Formuła 1

Nico Hulkenberg - Renault F1 Team

Obiecujący sezon 2019 przed zespołem Renault - Marcin Budkowski

Sezon 2019 zapowiada się zachęcająco dla zespołu Renault. Takiego zdania jest Marcin Budkowski, Polak, który zajmuje stanowisko dyrektora wykonawczego francuskiego składu.

Duży przeskok zespołowi ma pomóc wykonać jednostka napędowa, choć nadal Renault poszukuje równowagi pomiędzy wydajnością a niezawodnością.

"Silnik jest niczym podwozie - nie będzie ukończone dopóki nie złożysz silnika na pierwszy wyścig."

"Jest bardzo obiecujący pod względem wydajności, ale nadal musimy połączyć kropki w zakresie niezawodności i wytrzymałości itp., co właśnie robimy w Viry-Chatillon."

"Nadal pracujemy nad silnikiem, z którym rozpoczniemy sezon, ale ostatecznie przy osiągach i niezawodności musimy iść na kompromis."

"Możesz uzyskać lepszą wydajność z dowolnego silnika, ale może to nie wystarczyć na daną liczbę wyścigów czy sesji."

"Zobaczymy w jakim miejscu zatrzymuje się kursor wydajności w stosunku do niezawodności, ale jesteśmy optymistami."

Optymizm wydaje się tym bardziej większy, ponieważ nowe przepisy, jakie pojawią się w 2019r. będą bardziej promować zespoły środka stawki, które otrzymają większą szansę na zbliżenie się do trzech czołowych ekip.

Zespoły Formuły 1 muszą zaprojektować zupełnie nową aerodynamikę, zwłaszcza przedniego skrzydła.

"Trudno powiedzieć czy będzie to bardziej znaczące dla nas, czy innych, ale w mojej osobistej opinii to większe zespoły, najlepsze ekipy, stracą więcej wydajności - kontynuował Budkowski.

"To dlatego, że mieli szybsze samochody, które były bardziej zoptymalizowane, wszystko było bardziej dostrojone, dlatego zrobią większy krok wstecz. Jednak z drugiej strony są również lepiej przygotowani do regeneracji, ponieważ dysponują większymi strukturami z większą ilością zasobów."

"Ponadto nadal posiadają zrozumienie, jakie pozwoliło im wejść na dany poziom w poprzednim sezonie, dlatego mogą ponownie go użyć, aby znaleźć więcej wydajności. Ciężko jednoznacznie stwierdzić kto zrobił większy krok naprzód, a kto większy krok do tyłu."

"Mam wrażenie, że prawdopodobnie zostanie zmniejszona różnica pomiędzy czołowymi zespołami a środkiem stawki, ponieważ przepisy są bardziej restrykcyjne niż wcześniej."

Renault było wprawdzie najlepszym zespołem środka stawki, jednak trudno się spodziewać, aby w nadchodzącym sezonie całkowicie zniwelowało straty do czołówki, ponieważ owa strata była zbyt duża.

"Jeśli spojrzeć na sytuację z ubiegłego roku, odzyskanie 1.5s w ciągu jednej zimy jest prawie niemożliwe. Teraz mamy zmianę regulacji, które mogą wpłynąć na układ stawki."

"Na froncie dojdzie do kilku zmian, które mogą zagrozić wydajności lub niezawodności niektórym, więc istnieją pewne czynniki zewnętrzne, ale nie mamy nad nimi kontroli."

"Naszym celem jest uzyskanie jak najlepszego samochodu i wykonanie najlepszej pracy zgodnie z przepisami, odrabianie zadań domowych i osiąganie celów."

"Jeśli uda nam się osiągnąć nasz cel wydajności, powinniśmy zaobserwować poprawę względem ubiegłego roku, a jeśli inni nie wykonają tak dobrej pracy, wówczas będzie to przemawiało na naszą stronę."

Pliki Cookie

© 2011-2019 Motorsport Grand Prix. Wszelkie Prawa Zastrzeżone