Formuła 1

Renault F1 Team R.S.19

Prezentacja bolidu Renault R.S.19 pod kątem technicznym

Kolejnym zaprezentowanym bolidem na sezon 2019 jest samochód zespołu Renault. Tegoroczny model nosi nazwę R.S.19. W poniższym tekście tradycyjnie zajmiemy się wszystkimi szczegółami pod kątem technicznym, jakie udało nam się dostrzec podczas wtorkowej prezentacji.

Podwozie

Podwozie bolidu R.S.19, w którym ścigać się będą w sezonie 2019 Nico Hulkenberg oraz Daniel Ricciardo, zostało stworzone z włókna węglowego i aluminium. Produkowanie podwozia z takich materiałów, jest najlepszym rozwiązaniem, ponieważ, są one bardzo wytrzymałe i lekkie, co jest bardzo ważne w czasach, kiedy każdy dodatkowy ciężar ma ogromne znaczenie.

Przednie zawieszenie

Górne i dolne wahacze zostały wykonane z włókna węglowego. Przednia część zawieszenia jest połączona drążkiem skrętnym i amortyzatorami, które są zamontowane wewnątrz przedniej części monokoku.

Tylne zawieszenie

Wahacze tylnego zawieszenia zostały również wykonane z włókna węglowego. Wahacze z tyłu bolidu są zamontowane poprzecznie, natomiast amortyzatory zamontowane są wewnątrz obudowy osłaniającej skrzynie biegów.

Skrzynia biegów

8-biegowa, półautomatyczna przekładnia z biegiem wstecznym. Skrzynia biegów posiada system "Quickshift", który ma na celu minimalizować czas zmiany biegów.

Jednostka napędowa

Zespół Renault, wraz z wprowadzeniem od tego sezonu trybu ataku, przygotowało również na ten sezon całkowicie nową jednostkę napędową. Francuzi przyznali, że ich tegoroczny silnik Renault E-Tech 19, ma ponad 950 koni mechanicznych mocy. Względem Ferrari i Mercedesa, do których mieli zbliżyć się podczas tego sezonu, nie wygląda to dobrze, czego przyczyną jest duża strata mocy. Łączna waga nowej jednostki napędowej wynosi 145 kilogramów.

Renault F1 Team R.S.19

Elementy na sezon 2019

Z grafik dostarczonych przez francuski zespół możemy zauważyć ciekawe rozwiązania w kwestii przedniego skrzydła. W przypadku innych ekip, które już zaprezentowały swoje bolidy, możemy zauważyć drobne, choć zgodne z regulaminem elementy, na przedniej części płata. W Renault te elementy zaczynają się dość głęboko, a początkowa część skrzydła jest płaska. Nos bolidu pozostał bez zmian, lecz wszystko może się zmienić podczas testów lub pierwszego wyścigu sezonu.

Renault F1 Team R.S.19

Sekcje boczne R.S.19 zostały bardzo rozbudowane. Boczne wloty do chłodnic są zdecydowanie podniesione. Zespół Renault skopiował w pewien sposób zeszłoroczny pomysł Red Bulla i umieścił w okolicach chłodnic kilka elementów aerodynamicznych.

Do zmian doszło także przed wlotami powietrza do chłodnic, gdzie elementy zostały zmniejszone, jednak dla celów reklamowych wydłużone.

Renault F1 Team R.S.19

Ważnym szczegółem jest także kwestia chłodzenia hamulców w najnowszym bolidzie Renault - wloty powietrza są bardzo duże, natomiast w ich okolicach nie ma żadnych dodatkowych elementów, co jest spowodowane nowym regulaminem.

Mocowanie lusterek oraz ich nowe położenie to kolejny gorący temat i miejsce do wkomponowania drobnych elementów aerodynamicznych. W przypadku Renault, w okolicach lusterek, znajdują się dwa drobne elementy.

Jeżeli chodzi o tył bolidu, to można dostrzec, że tylna oś jest zdecydowanie podniesiona. Na tylnym płacie trudno dopatrzyć się niezwykłych elementów. Został on powiększony zgodnie z nowymi regulacjami technicznymi. Skrzydło jest podtrzymywane przez podwójny spornik.

Renault F1 Team R.S.19

Pliki Cookie

© 2011-2019 Motorsport Grand Prix. Wszelkie Prawa Zastrzeżone