Formuła 1

Christian Horner i Masashi Yamamoto

Przyszłość Hondy w F1 zależna od kosztów programu silnikowego

Jak będzie wyglądała przyszłość Hondy w Formule 1 i czy japoński producent utrzyma swój program silnikowy po sezonie 2020? Coraz częściej padają takie pytania, jednak jest to zależne od tego, czy uda się ograniczyć koszty programu, przy zachowaniu obecnego rozwoju i utrzymaniu osiągów.

Honda powróciła do Formuły 1 w 2015 roku, dołączając do zespołu McLaren, jednak to partnerstwo nie przetrwało zbyt długo i po trzech latach wspólnych startów obie firmy postanowiły się pożegnać, czego przyczyną były słabe osiągi jednostki napędowej Hondy.

Japoński producent nie poddał się tak łatwo i pozostał w Formule 1, początkowo z zespołem Toro Rosso, a następnie rozpoczął dostarczanie jednostek napędowych ekipie Red Bull Racing. Wysiłki z trzech stron w sezonie 2019 przyniosły jednak efekty, czego dowodem są trzy zwycięstwa ekipy z Milton Keynes.

Mimo że zwycięstwo jest dla Hondy priorytetem i rozwój idzie w dobrym kierunku oraz pojawiają się pierwsze sukcesy, firma musi podjąć odpowiednie kroki i przeanalizować koszty po sezonie 2020.

"Zaczęliśmy obliczać, ile to będzie kosztować w związku z przyszłymi przepisami" - powiedział dyrektor zarządzający Hondy, Masashi Yamamoto, w rozmowie z Motorsport.com.

"Zauważyliśmy, że jest to obecnie bardzo trudne dla wszystkich producentów samochodów, ze względu na zmianę środowiska w zakresie elektryfikacji."

"Podsumowujemy więc koszty rozwoju i prowadzimy wewnętrzne dyskusje."

Yamamoto przyznaje, że Formuła 1 po 2020 roku będzie musiała być opłacalna, aby Honda nadal mogła być zaangażowana, co oznacza, że firma będzie musiała wydawać mniej, przy zachowaniu rozwoju i dążenia do sukcesu.

"To pozytywne mieć dobre wyniki, jednak ważniejsza jest równowaga kosztów. Musimy przeznaczyć duży budżet, aby przyspieszyć nasz rozwój i dogonić najlepszych graczy."

"Planujemy utrzymać obecny stan i jednocześnie obniżyć koszty" - dodał.

© 2011-2019 Motorsport Grand Prix. Wszelkie Prawa Zastrzeżone