Formuła 1

Aston Martin Red Bull Racing RB15

Prezentacja bolidu Red Bull Racing RB15 pod kątem technicznym

Red Bull Racing jest kolejnym zespołem, który pokazał światu swój bolid przygotowany na sezon 2019. Tegoroczna maszyna nosi nazwę RB15. Zespół Red Bulla, podobnie jak w przypadku ekipy Mercedesa, odbył na torze Silverstone, dzień filmowy, podczas którego zespół mógł pokonać 100 km.

W poniższym tekście zajmiemy się oczywiście stroną techniczną i jej detalami, które udało się dostrzec na grafikach komputerowych oraz zdjęciach z toru Silverstone. Podobnie jak w przypadku Mercedesa, bolid jest kompletny, posiada wiele ciekawych elementów.

Aston Martin Red Bull Racing RB15

Przednie skrzydło

Red Bull Racing zawsze zaskakiwał wszystkich nowinkami technicznymi, które wychodziły spod ręki Adriana Neweya. W tym roku Red Bull zaprezentował ciekawe przednie skrzydło, które charakteryzuje się wieloma elementami aerodynamicznymi, szczególnie w jego samym środku, gdzie powierzchnia w innych bolidach jest pusta. Nos bolidu tradycyjnie posiada wlot powietrza.

Nowością jest ciekawy projekt wylotu, systemu S-Duct, który jest w kształcie prostokąta. Być może, będzie to kolejne genialne rozwiązanie inżynierów Red Bulla.

Aston Martin Red Bull Racing RB15

Sekcje boczne

Pierwszą rzeczą, która rzuca się w oczy, patrząc na RB15 i jego boczne strefy, są to zdecydowanie zmniejszone i podniesione wloty do chłodnic, przy których zastosowano sekcje aerodynamiczne.

Kolejnym ważnym tematem w tym sezonie, są lusterka, a dokładnie ich mocowanie. Wiele ekip stara się zastosować takie mocowanie, aby uzyskać jeszcze lepszy przepływ powietrza wokół bolidu. W RB15 lusterka są połączone z konstrukcją przez dwa połączone ze sobą elementy, jest to dość ciekawe rozwiązanie.

Aston Martin Red Bull Racing RB15

Tylne skrzydło

Zespół Red Bull Racing nie zaprezentował grafiki, która dobrze pokazywałaby budowę tylnego płatu. Z jego zauważalnych cech można dostrzec, że skrzydło posiada pojedynczy wspornik podtrzymujący. Charakterystyczną cechą, której zabrakło na pozostałych prezentacjach (prócz Mercedesa), jest zamontowanie na tylnym skrzydle oświetlenie, które jest obowiązkowe od tego sezonu.

Jednostka napędowa

Jest to kluczowa zmiana w tegorocznym Red Bullu. Zespół postanowił porzucić silniki Renault i przejść na jednostki napędowe japońskiego producenta. Jak zauważyło wielu ekspertów, tylna pokrywa silnika jest zdecydowanie inna niż było to w przypadku współpracy Austriaków z Francuzami. Kształt tej pokrywy ma oczywiście pomóc w lepszym przepływie powietrza przez bolid.

Ważną zmianą jest również zmiana kształtu górnego wlotu powietrza, jest to o tyle kluczowa zmiana, że silnik Hondy lubi się przegrzewać, więc zapotrzebowanie na powietrze będzie tym bardziej potrzebne w przypadku jednostki japońskiego producenta.

© 2011-2019 Motorsport Grand Prix. Wszelkie Prawa Zastrzeżone