Formuła 1

Mercedes-AMG F1 W10 EQ Power +

Prezentacja bolidu Mercedes W10 pod kątem technicznym

Zespół Mercedesa jako pierwszy w tym roku zaprezentował fizycznie swój bolid W10 EQ Power +, który został sprawdzony na torze Silverstone podczas dnia filmowego.

W porównaniu do poprzednika Mercedes-AMG F1 W10 EQ Power + został znacząco zmieniony. Większość tych modyfikacji wynikała ze zmian w regulaminie technicznym na sezon 2019 Formuły 1.

Zaprezentowany na torze w Silverstone najnowszy bolid Mercedesa, jest niemal kompletnym bolidem, gotowym na start w testach. Bolid posiada takie szczegóły jak np. tylne światła zamontowane na tylnym skrzydle. Jeżeli chodzi o przedni płat W10, to tradycyjnie w okolicach nosa, pojawiają się elementy aerodynamiczne, do których zespół Mercedesa nas już przyzwyczaił. W10 nie posiada na nosie charakterystycznej dla innych ekip tzw. wypustki. Na przednim skrzydle pojawiły się również czujniki monitorujące temperaturę opon, co ciekawe ma on kształt, który powinien wpłynąć jeszcze bardziej pozytywnie na przepływ powietrza. Płaty przedniego skrzydła zostały ustawione pod dość "agresywnym" kątem, który ma pomóc jeszcze lepiej rozprowadzić powietrze wokół bolidu. Panele boczne przedniego płatu, posiadają lekkie zakrzywienie, do tego rozwiązania już trzeba się będzie przyzwyczaić w tym sezonie.

Mercedes-AMG F1 W10 EQ Power +

Jeżeli chodzi o sekcje boczne niewiele się tu zmieniło. Boczne wloty do chłodnic, uległy minimalnym zmianom, ciężko widoczne na pierwszy rzut oka. Lusterka posiadają dwa elementy łączące, co jest ciekawym rozwiązaniem, które znając inżynierów Mercedesa, przyniesie zamierzony efekt, jakim jest poprawa przepływu powietrza. Nowością są również nowe owiewki, zamontowane przed wlotami do chłodnic.

Tylne skrzydło jest bardzo rozbudowane - posiada podwójne mocowanie oraz ciekawe nacięcia w kilku miejscach. Nie mogło zabraknąć również słynnego skrzydła "T". Jeżeli chodzi o płaty boczne, są one bardzo uproszczone, czego wymaga regulamin techniczny.

"Zmiany w regulaminie technicznym są zarówno szansą, jak i zagrożeniem dla zespołów. Jeżeli posiadasz dobrą ekipę ludzi, którzy dobrze radzą sobie z presją czasu i mają wiele innowacyjnych pomysłów, możesz wtedy wyjść zwycięsko z tego pojedynku, jeśli jest przeciwnie i nie będziesz w stanie wykorzystać nowych przepisów, będziesz przegrany w trakcie sezonu."

"Mimo że w sezonie 2019 limit wagowy został podniesiony o 10 kg, to w dalszym ciągu jest to wyzwanie dla obecnej generacji bolidów F1. Większość elementów z sezonu 2018 została rozebranych na czynniki pierwsze i poddane dogłębnej analizie, która miała na celu zmniejszenie ich wagi" - powiedział szef techniczny Mercedesa James Allison.

Mercedes-AMG F1 W10 EQ Power +

Pomimo znacznych zmian w wielu obszarach samochodu, W10 zachowuje również niektóre cechy swoich poprzedników, ponieważ ogólna budowa i rozstaw osi pozostają takie same.

"Każdy element pochodzący z sezonu 2018, jest bardziej dopracowany i jest bardziej smukły. Każda taka zmiana pozwala nam poprawić wydajność aerodynamiczną."

Jednostka napędowa

Zespół Mercedes z kolejnym sezonem idzie naprzód, jeśli chodzi o rozwój swojej jednostki napędowej. Zmiany w tegorocznej jednostce dotknęły przede wszystkim chłodzenia silnika, takie działanie ma pozwolić na zwiększenie wydajności silnika. Specjaliści Mercedesa zajęli się również poprawą systemu spalania oraz systemem ERS.

"Wprowadziliśmy zmiany w naszym silniku, szczególnie pod kątem systemu chłodzenia, zmiany te mają nam zapewnić jednakowo korzyści w postacie większej efektywności naszego silnika, ale też korzyści aerodynamiczne. Wprowadziliśmy również zmiany w przypadku systemu ERS, który dzięki wprowadzeniu kilku modyfikacji może pracować jeszcze lepiej w trybie wyścigowym, niż do tej pory" - powiedział Andy Cowell, dyrektor zarządzający silnikami Mercedes-AMG.

Mercedes-AMG F1 W10 EQ Power +
© 2011-2019 Motorsport Grand Prix. Wszelkie Prawa Zastrzeżone