Formuła 1

Siergiej Sirotkin - Renault

Pierwsze testy opon pod 18-calowe felgi w Formule 1 zakończone

W piątek zakończyły się dwudniowe testy nowych opon Pirelli pod 18-calowe felgi, które zadebiutują w Formule 1 w sezonie 2021. Siergiej Sirotkin na torze Paul Ricard przejechał na nich 213 okrążeń.

Królowa sportów motorowych, idąc z duchem czasu, postanowiła wprowadzić większe koła już od sezonu 2021. Zanim jednak zadebiutują one w Formule 1, tak w przyszłym roku swoistym testem będzie Formuła 2. Podczas minionego GP Włoch Jean Alesi po raz pierwszy zademonstrował, jak nowe koła będą prezentować się na torze.

W czwartek oraz piątek odbyły się na torze Paul Ricard natomiast pierwsze testy opon przygotowanych pod 18-calowe felgi. Pirelli w każdym sezonie ma do swojej dyspozycji 25 dni testowych ogumienia, a w tym roku kilka z nich wykorzysta właśnie na nowe ogumienie na rok 2021. We Francji, za kierownicą zmodyfikowanego samochodu Renault R.S.18, zasiadł kierowca rezerwowy ekipy, Siergiej Sirotkin. Rosjanin przejechał produktywne 213 okrążeń. 

„Do testów 18-calowych opon Renault dostarczyło zmodyfikowany samochód Renault z 2018 roku, którym jechał Siergiej Sirotkin. To historyczny moment” – mówił Mario Isola, szef Pirelli. „Zgodnie z oczekiwaniami zakończyliśmy nasz zaplanowany program obejmujący 213 okrążeń z 18-calowymi oponami przez dwa dni. Było to bardzo użyteczne dla nas, by po raz pierwszy przyjrzeć się nowej generacji opon i rozpocząć kształtowanie ścieżki rozwoju, którą będziemy podążać przez resztę tego i kolejnego roku”.

„Oczywiście, ciężko jest wiele odczytać w tym teście, ponieważ ciągle są to wczesne dni, ale zebraliśmy wszystkie wstępne dane, które chcieliśmy w dobrych warunkach pogodowych. Tak więc bardzo dziękuję Renault oraz Siergiejowi za ich dostępność” – dodał Isola.

Choć dla Pirelli bardzo ważne są opony przygotowane pod 18-calowe felgi, tak producent ogumienia nie zapomina o rozwoju mieszanek na przyszły sezon. Równolegle więc odbywały się prace badawcze nad oponami 13-calowymi. Kierowcą Mercedesca W10 - po raz pierwszy i po raz ostatni w tym sezonie - został Esteban Ocon. Francuz, który od przyszłego sezonu będzie zawodnikiem Renault, przejechał 212 okrążeń toru Paul Ricard.

„Debiut naszych 18-calowych opon, które zmienią oblicze Formuły 1, odbył się wraz z naszym najnowszym testem rozwojowym 13-calowych opon na przyszły rok”.

„Dzięki Estebanowi Oconowi i Mercedesowi w ciągu dwóch dni pokonaliśmy 212 okrążeń na 13-calowych oponach na sezon 2020. Prace polegały na ocenie gamy prototypowego ogumienia typu slick” – zakończył szef Pirelli.

© 2011-2019 Motorsport Grand Prix. Wszelkie Prawa Zastrzeżone