Formuła 1

McLaren F1 Team MCL34

Prezentacja bolidu McLaren MCL34 pod kątem technicznym

W czwartek 14 lutego światło dzienne ujrzał najnowszy bolid McLarena - MCL34. Nowy bolid Brytyjskiej ekipy w zapowiedziach inżynierów miał nas zaskoczyć swoimi innowacyjnymi rozwiązaniami pod kątem aerodynamiki i tak też się stało.

Przednie skrzydło i nos

Przednie skrzydło w modelu MCL34 zawiera wiele bardzo ciekawych rozwiązań pod kątem aerodynamiki. Pierwszą z nich jest nos, który posiada dwa boczne wloty powietrza, plus dodatkowo jeden w samym centrum nosa. Ważnym aspektem jest szerokość nosa, który został zmniejszony względem tego, co mogliśmy oglądać w zeszłorocznej konstrukcji.

McLaren F1 Team MCL34

Jeżeli chodzi o boczne strefy przedniego skrzydła, składa się z pięciu płatów, generujących odpowiedni przepływ powietrza, na zdjęciach dostarczonych przez Brytyjczyków, możemy dostrzec cztery łopatki (po dwie na stronę), które znajdują się w dolnej części skrzydła. Płat boczny jest lekko zagięty i nie posiada dodatkowych elementów aerodynamicznych. Przy mocowaniu kamer, na przodzie bolidu, zespół zamontował dodatkowe małe łopatki, które mają służyć oczywiście w lepszym przepływie powietrza.

Kolejnym ciekawym rozwiązaniem, jest umiejscowienie czujnika, który ma za zadanie monitorować prace opon. W przypadku MCL34, został on zamontowany na najwyższym płacie przedniego skrzydła, jest to dość ciekawe rozwiązanie i zdecydowanie inne od reszty stawki.

McLaren F1 Team MCL34

Sekcje boczne

Boczne strefy MCL34 są bardzo rozbudowane, zgodnie z tym, co zapowiadali inżynierowie zespołu. Pierwszą rzeczą, która rzuca się w oczy, jest element, którego jeszcze w F1 nie było - mowa tu skrzydle tuż za przednimi oponami. Tuż za nim znalazły się dodatkowe skrzydełka, które mają za zadanie w odpowiedni sposób pokierować strugę powietrza.

Podniesienie chłodnic w tym sezonie staje się powoli normą, tak też również stało się w przypadku McLarena. Uwagę przykuwa na pewno rozmiar chłodnic, które względem MCL33, zostały zdecydowanie powiększone. Powiększenie tego elementu pozwoli dostarczać do jednostki napędowej Renault, jeszcze więcej powietrza, co będzie wpływało pozytywnie na chłodzenie silnika. Górny wlot powietrza pozostał na pierwszy rzut oka nieruszony i wygląda identycznie jak w MCL33.

Charakterystyczną cechą dla nowego McLarena, jest bardzo duża ilość wcięć na całej długości bolidu, szczególnie w oczy rzucają się liczne wcięcia na bocznych częściach podłogi.

McLaren F1 Team MCL34

Tylna sekcja bolidu

Pierwszą zmianą w tegorocznej konstrukcji, jest wprowadzanie podwójnego wspornika, przy tylnym skrzydle, a także sama jego budowa, która jest oparta na konstrukcji bolidu jedynie w czołowej jego części. Środkowa oraz tylna część bocznych stref tylnego skrzydła została odpowiednio wyprofilowana i składa się z kilku wcięć.

W oczy rzuca się również pomysł zaprezentowany w tegorocznych bolidach Mercedesa oraz Red Bulla. Mowa tu o zredukowaniu pokrywy silnika.

© 2011-2019 Motorsport Grand Prix. Wszelkie Prawa Zastrzeżone