Formuła 1

Charles Leclerc - Scuderia Ferrari Mission Winnow

Leclerc: Dzięki Spa powrót do ścigania jest jeszcze przyjemniejszy

Po wakacyjnej przerwie Formuła 1 wraca do rywalizacji na legendarnym torze Spa-Francorschamps. Charles Leclerc tylko raz, rok temu będąc kierowcą Saubera, miał okazję jeździć po ponad siedmiokilometrowej pętli samochodem Formuły 1.

Spa to jeden z najwspanialszych torów wyścigowych na świecie i jeden z najpiękniejszych, na jakich ścigamy się w Formule 1. Dzięki temu powrót do ścigania po wakacyjnej przerwie jest jeszcze przyjemniejszy” - powiedział Charles Leclerc.

Monakijczyk zauważa jednak, że tor ten jest niezwykle wymagającym fizycznie obiektem. Ciało kierowcy musi podczas pierwszych okrążeń dostosować się do szybkich zakrętów oraz stromych podjazdów.

Już na pierwszy rzut oka zdajesz sobie sprawę, jak wąski i stromy jest to tor, co czyni go bardzo wymagającym fizycznie, szczególnie na pierwszych okrążeniach”.

Chociaż belgijski obiekt słynie z licznych zakrętów, które na stałe wpisały się na karty historii Formuły 1, to jedna sekcja jest szczególnie ekscytująca. Chodzi tutaj o słynną sekwencję zakrętów Eau Rouge i Radillon, którą kierowcy pokonują pod górę z w pełni otwartą przepustnicą, często nie widząc wierzchołka zakrętu na wyjściu. Leclerc zaznacza, że właśnie tam daje się naprawdę odczuć prędkość współczesnych bolidów Formuły 1.

Zawsze robi na mnie wrażenie jak szybkie są współczesne samochody F1. Niesamowita jest prędkość, z jaką są one w stanie pokonywać zakręty, a na żadnym innym torze nie można tego tak odczuć jak tutaj – mam na myśli oczywiście podjazd w górę pod Eau Rouge” - kontynuował najszybszy zawodnik drugiego treningu.

Reprezentant Ferrari dodaje jednak, że kierowca w celu uzyskania jak najlepszego rezultatu musi jak najszybciej podejść do sekwencji Eau Rouge – Radillon jak do każdego innego zakrętu.

“Z każdym przejechanym kółkiem twoja szyja i mózg przyzwyczajają się i w pewnym momencie ten zakręt staje się zakrętem jak każdy inny. Jest to nadal unikalny odcinek toru, ale musisz jak najlepiej wykorzystać całe okrążenie”.

“W Spa jest wiele kluczowych fragmentów, dlatego tak ważne jest aby wszystkie pokonać prawidłowo. Jest to szczególnie ważne w kwalifikacjach, ponieważ zmarnowanie tak długiego okrążenia może zaprzepaścić cały zaplanowany harmonogram".

Ubiegłoroczny debiut na tym obiekcie w bolidzie Formuły 1 nie był udany dla młodego kierowcy Ferrari. Tuż po starcie uczestniczył on w widowiskowym wypadku z udziałem Nico Hulkenberga i Fernando Alonso. Kibice Ferrari po piątkowych treningach wierzą jednak, że tegoroczne Grand Prix Belgii może być dla obu kierowców włoskiej stajni pierwszym wyścigiem, w którym jeden z nich stanie na tak długo wyczekiwanym najwyższym stopniu podium.

© 2011-2019 Motorsport Grand Prix. Wszelkie Prawa Zastrzeżone