Red Bull i Honda wprowadzają duże poprawki przed GP Francji

Japoński producent jednostek napędowych potwierdził, że kierowcy Red Bulla oraz Daniił Kwiat otrzymają podczas weekendu wyścigowego we Francji nową specyfikację silnika Hondy. Jest to druga aktualizacja jednostki napędowej Hondy w tym sezonie. Modyfikacje przygotowane na GP Francji dotyczą głównie silnika spalinowego oraz turbosprężarki.

Daniił Kwiat w związku z przekroczeniem limitu dotyczącego wymiany jednostek napędowych będzie startował do niedzielnego wyścigu z końca stawki. Alexander Albon będzie w ten weekend korzystał ze starszej specyfikacji silnika. Zespół Toro Rosso postanowił nie instalować w bolidzie Albona nowej specyfikacji, ponieważ wiązałoby się to z karą. Kierowcy Red Bulla natomiast mieszczą się nadal w limicie, więc nie zostaną ukarani za wymianę jednostek.

Dyrektor techniczny Hondy Toyoharu Tanabe zaznaczył, że nowa specyfikacja silnika będzie o wiele wydajniejsza niż jego poprzednia wersja.

"Przed nami bardzo gorący okres. F1 wraca do Europy, gdzie czeka nas istny maraton. Pięć wyścigów w ciągu siedmiu tygodni to będzie spore wyzwanie dla wszystkich zespołów i producentów jednostek napędowych" - powiedział Toyoharu Tanabe.

"Przed nami wyścig na torze Paul Ricard, który charakteryzuje się długimi prostymi oraz sekwencjami wolnych i szybkich zakrętów. Właśnie na to GP przygotowaliśmy specyfikacje 3.0 naszej jednostki napędowej, z której będą korzystać kierowcy Red Bulla oraz Daniił Kwiat."

"Wprowadzając trzecią specyfikację skupiliśmy się głównie na poprawie wydajności. Poprawiony został silnik spalinowy oraz turbosprężarka. Dane, które udało nam się zebrać, jasno obrazują, że nowa specyfikacja będzie o wiele wydajniejsza. Jesteśmy jednak świadomi, że do czołowych zespołów jeszcze nam trochę brakuje. Mimo tego systematycznie robimy kroki w przód, co jest bardzo pozytywne dla całego naszego zespołu."

"W trakcie pozostałej części sezonu nadal będziemy udoskonalać nasz tegoroczny silnik, więc nie jest to ostatnia aktualizacja naszej jednostki napędowej” - podsumował Toyoharu Tanabe.

Głos w sprawie jednostki napędowej Hondy kolejny raz zabrał Max Verstappen, który uważa, że dysproporcja między Hondą a Ferrari na prostych wynosi około jednej sekundy.

"Honda cały czas stawia solidne kroki w przód zarówno pod kątem niezawodności, jak i wydajności. Niestety nadal tracimy bardzo dużo czołówki. Z danych wynika, że na prostych tracimy do Ferrari około jednej sekundy. Obdarzyliśmy Hondę wielkim zaufaniem i jesteśmy świadomi, że wejście na szczyt wymaga czasu" - powiedział Max Verstappen.

Prócz poprawek dotyczących jednostki napędowej Red Bull w trakcie weekendu wyścigowego we Francji będzie korzystał z dużego pakietu poprawek, który głównie będzie dotyczył pakietu aerodynamicznego. W czwartek na torze Paul Ricard można było dostrzec m.in. nowy profil lusterek oraz nowe felgi ze zmodyfikowanymi nakrętkami.