Sezon 2021: Rada przedstawiła kolejne regulacje

Sezon 2021: Rada przedstawiła kolejne regulacje

FIA ogłosiła najbardziej znaczące regulacje odnośnie mistrzostw w roku 2021. Sezon ten od samego początku był przedstawiany jako przełomowy. Zmiana odnośnie różnic technologicznych i finansowych między zespołami okazała się niejedynym powodem. Wzięto też pod uwagę wiele zeszłorocznych wydarzeń i oficjalnie przedstawiono listę najważniejszych decyzji.

Do celów należą m.in. zmiany w profilach przednich skrzydeł, aby zapobiec tzw. spłukiwaniu powietrza, które doprowadziłoby do poważnej dyskusji w zakresie ogólnych celów pozwalających samochodom ścigać się bliżej. Ma to dać możliwość poprawy widowiska i łatwiejszego podążania za innymi samochodami, a w efekcie łatwiejsze wyprzedzanie.

Poza tym postanowiono zrobić ukłon w stronę zespołów odnośnie współpracy ze sponsorami. Zmodyfikowane zostaną  płaty czołowe przedniego skrzydła, górną część nadwozia i płaty boczne tylnego skrzydła, aby udostępnić więcej przestrzeni do umieszczania reklam.

Zadecydowano również o „drastycznej poprawie wytrzymałości i pochłaniania energii podwozia przed uderzeniami z przodu, z boku i z tył” – zmiana ta powstała przede wszystkim z myślą o tragicznym wypadku podczas zwodów Formuły 2 na torze Spa, gdzie śmiertelnemu wypadkowi uległ Anthoine Hubert, a Juan Manuel Correa doznał poważnych obrażeń nóg.

Inną kwestią w celu poprawy bezpieczeństwa jest wprowadzenie szeregu aktualizacji, aby znacząco kontrolować przepływ wysokiego napięcia w samochodach i przeciwdziałanie wypadkom z powodu porażenia prądem.

Ogłoszono również dostawcę sprzętu z zakresu czujników ciśnienia i temperatury w obrębie jednostek napędowych – została nią brytyjska  firma Kulite i umowa o współpracy będzie obowiązywać przynajmniej do sezonu 2023.