Formuła 1

Lewis Hamilton - Mercedes AMG Petronas Motorsport

Mercedes będzie sprawdzać nowe ustawienia podczas GP Japonii

Zespół Mercedes przyznał, że zamierza wprowadzić „drobne poprawki” podczas Grand Prix Japonii w ten weekend. Decyzja ta jest swego rodzaju odpowiedzią na ostatni progres zespołu Ferrari, który od czasu przerwy wakacyjnej wygrał 3 z 4 wyścigów.

Ostatnią dużą zmianą dokonaną przez Mercedesa było wprowadzenie najnowszego silnika na Grand Prix Belgii. Ferrari zaś skorzystało ze zmienionego pakietu aerodynamicznego na wyścig w Singapurze. Toto Wolff zaznacza jednak, że poprawki na Suzukę nie są wstępem do znaczących i wielkich aktualizacji samochodu na ten sezon.

„Na Suzuce będzie kilka drobnych rzeczy, które chcielibyśmy sprawdzić, ale nie będą to wielkie zmiany, które wprowadzaliśmy i rozwijaliśmy do okresu lata” - powiedział szef zespołu Mercedes.

Wolff przyznał też, że ich team chce się skupić przede wszystkim na sezonie 2020.

„Tak to zostało zaplanowane. Musisz odpowiednio zarządzać zasobami, również z perspektywami na przyszły rok – to jest coś, co musimy wprowadzać bardzo ostrożne”.

„Wprowadzimy kilka drobnych ulepszeń do samochodu w Japonii, które, miejmy nadzieję, pomogą nam zrobić krok we właściwym kierunku. Wiemy jednak, że musimy wyciągnąć absolutnie wszystko z naszego samochodu i opon, jeśli chcemy mieć szansę na zwycięstwo” - dodał.

 „Grand Prix Japonii to będzie bardzo bliska bitwa na torze, na którą z niecierpliwością oczekujemy. Nasze cele na ostatni kwartał sezonu są jasne i to od nas zależy, czy je osiągniemy”.

Zapytany, czy Mercedes będzie musiał przemyśleć koncepcję silnika, aby dogonić Ferrari, Wolff odpowiedział: „Myślę, że musimy spojrzeć na wszystkie obszary silnika i czy jest jakaś innowacja, którą powinniśmy zauważyć”.

„Z pewnością pod względem zysków spalania wewnętrznego i przyrostu wydajności cieplnej, które można osiągnąć z roku na rok, mówimy o czymś poniżej kilku procent”.

„To coś, co możesz fizycznie osiągnąć dzięki rozwojowi z roku na rok. Przy obecnych przepisach, jakie mamy teraz, prawdopodobnie jest jeszcze mniej możliwości osiągnięcia odpowiedniej koncepcji. Trzeba więc być sprytnym ze wszystkimi innymi częściami silnika, przestrzegając zarazem w 100 procentach przepisów” - zakończył Toto Wolff.

© 2011-2019 Motorsport Grand Prix. Wszelkie Prawa Zastrzeżone