Formuła 1

Daniel Ricciardo - Renault F1 Team

Renault z podwójnymi punktami w GP USA. Świetny wynik Daniela Ricciardo

Zespół Renault w dobie ostatnich problemów i niepewnej przyszłości w królowej sportów motorowych może być zadowolony z pozytywnego rezultatu swoich kierowców podczas niedzielnej rywalizacji na teksańskim obiekcie Circuit Of The Americas.

Zawodnicy ekipy z Enstone podobnie jak w Meksyku ukończyli niedzielne zmagania w czołowej dziesiątce. Tym razem zdobycz punktowa była jednak bardziej okazała. Żegnający się z Formułą 1 Nico Hulkenberg, który najprawdopodobniej w przyszłym roku będzie startował regularnie w serii DTM, ukończył niedzielny wyścig na dziewiątej pozycji. Lepszym wynikiem od Niemca kolejny raz w tym sezonie wykazał się Daniel Ricciardo, który ukończył rywalizację na bardzo wysokim szóstym miejscu.

Ostatnie pozytywne rezultaty ekipy z Enstone to coś, czego ten zespół potrzebował od dawna. Niepewna przyszłość oraz sprawa dotycząca nielegalnego balansu hamulców stosowanego przez Renault w dużym stopniu stawiały znak zapytania w sprawie przyszłości tego fabrycznego zespołu. Ostatnie solidne zdobycze punktowe oraz wypowiedzi medialne szefa ekipy jasno stwierdzają, że Renault nie opuści w najbliższym czasie królowej motorsportu.

Podczas weekendu w Austin francuski zespół poinformował o dość sporych zmianach, które dotknęły dział odpowiedzialny za aerodynamikę. Do zespołu wkrótce dołączy m.in. Pat Fry, który będzie bardzo mocnym wzmocnieniem dla Renault. Francuzi zaznaczają, że są to zmiany, które mają uderzyć głównie w konstrukcję szykowaną na sezon 2021, ale nie da się ukryć, że w ekipie z Enstone jest spory niedosyt po tegorocznej przegranej rywalizacji z McLarenem.

Daniel Ricciardo przyznał po wyścigu, że rywalizacja na torze w Austin była jedną z lepszych rund w obecnym roku zarówno dla niego, jak i zespołu Renault. Australijczyk zaznacza również, że szóste miejsce to przede wszystkim zasługa agresywnej strategii, która przyniosła zamierzony skutek.

W tym roku mieliśmy kilka fajnych wyścigów, ale dzisiejszy wyścig śmiało mogę określić mianem jednego z lepszych” - powiedział Daniel Ricciardo.

„Od początku mieliśmy plan pojechać z bardzo agresywną strategią, która polegała tylko na jednej wizycie w alei serwisowej. Ryzyko się opłaciło i minąłem linię mety na szóstej pozycji”.

„W końcowej fazie wyścigu mieliśmy jednak sporo nerwów. Kierowcy, którzy postanowili przejechać wyścig na bezpiecznej dwupostojowej strategii, bardzo szybko zbliżali się do mnie. Ostatecznie moje tempo było wystarczające, aby nie stracić w tym momencie żadnej pozycji”.

„Mieliśmy jasno postawione cele na niedzielę i udało się je zrealizować. Pokonałem dziś dwójkę kierowców McLarena, co jest świetnym rezultatem, patrząc na ich rozwój i dyspozycję na tym torze. To był naprawdę dobry wyścig, w którym pokazaliśmy bardzo dobre tempo. Na szczególną uwagę zasługuję mój pojedynek z Lando Norrisem, który bardzo mi się podobał”.

„Wywozimy z USA solidne punkty, co jest dobrym prognostykiem na przyszłość. Cieszy mnie również bardzo fakt, że mój partner z zespołu Nico Hulkenberg także uplasował się kolejny raz w czołowej dziesiątce” - podsumował Daniel Ricciardo.

Nico Hulkenberg również nie krył swojego zadowolenia po ukończeniu rywalizacji na dziewiątej pozycji. Niemiec zaznaczateż, że jego ostateczna pozycja mogła być lepsza, gdyby nie problemy z początku wyścigu.

„Jestem bardzo szczęśliwy z wyniku, który udało mi się wykręcić” - powiedział Nico Hulkenberg.

„Moja ostateczna pozycja mogła być lepsza, gdyby nie problemy z początkowej fazy wyścigu. Na starcie straciłem kilka pozycji, które udało mi się na szczęście stopniowo odzyskiwać w trakcie wyścigu. Druga część wyścigu była zdecydowanie lepsza”.

„Wraz z zespołem postanowiliśmy przejechać wyścig na dwa postoje. Uważam jednak, że ta decyzja została podjęta lekko za późno, co w pewnym sensie skomplikowało mi wyścig. Po każdym postoju mieliśmy fajne tempo i mogłem rywalizować z innymi na torze, co było bardzo pozytywnym akcentem tego weekendu” - podsumował Nico Hulkenberg.

© 2011-2019 Motorsport Grand Prix. Wszelkie Prawa Zastrzeżone