Formuła 1

Prosta toru Albert Park w Melbourne

Modernizacja Albert Park może objąć także zmiany w układzie toru

Po zakończeniu tegorocznego wyścigu w Australii odbędzie się inspekcja toru w Melbourne z udziałem Charliego Whitinga FIA, który sprawdzi czy tor wymaga odnowienia do 2020r.

Tor Albert Park charakteryzuje się tym, że nie dochodzi tu do częstych manewrów wyprzedzania. Według danych Pirelli z 2017r., wyprzedzanie spadło wówczas o 50% względem 2016r, co było spowodowane nowymi regulacjami aerodynamicznymi.

Inspekcja toru może zatem przyczynić się do wykonania koniecznych prac na torze i dokonać ulepszeń w celu poprawy możliwości wyprzedzania.

"Będziemy mieli okazję przyjrzeć się elementom układu, a Formuła 1 może spojrzeć na tor z punktu widzenia symulacji, aby sprawdzić czy można poprawić ściganie się na tym torze" - powiedział Andrew Westacott, dyrektor generalny Australian Grand Prix Corporation.

"Chcemy wykorzystać tę okazję i skorzystać z osób takich jak Mark Webber, Charlie Whiting i Ross Brawn zaangażowanych w proces, w którym przyjrzą się kilku rzeczom. Potem F1 rozważy kilka kwestii, ale obecnie nie wiem, jakie one będą."

"Zmiany w przepisach technicznych i samochodach zostały wdrożone. Formuła 1 i Ross Brawn mają wizję nowej specyfikacji samochodów i w jaki będą ewoluowały. Jesteśmy gotowi zmienić nawierzchnię jeśli kierowcy, FIA i Formuła 1 uważają, że jest to konieczne. Rok temu kierowcy byli zadowoleni z nawierzchni i mówili, aby jej nie ruszać."

"Jeśli to się zmieniło i są wymagania wobec bezpieczeństwa lub poprawy, wówczas w połączeniu z FIA i F1 będziemy współpracować, gdy Charlie Whiting złoży raport po zakończeniu imprezy."

Ze względu jednak na położenie toru wokół jeziora, zmiany w układzie mogą być ograniczone.

"Geometria naszego toru okrąża jezioro, boiska sportowe, budynki i tak dalej" - kontynuował Westacott. "Zmiany, o ile są w ogóle uzasadnione, a dowiemy się tego po współpracy z Formułą 1, najprawdopodobniej będą miały niewielki charakter."

Zatem czy tegoroczne zmiany w przepisach wystarczą, aby wpłynąć na liczbę manewrów wyprzedzania?

"Nie ma wątpliwości, że będą ściśle monitorowane. Dochodzi do zmniejszenia się skuteczności aerodynamiki, kiedy kierowca jedzie za drugim autem i nie ma wątpliwości, że zmiany, jakie zostały wprowadzone do samochodów w tym roku, mają na celu zmniejszenie tej redukcji aerodynamiki."

Pliki Cookie

© 2011-2019 Motorsport Grand Prix. Wszelkie Prawa Zastrzeżone