Formuła 1

Valtteri Bottas - Mercedes AMG Petronas Motorsport

Mercedes zablokował koncepcję próbnych wyścigów kwalifikacyjnych w sezonie 2020

W Meksyku potwierdziło się to, o czym mówiono od kilku dni - Mercedes zablokował potencjalny pomysł testowania w sezonie 2020 wyścigów kwalifikacyjnych.

Temat wprowadzenia nowego formatu kwalifikacji to jeden z najgłośniejszych motywów ostatnich tygodni. Pierwotnie FIA planowała testować nowe rozwiązanie podczas trzech rund przyszłorocznego sezonu. Zamysł ten budził jednak bardzo duży sprzeciw wśród kierowców oraz przedstawicieli zespołów.

W ostatnich dniach poinformowano, że wyścigi kwalifikacyjne nie będą testowane w sezonie 2020, a cały pomysł ma zostać całkowicie porzucony. Istnieje jednak możliwość, że FIA zbojkotuje protesty zespołów i wprowadzi testy nowego modelu kwalifikacji w sezonie 2020 lub 2021, kiedy to będą obowiązywały inne przepisy.

W Meksyku okazało się, że zespół Mercedes był jednym z głównych przeciwników takiej innowacji. Wiele osób oskarżało niemiecką ekipę, że jest przeciwna różnego rodzaju innowacjom z racji, że mogą stracić swoją obecną przewagę. Toto Wolff w Meksyku wyjaśnił, że sprzeciw jego zespołu w sprawie nowego formatu kwalifikacji był spowodowany utrzymaniem prawdziwego DNA Formuły 1.

„Sprzeciw mój i zespołu był spowodowany chęcią utrzymania prawdziwego DNA Formuły 1” - powiedział Toto Wolff.

„Czułem, że ten pomysł to zły pomysł. Wiele osób oskarża nas, że chcemy za wszelaką cenę utrzymać swoją przewagę. Takie osoby są w dużym błędzie. Takie rozwiązanie w pewnym sensie byłoby dla nas całkiem dobre, patrząc na aktualne tempo Ferrari w kwalifikacjach”.

Od samego początku byłem przeciwny tej innowacji, dlatego też głosowałem przeciwko temu pomysłowi. Był on według mnie i wielu osób bez sensu. To tak jakby w biegu na olimpiadzie kazać któremuś mistrzowi, np. Usainowi Boltowi startować kilka metrów za rywalami. To totalnie mija się z celem”.

© 2011-2019 Motorsport Grand Prix. Wszelkie Prawa Zastrzeżone