłem już samochodem Formuły 1 i nie mogę się doczekać kiedy zasiądę w Renault R.S. 19 w tym sezonie podczas testów dla młodych kierowców. Dam z siebie wszystko, aby rozwinąć pakiet. W zeszłym roku dużo mówiło się o nauce, ale w tym sezonie czuję się gotowy, aby wykonać tę pracę i osiągnąć zamierzone rezultaty, ponieważ kontynuuję swoją ścieżkę rozwoju w Renault."

© 2011-2019 Motorsport Grand Prix. Wszelkie Prawa Zastrzeżone