Formuła 1

Zandvoort Circuit

Przebudowa toru Zandvoort zgodnie z harmonogramem

Na pięć miesięcy przed organizacją Grand Prix Holandii na torze Zandvoort, światło dzienne ujrzały aktualne zdjęcia z budowy, jaka ma miejsce na holenderskim obiekcie, który w dniach 1 - 3 maja będzie gościł powracającą w tamten obszar Europy Formułę 1.

Na zdjęciach można zaobserwować postępy jakie zostały poczynione w budowie. Na miejscu nadal znajdują się ciężkie maszyny, a obwód Zandvoort zaczyna nabierać widocznych kształtów. Pod torem zainstalowano tunele, padok poszerzono i wypoziomowano, a ogólny obwód toru został zmieniony w niektórych miejscach, podobnie jak żwirowe pobocza.

Zmieniono także nachylenie dwóch zakrętów toru, podobnie jak ma to miejsce na "owalach", ale w mniejszym stopniu. Ma to sprawić, że owe zakręty będzie można pokonywać z większą prędkością. Przechył zakrętów ma wynosić 18 stopni.

Zdaniem szefostwa toru, nowy charakter obiektu ma sprawić, że będzie on jednym z najbardziej wymagających w Europie, a może i na świecie.

"W styczniu 2017 roku, Formula One Management, złożyło swoją pierwszą wizytę na Zandvoort" - mówił Erik Weijers, główny dyrektor sportowy toru. "We wrześniu 2018 roku Charlie Whiting, który niestety zmarł, po raz pierwszy odwiedził tor w imieniu FIA. Wykonano wiele pracy, aby to wszystko się stało, a postęp jest widoczny każdego dnia."

Pierwszego grudnia włodarze toru złożyli lokalnym władzom Zandvoort oficjalny wniosek o zezwolenie na organizację imprezy, z odpowiednim wyprzedzeniem, aby dać wszystkim stronom odpowiedni czas i sprawić, aby Zandvoort spełniał najwyższe standardy.

Wraz z włoską firmą Studio Dromo, która posiada spore doświadczenie w tym obszarze, włodarze toru starali się zachować jego szczególny charakter, jednocześnie wprowadzając pewne modyfikacje, jak w przypadku wspomnianych wcześniej dwóch zakrętów - Hugenholtzbocht i Arie Luyendijkbocht.

Modyfikacje toru zostaną ukończone już w lutym, a po nich nastąpią kolejne prace instalacyjne.

© 2011-2019 Motorsport Grand Prix. Wszelkie Prawa Zastrzeżone