Formuła 1

Max Verstappen - Aston Martin Red Bull Racing

Pirelli nie zaneguje decyzji o pozostaniu przy ogumieniu w specyfikacji 2019

Szef do sprawy wyścigów samochodowych w Pirelli, Mario Isola przyznał, że nie będzie sprzeciwiał się woli kierowców, jeśli zdecydują się na kontynuowanie pracy z tegorocznymi oponami. Jeśli jednak taka decyzja zapadnie, będzie domagał się wyjaśnień, dlaczego odrzucono zmiany w konstrukcji przygotowywane na sezon 2020.

Krótkie testy nowych opon podczas tegorocznego GP Stanów Zjednoczonych nie przyniosły pożądanych dobrych rezultatów. Zespoły, które zdecydowały się wypróbować nowe ogumienie, skarżyły się na ich złą pracę oraz przyczynianie się do pogarszania osiągów i czasów kierowców. Kolejny test zostanie przeprowadzony po GP Abu Zabi i zakończeniu sezonu 2019, po którym – być może w wyniku głosowania przeprowadzonego przez FIA – zostanie podjęta ostateczna decyzja w tej sprawie. Jeśli większość zespołów będzie przeciwna wprowadzeniu zmian, w przyszłym roku nadal będą obowiązywać obecne rodzaje mieszanek.

Chcemy dokładnie sprawdzić nowe konstrukcje w Abu Zabi. Po teście przeanalizujemy dane, a zespoły mogą pozostać przy tegorocznych oponach, jeśli 70 procent z nich będzie tego samego zdania” – powiedział Mario Isola.

Jeśli decyzja ta zostanie podjęta w oparciu o dowody techniczne, z których wynika, że opony z 2019 roku pracują lepiej niż te z 2020, wówczas nie będziemy mieli żadnego problemu z utrzymaniem obecnych mieszanek. Jest to dobry produkt, więc nie ma powodów, by sprzeciwiać się takiemu rozwiązaniu”.

Musimy jednocześnie zrozumieć, dlaczego potrzebowaliśmy roku na prowadzenie testów, po których otrzymaliśmy niekorzystny wynik. To bardzo ważne pod kątem przyszłości” – dodał.

Według Isoli problemy mieszanek przygotowywanych na przyszły rok, jakie objawiły się podczas weekendu w Austin, były spowodowane niską temperaturą oraz nieodpowiednimi ustawieniami samochodu, które nie współgrały z odmienną konstrukcją opon. Dlatego testy w Abu Zabi powinny przynieść bardziej relatywne rezultaty ze względu na panujący tam cieplejszy klimat.

Występy w Austin nie były reprezentatywne nie tylko z powodu niesprzyjających warunków pogodowych. W czasie weekendu wyścigowego nikt nie miał czasu, by skupić się na ustawieniu odpowiedniej i optymalnej konfiguracji, a opony te zmieniają trochę balans samochodu” – mówił Isola.

Wyjaśnił również, że przyszłoroczne ogumienie ma inny profil, przez co pakiet aerodynamiczny bolidu również musi ulec odpowiednim zmianom. Nowa konstrukcja będzie także przeciwdziałać wzrostowi ciśnienia w oponach i będzie odporniejsza na zużycie.

© 2011-2019 Motorsport Grand Prix. Wszelkie Prawa Zastrzeżone